Jump to content
PyroForum.nl

Kas Suiker Vergeleken Amonuimnitraat Suiker


mark19

Recommended Posts

Trouwens, als je de KAS oplost hou je toch ook bijna alleen maar AN over?

Het AN lost op, de rest zakt naar de bodem, daarom kan je het afgieten en vervolgens de oplossing indampen (het water verdampt, AN blijft achter) waardoor je aardig puur AN overhoud. Zonder CaCO3 en MgO, wat door kas heen zit.

De AN rookbom doet het inderdaad beter, het is ook wel logisch dat dat AN een betere oxidiser is dan verontreinigd AN. Daar had je nou niet bepaalt een test voor hoeven te doen. :o Edited by Hardcore Bob
Link to comment
Het AN lost op, de rest zakt naar de bodem, daarom kan je het afgieten en vervolgens de oplossing indampen (het water verdampt, AN blijft achter) waardoor je aardig puur AN overhoud. Zonder CaCO3 en MgO, wat door kas heen zit.


Dat snap ik, ik bedoel dat als je een KAS suiker rookbom maakt, je je KAS sowieso oplost. Dus dan zou je toch in eerste instantie al vrij pure AN over moeten houden?
Link to comment

Hee

Ik had deze filmpjes al net gezien en toen stonden ze er net hier weer op:)
Verder vond ik de AN/suiker mooier en dikkere rook. Wel wat klein natuurlijk.
Je had natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken dat gezuiverd AN het beter doet dan KAS waar nog kalk etc.
aan toegevoegd is. Verder wel leuk en creatief. :o

gr aaatje1

Link to comment
  • 2 months later...

Niet omdat het makkelijker te maken is, als je aan pure AN kan komen is er niks meer aan! Ik kan bijvoorbeeld aan technisch zuivere AN komen voor iets meer dan een €1,- per kg, dit is ook ongeveer de prijs voor KAS dus er is bijna geen verschil qua moeite als je eraan kan komen! ;)

Edited by lennard
Link to comment
×
×
  • Create New...