Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

@Charcoal, toch wel een mooi apparaat hoor. Hoeveel booster had je gebruikt en waarom heb je zo ongewone verhoudingen voor de flash gebruikt?
Voor de gemiddelde 4 inch shell moeten de sterren 10-11 mm zijn.


Booster was 3 gram, flash verhouding was trouwens een typ fout, moest 65/35 zijn.. Vind ik net iets mooier klinken dan 70/30 :) Edited by Charcoal
Link to comment
Even nav de tutorial; wat is het 'probleem' als er bij een cannister shell vanuit je core burstmateriaal tussen de sterren sijpelt?

Eventuele migratie van de sterren door de ontstane ruimte, met een asymetrische break als gevolg?
Tenzij je de burst meteen verdeeld tussen je sterren uiteraard.
Hoe maken jullie je cannister casings eigenlijk altijd?
Ik rol voor m'n 2" meestal een laagje of 8 reclamefolder papier, en dan na de spiking nog wat lagen kraft.
Voor een 2" neem ik niet meer de moeite om hem fantastisch in de wheatpaste te smeren. Edited by High Density
Link to comment

Ik rol altijd alles uit kraft. Meestal rol ik ze ongeveer 2mm dik. Bij deze even het bewijs dat overkill ook mogelijk is. Volgende filmpje is een 3'' shell met weingart chloraat sterren die compleet blind sloeg (of vergruisde?) zonder flash booster. De koker was in dit geval een spiraalgerolde industriële koker met een wanddikte van 7-8mm + spiking. :)


Tot slot nog een poging tot palm shell met N1 glitter sterren. Als ik een grotere komeet als rising tail had gebruikt had het er denk ik aardig uit gezien. Voor deze compositie kun je trouwens het beste kort ballmillen en grovere aluminium gebruiken. Ik gebruikte hier half om half 300# & 500#. Met 250 mesh aluminium en grove houtskool werkt 'ie beter.

Link to comment
Tot slot nog een poging tot palm shell met N1 glitter sterren. Als ik een grotere komeet als rising tail had gebruikt had het er denk ik aardig uit gezien. Voor deze compositie kun je trouwens het beste kort ballmillen en grovere aluminium gebruiken. Ik gebruikte hier half om half 300# & 500#. Met 250 mesh aluminium en grove houtskool werkt 'ie beter.

Haha, zo'n gevaarte spiken is inderdaad nog overdreven lol.
Die palm zag er wel gaaf uit.
20mm komeet trouwens?
Link to comment
  • 2 weeks later...

Net weer een shell afgerond, simpele 4" TT shell met rising tail (ook TT)

Lift is pulverone, break MCRH.

Pulverone en MCRH zijn mijn eerste batch van mijn ballmill, dus ik ben zeer benieuwd!

Ga hem van de week afsteken als ik zeker weet dat mijn pasting droog is (12 laags 80 gr kraft, stroken van 2.5 cm)

Link to comment

Pasting is s'avonds gedaan, de liftcup s'ochtends, dus de buitenkant van de pasting is al droog.

Ik heb mijn lift en fuse ook in een plastic zakje zitten hoor, liftcup is meer voor de sier :)

Dat touw heb ik als volgt gedaan:

- touw op maat knippen (6 mm touw van pyro-stuff.com)

- rondje (+- 4 cm) uit kraft geknipt en daar netjes in het midden 2 gaten van 6 mm ingemaakt

- touw door het kraft halen

- touw aan de onderkant verrafelen (zodat je twee "voetjes" krijgt zeg maar)

- touw en kraft met hotglue bevestigen

- eventueel nog even met wheatpaste de kraft mooi vlak strijken

Link to comment

Euhm wat extra hot glue zou wel moeten werken denk ik :)! Je kometen er op plakken met kraft heb ik persoonlijke slechte ervaringen mee, als je gewoon kartonnen/kraft hemi's hebt is hot glue het makkelijkste eigenlijk.

De vorige keer dat we probeerden een komeet weer van de shell af te krijgen die vastgelijmd zat met hot glue brak er een stuk van de komeet en van de pasting af.. :P

Link to comment
  • 3 weeks later...

Jep de cores waren 6mm op 6mm, dit was m'n eerste keer dat ik sterren rol dus ik ben er redelijk tevrede van :) ! Hoewel ik mijn techniek nog wat moet bijschaven!

Is het niet van zelfsprekend om ze gelijk te laten overgaan met gepumpte cores?

Er zat 2 gram hotflash in!

Edited by danny db
Link to comment

Ik heb gehoord dat 't vrij lastig is om pumped stars rond te rollen, normaal krijg je 'hondenkluiven' oid. Zelf nog nooit geprobeerd, maar zit er toch wel stiekem aan te denken nu.
Cut stars zou evt ook nog kunnen maar dan heb je wss meer verschil in groottes.

Doordat die pumped stars dan wat moeilijker rollen krijg je natuurlijk ook minder nette overgangen, vandaar dat ik 't me afvroeg :)!
Heb je je uiteindelijke stars nog geselecteerd of een beetje random uit je batch gepakt? Ik zag idd nog wel wat verschil in de stars zelf, maar voor een eerste keer is dat logisch :P.

Nogmaals netjes gedaan :P.

ps. wat voor star roller heb je ;P? Foto's in dat topic (A)?

Link to comment

Ja over die hondenkluiven had ik nagedacht en dat heb ik opgelost door ze even breed als hoog te maken, in dit geval 6 op 6. Ook heb ik bulten geslagen in mijn kom, dat leek ook te helpen!

Over de overgangen die niet netjes zouden gaan dacht ik dat het verschil zo klein zou zijn dat je het niet zou opmerken. Ik denk dat dit bij grotere sterren wel merkbaar zal zijn!

Ik heb een beetje moeten selecteren want ik had 2 batchen gemaakt. De eerste had ik maar enkele cores erin gedaan om dan te merken dat het enkel werkt met heel wat meer cores. Dus die eerste batch zat er nog tussen en die waren 2mm groter.

Me sterrenroller is te lelijk om het daglicht te zien, het is een omgebouwde kookpot die gedreven wordt door me ballmill :) .

Voor de rest heb ik eens wat statistiek gebruikt op de pyro (om even nerdish te doen), ze waren gemiddeld 9.9mm met een standaardafwijking van 0.9mm. Waarschijnlijk werd dit opgetrokken door de 1ste batch, wat me niet slecht lijkt voor deze eerste keer!

Edited by danny db
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...