Jump to content
PyroForum.nl

Ouders...


Recommended Posts

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik mag wel rookbommen en zo maken maar ze zijn bang dat ik het huis opblaas als ik met buskruit ga werken maar ze geloven gewoon niet dat ik zeer veilig werk :)  
Kan iemand mij een tip geven okm mijn ouders over te halen dat ik veilig werk??? dankje  :wink:


met Bp je huis opblazen :? hoeveel van dat spul heb je dan wel niet :):D

Grtzz Mike
Link to comment
Ik mag wel rookbommen en zo maken maar ze zijn bang dat ik het huis opblaas als ik met buskruit ga werken maar ze geloven gewoon niet dat ik zeer veilig werk :)  
Kan iemand mij een tip geven okm mijn ouders over te halen dat ik veilig werk??? dankje  :wink:


Zelf een heel artikel samenstellen uit artikelen waar buskruit wordt beschreven, en de maak daarvan, laat dit je ouders lezen. Ga bijvoorbeeld naar wikipedia en kopieer het artikel over buskruit, engels en nederlands, vind overal zoveel mogelijk bronnen en laat ze ook zien dat buskruit verbrandt i.p.v. exlodeert door bijv. een rotje open te breken, het kruit eruit te halen en het aansteken, dan kunnen ze het met eigen ogen zien.

Zo kun je je ouders laten zien dat Bp niet zo gevaarlijk is (in goede handen en in vergelijking tot HE's)
Link to comment

@ Duvel, stel ik koop al die veilige dingen, dan vinden ze het er alleen maar nog gevaarlijker uitzien, dus in mijn geval geen slim idee.
Ik ben nog niet super ver met pyro dus ik doe niet hele gevaarlijke dingen, dus ik heb al die veiligheids idngen nog niet echt nodig. Komt nog wel :wink:

ps. Weet iemand een winkel waar je van die rocket-sets kan kopen ? ( je weet wel die dingen om eindstoppen met klei met een gat erin om de druk te laten ontsnapppen voor het bouwen van kleine raketten )

Link to comment

Wat een nare ouders heb jij! Of heb je je dusdanig k3wl gedragen dat ze reden genoeg hadden om het af te pakken? Volgens mij is het geheim houden van je activiteiten reden genoeg voor je ouders om de hele zooi in beslag te nemen. Vertel ze wat je doet, hang er een heel moeilijk verhaal aan op waaruit blijkt dat je zeker weet wat je aan het doen bent, doe eerst kleine testjes met mini hoeveelheden, en maak siervuurwerk om indruk te maken. Dan vinden ze het al snel knap in plaats van gevaarlijk. Mijn moeder zegt dat ik een terrorist was geweest als ik ook maar enige interesse voor politiek had gehad, en mijn vader heeft wel 300 keer gezegt dat ik zo gevaarlijk ben, maar ze vinden wel alles goed. Ga niet meteen grote knallen maken, want dan verpest je het voor jezelf. Ik had voor oud en nieuw fonteinen gemaakt, en die vond mijn moeder zo mooi dat ze een financiele bijdrage geleverd heeft in de productie ervan :). Ouders willen graag gemanipuleerd worden, alleen weten ze dat zelf niet, dus mka daar goed gebruik van. Ga subtiel te werk en komt niet meteen na een week met een enorme knaller aanzetten. Zo lang mijn ouders zien dat ik veilig doe en eerst nadenk voor ik dingen maak maken ze geen problemen. Succes met jullie ouders voor degene die niet zulke relaxte ouders hebben als ik :)

Link to comment
Mijn vader vroeg aan mij of ik de brievenbus in mijn dorp had opgeblazen. Ze hebben mijn kamer doorzocht, onder het mom van kamer opruimen.  

En bedankt Lord


dit deden ze ook altijd bij mij alleen ze hadden nog nooit onder mijn kast gekeken :twisted: :) gelukkig heb ik daar nu geen last meer van

Grtzz Mike
Link to comment

Tijdens de laatste doorzoeking kwamen ze een klein wapen arsenaal tegen. waaronder een luchtbuks, een paar messen en 2 zwaarden.

Ze wisten toen niet meer waarover ze boos moesten zijn. De wapens of mijn vuurwerk. De buks gebruik gewoon voor de lol en de zwaarden hangen nu aan de muur

Link to comment

Ik heb ook een paar van die buksen, met plastic balletjes, zijn allenmaal kapot maar mijn ouders vinden het goed. Ik heb ook 12 messen, vinden ze ook goed. Ik ben niet zo iemand die rare en gevaarlijke dingen gaat doen. Daarom vertrouwen ze me wel.
Alleen na die rookbom in huis was afgegaan iets minder, maar nog steeds wel want ze weten dat ik van mijn fouten leer.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Weten jullie nog ? dat mijn ouders al mijn vuurwerk hadden ingepikt ? wel, ik heb laatst een klein mortiertje en een mini-starmine in de achtertuin afgestoken en vonden ze echt leuk ! Dus nu vinden ze het weer goed als ik in mijn kamer zit te knutselen, eerst vonden ze het eigenlijk niet zo leuk, nu vinden ze het best.
Mijn moeder vond die mini-star mine echt mooi :wink:

Link to comment
  • 4 weeks later...

Je kan je ouders het beter vertellen zodat ze niet voor een verassing komen te staan, dan is de reactie meestal niet zo fijn. Dus praat er gewoon over en vertel ze dat je veilig te werk gaat en leg uit waarmee je werkt. (als je niet veilig te werk gaat kan je er beter mee stoppen, voor je eigen veligheid).

Link to comment
Je kan je ouders het beter vertellen zodat ze niet voor een verassing komen te staan, dan is de reactie meestal niet zo fijn. Dus praat er gewoon over en vertel ze dat je veilig te werk gaat en leg uit waarmee je werkt. (als je niet veilig te werk gaat kan je er beter mee stoppen, voor je eigen veligheid).


Ik ga veilig te werk, maar mijn ouders denken dat ik bommen maak om dingen op te blazen etc.
Link to comment


Nou leg dan uit dat dat niet zo is, of geloven je ouders je niet?


Mijn ouders geloven mij denk ik wel, maar ze vinden me nog te jong want ik heb nog geen scheikunde gehad op school.

Ik heb nu een plan ik ga nog gewoon een half jaar dit doen dan maak ik iets heel moois. En dan zeg ik tegen mijn ouders dat ik iets wil laten zien en dan leg ik alles mooi uit.
Link to comment
En Duvel, Pyro is WEL gevaarlijk, ongeacht hoe je er mee omgaat. Hoe je er mee omgaat maakt voor de risico factor veel uit, maar risico al er altijd blijven. Dus denk niet dat jou niks kan deren, neem het zekere voor het onzekere, er kan meer misgaan dan je denkt....


Autorijden is ook gevaarlijk, het gaat er gewoon om hoe je werkt met dat risico, ik ken mensen die er geen week mee konden werken zonder gewond te raken en ik ken mensen die meer dan 20 jaar bezig zijn zonder noemenswaardige ongelukken te hebben meegemaakt.
Link to comment

Ik mag niet zoveel op gebied van vuur, maar ik ga gewoon veilig doen dan komen mijn ouders er niet achter. Als ik veel kan ga ik een heel mooi ding maken en dat laat ik dan aan mijn ouders zien. Hopelijk mag ik dan wel verder gaan met pyrotechniek.


Elysium

Link to comment
  • 1 month later...

Hier mijn verhaal hoe ik een deel van mijn ouders' vertrouwen kreeg:

Toen ik een tijdje geleden een paar pakketjes achter elkaar kreeg met wat dingetjes werden ze al een beetje achterdochtig en vroegen wat er in die pakketjes zat. Die dag had ik met een soort van smoesje dat ik een klein experimentje moest doen voor school een Kas/suiker roker gemaakt en die te drogen gehangen op mijn eigen kamer. Toen mijn moeder 's avonds vroeg wat er nou precies in die pakketjes zaten heb ik gezegd dat ik het wel liet zien, ik heb toen die roker gemaakt en laten zien. Het was toen ook meteen de eerste keer dat ik zo'n roker had gezien, maar het leukste was tog wel de reactie van mijn moeder: ze had het er maar de hele tijd over dat de buren de brandweer maar niet gingen bellen :P
Al met al is het dus goed om je ouders alles te vertellen, ik zit nu trouwens een beetje met het moment waarop ik moet vragen of ik wat meer chems mag kopen. Ik ben nu een goed moment aan het uitzoeken :P
Peace, CC

Link to comment

×
×
  • Create New...