Jump to content
PyroForum.nl
  • 0
User1

Korte Vragen Topic

Question

---------------------------------------------------------------------

Deze topic is bedoeld voor het stellen van korte vragen.

---------------------------------------------------------------------

Goeiendag,

Het lijkt me een bijzonder goed idee om een short question thread te hebben zoals op sciencemadness.
Dus ik wil dat bij deze voorstellen aan gamekeeper, de mods, en de leden.

Voordelen:

-Algemene forum blijft netter.
-De gelegenheid dingen te vragen waarbij dus geen nieuwe topics gemaakt hoeven worden.
-Prettig om snel en direct te kunnen vragen en beantwoord te worden.
-Een laag laagdrempelige mogelijkheid voor nieuwkomers.
-Vragen te kunnen stellen die normaal gesproken te klein of onbelangrijk zijn om in een topic te stellen.

Echter is het dan niet de bedoeling dat mensen niet meer hoeven te zoeken naar een antwoord.
Tevens zou het dan niet toegestaan moeten zijn om domme gevaarlijke of zinloze vragen te stellen.
( dit laatste lijkt me duidelijk i.c.m. de PF regels)

Anyways,
Ik vind het persoonlijk een goed plan.
Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Groetjes Useruno

:P

Recommended Posts

• 0

Hoe groot zijn ze dan precies? Want het lijkt me dat er serieus wat sas moet inzitten om een venturi uit te branden zodat het niet zijn werk meer doet voor de rest van de fuel!

• 0

De test die ik gemaakt heb was 8,5 cm lang en een ID van 14 mm en een OD van 19,5 mm.
Verder zaten er stoppen van 14 mm in en ongeveer 1 cm ruimte over na de eindstop.
Dus zeg een effectieve lengte van 4,5 cm.
De sas is meal met Ti (10%).

Edited by Kauyon

• 0

Het karton ter plekke van de uitlaat opening impregneren met epoxy of andere dunne lijm zoals bison tix werkte bij mij redelijk.

• 0

Waterglas (natrium silicaat) schijnt goed te werken om de exhaust te versterken tegen uitbranden.
Kwam het laatst tegen bij een ijzerhandel. Kost geen drol en vloeit als water dus makkelijk aan te brengen.

• 0

Weet iemand waar ik mijn rocket tool mee moet invetten want ik heb er net een half uur over gedaan om te tool los te krijgen.
Ik pers mijn pijlen met een 12 tons pers.

• 0

Ze lopen toch taps af? Als ik 1 keer aan mijn tool draai trek ik hem er zo uit. Maar je perst toch geen 12 ton op je pijltje ^_^ Ik gebruik een kwart ton.

• 0

Wat een watjes ^_^! Je moet niets op je tool gaan smeren, dan komt dat in je core terecht en heb je minder power..

Op passfire staan een aantal manieren om je tool los te krijgen, of check dit.

• 0

Haha.. Watjes? Ik heb gewoon een paste- en motortrekslaaf nodig. Ik wordt te oud voor hard physical labour haha..
Thnx voor die buggywhip link, ik zat iets te bedenken maar dit duwt (of trekt,zo U wilt) weer een beetje meer in de goede richting ^_^

Misschien pers ik te hard trouwens, 19.7 pers ik de nozzle (bentoniet,poeder) met 2 ton, m'n increments met 2 en de eindstop 3 ton.

• 0

Sorry hier is iets fout gegaan.
Je moet je spindle goed schoon maken met water en zeep. Nadat hij droog is je spindle insmeren met starglanz , dit is
een soort polijstmiddel. Goed uitpoetsen en dan kan je tig motors persen. Wanneer je begint te ontdekken dat het moeilijk
gaat om de motor te verwijderen , is het weer tijd om te polijsten.

• 0

Mmm... ik denk dat ik dan toch iets te hard geperst heb. De hulzen van pyro-stuff van 19,7 mm waren wat uit elkaar getrokken ^_^.

• 0
Guest tom12e

Hallo,

Kan je 'attapulgiet' ook goed gebruiken als stopkruit, ik heb hier namelijk een aantal zaken van 'KittyFriend Extra' en op internet staat dat het geen bentoniet is maar attapulgiet. Is dit ook goed te gebruiken of kan ik beter andere zaken kopen met daar in bentoniet.

PS: Ik heb zelf 2 katten.

mvg,

Tom

Edited by tom12e

• 0

Je zou eens op internet kunnen zoeken, of proberen het in een pijpie te rammen.
Ik heb geen idee wat het is iig.
Waarom koop je niet gewoon een doos andere korrels? als je er toch grootverbruiker van bent ,maakt het toch niet uit?

• 0

Ik kom net een HEEL INTERRESANT filmpje tegen op youtube.
Heb het filmpje hier niet kunnen vinden.
Weet alleen niet hoe ik hier een link kan zetten.
Vooral leuk voor de pijlfanaten onder ons.
Misschien kan iemand anders een link maken.
Zoek op "Fireworks Rocket Secrets Revealed...Part 1 of 2"
Alvast bedankt !

• 0
Guest tom12e

Hallo,

Ik heb me eerste huls je gepast. het is nog een test model, maar wat vinden jullie er van?
Ik ga het nu even een dagje laten drogen.

én heeft iemand een tip om de huls strakker op te rollen?

Lengte: 50 mm
Breedte: 17 mm
Dikte wand: ongeveer 1,5 mm

foto's:
20hmxwn.jpg

28kkpyo.jpg

9zyu0.jpg

PS: stom van me, had het hier meteen moeten posten.

mvg,

Tom

Edited by tom12e

• 0

Ja heel leuk hoor maar wil je nu een applaus ontvangen ofzo? Wat moeten we hier nou met een plaatje van zo'n crap buisje? Sorry, misschien ben ik een beetje chagerijnig omdat ik moet leren maar hier hebben we niet zoveel aan.

• 0

Denk niet dat het chagrijniteit is.
Ik dacht dat dit het "korte-vragen-topic" was.
Enige vraag die ik zie is wat mensen er van vinden.

Mijn antwoord ; Tsja, opgerold papier.

Zeker die na-oud-en-nieuw-komkommertijd ofzo..

• 0

Als je vantevoren een beetje lijm aanbrengt over de gehele breedte van het papieren stripje krijg je een strakker resultaat.
Of gewoon harder douwen en recht rollen ^_^

• 0
Ik ben sins kort aan pyrotechniek begonen, ik ben nu bezig met mijn eerste werkende flash knaller! Ik ben nu aan het pasten om een 'redelijke' huls te maken.

Hmmm..I wonder I wonder.. Edited by sjeef1

• 0
Guest tom12e
@ Tom12e

Misschien een domme vraag, maar waar ga je de hulzen voor gebruiken ?

@ BMW.M3

Om een flash knaller te maken, Ik had namelijk in een vorige post een bermuda gevouwen maar dat werkte niet, toen adviseerde iemand om rustig de tijd te nemen en een goeie huls te rollen.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Dextrine werkt veel makkelijker.
    • Ik heb even snel bestaande lucifers aangepast  met fosfor, het werkt natuurlijk 100%. Maar het behoeft toch een binder. Schellack of dexrine 🤔?? Of een beter idee !? 
    • Welkom Bram!  Het mooiste werk is vuurwerk 😜
    • Met een blokje aluminium of messing,  kun je een gaatje erin maken voor je thermometer.( eventueel opvullen met grafiet oid)  Dan geeft de thermometer vrij nauwkeurig aan wat de temperatuur van het blokje is.    Plaats een beetje van jouw geheime stof op het blokje en verwarm totdat je stof smelt. Thermometer aflezen en een keer herhalen voor de nauwkeurigheid. Omdat je weet wat de beoogde temp moet zijn kun je dit toch vrij nauwkeurig doen, lijkt mij.  ( Mandela effect 🤔 er stond toch eerst 200 graden Celsius 😎)  Tot slot : het lijkt me dat een vaporizer zijn temperatuur bij benadering in kan stellen. Dus plus of min 5-10 graden. Wat erg functioneel is voor zo'n ding, maar totaal niet voor jouw doeleinden.  Maar ja, ik kan er naast zitten, instellen op een bepaalde temperatuur en controleren met een andere thermometer... Meten is weten   M. V. G.  Jason 
    • Zat te denken om een vaporizer te gebruiken.. maatje van me heeft zo'n ding om kruiden te roken op een bepaalde temperatuur. Hij kan daarmee de temperatuur digitaal instellen. Anders had ik bedacht een infrarood thermometer te gebruiken icm een reageer buisje en een oliebadje.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online