Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic

Guest

Recommended Posts

Posted

Hoe groot zijn ze dan precies? Want het lijkt me dat er serieus wat sas moet inzitten om een venturi uit te branden zodat het niet zijn werk meer doet voor de rest van de fuel!

Posted (edited)

De test die ik gemaakt heb was 8,5 cm lang en een ID van 14 mm en een OD van 19,5 mm.
Verder zaten er stoppen van 14 mm in en ongeveer 1 cm ruimte over na de eindstop.
Dus zeg een effectieve lengte van 4,5 cm.
De sas is meal met Ti (10%).

Edited by Kauyon
Posted

Waterglas (natrium silicaat) schijnt goed te werken om de exhaust te versterken tegen uitbranden.
Kwam het laatst tegen bij een ijzerhandel. Kost geen drol en vloeit als water dus makkelijk aan te brengen.

Posted

Weet iemand waar ik mijn rocket tool mee moet invetten want ik heb er net een half uur over gedaan om te tool los te krijgen.
Ik pers mijn pijlen met een 12 tons pers.

Posted

Ze lopen toch taps af? Als ik 1 keer aan mijn tool draai trek ik hem er zo uit. Maar je perst toch geen 12 ton op je pijltje ^_^ Ik gebruik een kwart ton.

Posted

Haha.. Watjes? Ik heb gewoon een paste- en motortrekslaaf nodig. Ik wordt te oud voor hard physical labour haha..
Thnx voor die buggywhip link, ik zat iets te bedenken maar dit duwt (of trekt,zo U wilt) weer een beetje meer in de goede richting ^_^

Misschien pers ik te hard trouwens, 19.7 pers ik de nozzle (bentoniet,poeder) met 2 ton, m'n increments met 2 en de eindstop 3 ton.

Posted

Sorry hier is iets fout gegaan.
Je moet je spindle goed schoon maken met water en zeep. Nadat hij droog is je spindle insmeren met starglanz , dit is
een soort polijstmiddel. Goed uitpoetsen en dan kan je tig motors persen. Wanneer je begint te ontdekken dat het moeilijk
gaat om de motor te verwijderen , is het weer tijd om te polijsten.

Posted (edited)

Hallo,

Kan je 'attapulgiet' ook goed gebruiken als stopkruit, ik heb hier namelijk een aantal zaken van 'KittyFriend Extra' en op internet staat dat het geen bentoniet is maar attapulgiet. Is dit ook goed te gebruiken of kan ik beter andere zaken kopen met daar in bentoniet.

PS: Ik heb zelf 2 katten.

mvg,

Tom

Edited by tom12e
Posted

Je zou eens op internet kunnen zoeken, of proberen het in een pijpie te rammen.
Ik heb geen idee wat het is iig.
Waarom koop je niet gewoon een doos andere korrels? als je er toch grootverbruiker van bent ,maakt het toch niet uit?

Posted

Ik kom net een HEEL INTERRESANT filmpje tegen op youtube.
Heb het filmpje hier niet kunnen vinden.
Weet alleen niet hoe ik hier een link kan zetten.
Vooral leuk voor de pijlfanaten onder ons.
Misschien kan iemand anders een link maken.
Zoek op "Fireworks Rocket Secrets Revealed...Part 1 of 2"
Alvast bedankt !

Guest tom12e
Posted (edited)

Hallo,

Ik heb me eerste huls je gepast. het is nog een test model, maar wat vinden jullie er van?
Ik ga het nu even een dagje laten drogen.

én heeft iemand een tip om de huls strakker op te rollen?

Lengte: 50 mm
Breedte: 17 mm
Dikte wand: ongeveer 1,5 mm

foto's:
20hmxwn.jpg

28kkpyo.jpg

9zyu0.jpg

PS: stom van me, had het hier meteen moeten posten.

mvg,

Tom

Edited by tom12e
Posted

Ja heel leuk hoor maar wil je nu een applaus ontvangen ofzo? Wat moeten we hier nou met een plaatje van zo'n crap buisje? Sorry, misschien ben ik een beetje chagerijnig omdat ik moet leren maar hier hebben we niet zoveel aan.

Posted

Denk niet dat het chagrijniteit is.
Ik dacht dat dit het "korte-vragen-topic" was.
Enige vraag die ik zie is wat mensen er van vinden.

Mijn antwoord ; Tsja, opgerold papier.

Zeker die na-oud-en-nieuw-komkommertijd ofzo..

Posted

Als je vantevoren een beetje lijm aanbrengt over de gehele breedte van het papieren stripje krijg je een strakker resultaat.
Of gewoon harder douwen en recht rollen ^_^

Posted (edited)
Ik ben sins kort aan pyrotechniek begonen, ik ben nu bezig met mijn eerste werkende flash knaller! Ik ben nu aan het pasten om een 'redelijke' huls te maken.

Hmmm..I wonder I wonder.. Edited by sjeef1
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...