Jump to content
PyroForum.nl

Afkomst, Gedrag, Mening


breezer

Recommended Posts

Hallo allemaal, na een gebeurtenis deze middag ben ik erg benieuwd naar hoe jullie denken over het gedrag van jongeren die denken dat ze alles kunnen maken. Bij mij valt het op dat vooral jongeren van laat maar zeggen andere afkomst behoorlijk agressief overkomen (niet alleen hun ook ''normalen'' nederlanders). Nou ben ik heel heel heel erg benieuwd naar hoe jullie hierover denken.
Ik bedoel ik ben het op een gegeven moment helemaal zat en pik het nu ook niet langer meer, deze jongen vanmiddag heeft het geweten ook.
Dus laat jullie mening hierachter, mischien zelfs wel jullie ervaringen.

Bijvoorbeeld je loopt over straat doet niks fout totdat je een (vul in) ziet, je kijkt naar hem en nog voordat je je kan omdraaien wordt er al gezegd wat; Wat kijk je nou
K****LEIER. Daar begint het al mee en zo kan iedereen wel meerdere situaties bedenken.


:P P.S: Het is niet de bedoeling dat jullie racistische dingen hier achter laten. :D

Edited by breezer
Link to comment
Guest Richard

Om van ons een oordeel te verwachten zul je wel de situatie moeten toelichten. Ik kan me er zo niks bij voorstellen, buiten het feit dat je altijd van die stoere kutmongooltjes hebt.

Link to comment

Ben ik het helemaal mee eens, en dan niet alleen voor mannen.

Ik vind dat er een algemene dienstplicht moet komen waarin elke persoon kan kiezen of deze kiest voor een militaire of een zorg dienstplicht. Op deze manier voorkom je zulke vreemde gevallen, en jongeren zijn nog eens bezig met de opbouw van de staat. Na deze dienst tijd, hebben de meesten het wel geleerd. Ik kan hier een heel betoog over schrijven, maar dat gaat dan wel even duren :P. Heb er al vaker over nagedacht.

Btw ben ik zelf nog nooit in zo'n situatie terecht gekomen, dat iemand zomaar iets zegt. Wel ben is er een keer iemand zomaar zonder reden met zijn fiets over mij heen gereden, nadat ik op de grond was gegooid. Er was hier totaal geen aanleiding toe (ik was 10 en heel verlegen, misschien dat ze me daarom pakten). Mijn ouders hebben netjes aangifte gedaan, en de ouders van dat andere mannetje, toen 13, waren op de hoogte gesteld. Het ventje moest netjes 10 uur HALT doen :D. De persoon was zeker niet van nederland afkomstig. Helaas halen Nederlanders wel degelijk ook van dat soort dingen uit. Ik heb vaker woordwisselingen gehad met autochtonen dan met allochtonen. Helaas dat bovenstaand geval een allochtoon was.

Link to comment

Veel mensen blijven het ontkennen, maar het zijn toch vaker(dus lang niet altijd :P ) de niet-westerse allochtonen die problemen veroorzaken, of overlast. En dit zeg ik uit ervaring, maar ook wil ik wel even zeggen dat natuurlijk het overgrote deel van de niet-westerse allochtonen geen problemen maakt. Maar het blijft opvallend dat er in verhouding meer wordt veroorzaakt door hen.

Nog even een eigen ervaring, ik fietste afgelopen donderdag over de stoep(ook niet helemaal legaal natuurlijk) richting een huis waar ik moest zijn. Voor me liep een groepje met vermoedelijk marokkanen. Twee van hen keken me even aan, en begonnen meteen al met zeuren, en agressief te doen, vooral schelden over het feit dat ik op de stoep liep, en trappen tegen mijn fiets. Ik was eigenlijk behoorlijk op het punt om terug te gaan schelden, of zelfs een van hen een lekkere dreun te verkopen, totdat de andere 3, die verder niks deden, de 2 vervelenderen tegen hielden. Gewoon, heel rustig, ze maakten zelfs gemeende excuses aan mij. Hiermee wil ik dus zeggen, dat ze niet allemaal 'slecht', of 'vervelend' zijn, de meesten kun je normaal mee omgaan, en met nederlanders krijg je dit problemen ook wel eens.

Link to comment

Achja je hebt overal van zulk soort tuig lopen. Vroeger had je ze al (volgens mijn pa) en nu nog steeds alleen zijn ze soms super brutaal en schelden ze je zomaar uit op niets af zoals Breezer al zei, wat kijk je naar me kk "vul in" hopend op een reactie van jouw.

Een tijdje geleden was een jochie van zo een 14 jaar heel irritant aan het doen met ze oudere vriendjes. Ik was s'nachts langs de plaatselijke bakker gegaan (ja bij ons is die vrijdag nacht open) en toen begon het met steentjes gooien naar me fiets. Vervolgens jatte die straatrat een kaastengel van me. Aangezien hij met 6 of 7 vriendjes was kon ik niet veel doen en heb hem 10 min later als nog terug gepakt.

Edited by timberman
Link to comment

Genoeg ervaring gehad met dat tuig.

Niets tegen allochtonen maar het wordt bewezen door de statistieken dat zij grotere kans hebben op gedrag van dien aard.

Daarom zeg ik: Dubbel paspoort en in aanraking met justitie ? Daag! :P

Iedereen mag hier komen, na een jaar geen werk ? Daag!

Twee paspoorten, geeen werk ? Daag!

Onder de 18 en stout ? Papa er voor laten boeten, die rekening wordt wel doorgeschoven...

Kees.

Edited by Keesthemad
Link to comment

Breezer, ik weet precies wat je bedoeld. Ik heb dit zelf ook erg vaak meegemaakt.
Je fietst rustig door de stad op zaterdag avond naar een feest toe en je rijdt onder een tunneltje door. Daar staan natuurlijk altijd een groep personene van bepaalde komaf, en altijd krijg ik opmerkingen naar m'n hoofd geslingert dat ze me willen slaan en wat dan ook.
En dan vraag ik me af, wat doe ik fout ?

Wat ik altijd doe is gewoon rustig doorfietsen, compleet negeren, en lekker een biertje en blowtje pakken met wat vrienden, en het gewoon vergeten.
Toch kan ik me erg zo verschrikkelijk aan ergeren...

Dat is mijn mening.

Groetjes, Yellowcard

Link to comment

Volgens mij is dit een beetje Wilders beleid, prima als je het mij vraagt. Als je je best doet, prima, en anders word je er net zo makkelijk weer uitgeflikkerd. En er moeten toch wat minder mensen van buitenlandse afkomst binnen mogen komen. Niet de hele familie, alleen echtgenote ofzo, maar meer zeker niet.

Link to comment
Guest Richard

Ik ga mee met de standpunten van Kees. Ik ben helemaal niet racistisch. Iedereen is hier dan ook welkom, maar als je je als gast hier niet kunt/wilt gedragen. Flikker dan lekker een eind op. Als je bepaalde dingen mist in onze cultuur? Flikker dan ook lekker op. Laat moskees in de landen staan waar ze van afkomstig zijn en gedraag je verder als Nederlander. Net zo iets als hoofddoekjes. Dat je ze draagt prima, maar dan niet in dit land. Dat hoort namelijk niet bij dit land.

Tevens is mijn gedachte als volgd over 'boeven' (enkele van de vele voorbeelden):

* Als iemand een ander het leven niet gunt (moorden), dan verdient deze persoon het leven zelf ook niet. De wijze waarop hij/zij iemand om het leven heeft gebracht, krijgt hij/zij zelf ook. Geen lange procedures en rechtzaken die duizenden euro's kosten. Geef ze een kogel, wij zijn er van af. Ze kunnen het niet nog een keer doen en hopelijk vinden de nabestaanden het welverdiend!

Nu is het zo dat je maximaal 12 jaar krijgt plus misschien nog wat voorwaardelijke jaren. Je gedraagd je tijdens het veroordelingsproces ineens als een mongool? Geef ze TBS en hij/zij rent er tijdens één van de uitjes weer vandoor en verkracht/overvalt weer iemand. Ongelovelijk, dat ze uberhaupt het risico durven te lopen dat iemand er weer last van ondervind.

* Je houdt van vandalisme? Ga je gang, maar laat ze werken totdat ze de laatste cent inclusief administratie kosten hebben terug betaald. Minderjarig? Maakt geen fuck uit, je bent schijnbaar oud genoeg om iets te vernielen en dus ook oud genoeg om het terug te betalen.

Nu is het zo dat je een paar uurtjes taakstraf krijgt.....

* Je bent eigennaar van een winkel. Je wordt bestolen en je ziet het. Het tuig rent er vandoor. Je gaat er als eigennaar/medewerker achter aan en slaat hem eens goed in elkaar en leverd hem af bij het politie bureau. Hij krijgt een strafblad en jij een lintje vanwege heldhaftig optreden.

Nu is het zo dat het tuig een aanklacht wegens mishandeling indient, het tuig gaat vrijuit en jij krijgt een strafblad.

* Je gedraagd je agressief? Zet ze onder curatele en zet ze in een gedragskliniek met de ouders erbij! Laat ze werken voor hun geld en geef ze degelijke scholing. Stom kutvolk, kwestie van teveel tijd dat ze zich zo gedragen.

Link to comment
* Als iemand een ander het leven niet gunt (moorden), dan verdient deze persoon het leven zelf ook niet. De wijze waarop hij/zij iemand om het leven heeft gebracht, krijgt hij/zij zelf ook. Geen lange procedures en rechtzaken die duizenden euro's kosten. Geef ze een kogel, wij zijn er van af. Ze kunnen het niet nog een keer doen en hopelijk vinden de nabestaanden het welverdiend!


Ik ben het helemaal met je eens, alleen heb je hierbij twee problemen. Ten eerste: Je weet eigenlijk nooit 100% zeker wie de dader is en ten tweede: Degene die de dader een kogel door zijn kop schiet pleegt op dat moment ook een moord en omdat alle nederlanders volgens de wet gelijk zijn zal die dus ook een kogel door zijn kop moeten krijgen. (en dat zou zo doorgaan tot heel nederland dood is :P.)
Link to comment

Ik ben het ook eens met keesthemad, ze mogen hier best komen wonen en werken, ik ben ook niet tegen de koran en de Islam, waar ik wel tegen ben is dat sommige van die gastjes met hun luie gat op de bank zitten te genieten van de WW van onze belastingcentjes. tegen dat soort mensen zeg ik wel graag doei.

Maar ik vindt wel dat Wilders gevaarlijke uitspraken doet, ik ben namelijk wel voor vrijheid van godsdienst de Koran verbieden lost helemaal niks op, bovendien is de koran niet gevaarlijk maar zijn de mensen die de teksten verkeert opvatten gevaarlijk en daar moet tegen opgetreden worden en niet de gewone moslim burger.

Bij mij op school zitten wat moslims die zich keurig gedragen en zelfs op het vwo zitten, maar een groter deel zit op de mavo en voert geen reet uit, dit betekent niet dat er wat met de mensen zelf wat aan de hand is maar ze laten zich helemaal opfokken door anderen.

Link to comment
Guest Richard
Ik ben het helemaal met je eens, alleen heb je hierbij twee problemen. Ten eerste: Je weet eigenlijk nooit 100% zeker wie de dader is en ten tweede: Degene die de dader een kogel door zijn kop schiet pleegt op dat moment ook een moord en omdat alle nederlanders volgens de wet gelijk zijn zal die dus ook een kogel door zijn kop moeten krijgen. (en dat zou zo doorgaan tot heel nederland dood is :P.)


Nee dat moet je anders doen. Je maakt gebruik van een vuurpeleton. Twintig mensen schieten, maarja wie loste nu het dodelijke schot? Tevens is het zo dat de veroordeelde het verdiende en dat de situatie anders maakt.

Het moet natuurlijk wel 100% zeker zijn. Harde feiten! De situatie wordt er niet anders op, stel ze hebben het mis dan zit je 12 jaar in de gevangenis. Dat is ook niet niks voor iemand die het niet gedaan heeft...
Link to comment

Helemaal mee eens Richard!
Nederland is een land van bureaucratie en hypocrisie, straffen zijn laag en ondoeltreffend.
Gelijke munt terugbetalen is hier het sleutelwoord, en de tweede keer dubbele munt, totdat ze het afleren.
Maar dit beperk zich zeker niet tot allochtonen, ik ben van mening dat autochtone veelplegers ook een stuk harder gestrafd moeten worden.

Meneer heeft een voorkeur voor jonge jongetjes? Nou, dan weet justitie nog wel 2 leuke jongetjes genaamd Bubba en Tyrone die meneer wel even van dienst willen zijn in de bak. Serieus, een gemiddeld hotel is niks vergeleken met een Nederlandse gevangenis. Doe maar weer gewoon een betonnen hokkie met metalen spijlers. Kost een stuk minder om te bouwen, dan zijn we ook meteen van dat tekort aan gevangenissen af. En de Nederlandse staat moet dokken voor je onderdak en eten? Dacht het niet! Dokken voor je eigen gevangenschap! Heb je het geld niet? Och, we hebben hier in de gevangenis een hele mooie workshop "wekkers in elkaar zetten", beetje eentonig, maar dan doe je in ieder geval wat productiefs!

Natuurlijk moet er een stuk meer aan het Nederlandse rechtssysteem gebeuren dan alleen de straffen verhogen. Het afschaffen van onzinnige verboden zou ook een mooie stap in de goede richting zijn. Enkele drugs legaliseren, wildplassen legaliseren (ik wil gewoon in de bosjes kunnen pissen als ik dat wil), alles zolang je anderen er maar geen overlast mee bezorgt.

Iets anders wat wel een mooi idee zou zijn: overheidsbanen! Geen uitkeringen meer! Hier heb je een lijst met vacatures, varierend van plantsoenschoffelaar tot medewerker in de gezondheidszorg, als je binnen 2 weken nog geen baan hebt ga je daar verplicht eentje uit uitkiezen vrind! Wat? Geen opleiding? No problemo, hier heb je een lijst met opleidingen met doorstroommogelijkheden, je krijgt van ons het geld te leen, maar je gaat het terugdokken zodra je een baan hebt!

Hoofddoekjes heb ik persoonlijk geen problemen mee, zolang het alleen beperkt blijft tot het hoofd, en ik wil toch wel graag de neus, mond en ogen zien. Op het werk is het natuurlijk wat anders, maar ik vind niet dat je mensen hun kopzakdoek kan verbieden terwijl er een hoop mensen met op eenzelfde manier storende troep op hun gezicht rondlopen. Piercings en rare kapsels ga je niet snel verbieden, dus hoofddoekjes vind ik (behalve op de werkvloer) ook wel acceptabel.

Edited by Treelover
Link to comment

Ik ben het helemaal niet eens met sommige meningen en argumenten in deze topic.

Er zijn hier echt een stel bange mensen. Ik kom ook zo vaak van die mensen tegen op straat die een grote mond hebben en denken dat ze wat zijn. Wordt bedreven in een vechtsport en zeg wat terug. Dat is juist wat ze niet verwachten. Zeg je niks dan doen ze tegen de volgende persoon op straat hetzelfde.

Ik ben het helemaal niet eens met Richard als je het eens met de doodstraf bent dan lijkt het me zo dat je niet begrijpt dat mensen kunnen veranderen. Ik weet niet of een van de voorstanders van de doodstraf weleens American History X hebben gezien. Dit zegt genoeg. Ook al is het een film, mensen kunnen veranderen.

Je straft iemand bij de doodstraf iemand niet op z`n daden maar op hem/haar zelf. Omdat de persoon er niks van kan leren en niet kan veranderen aangezien de persoon dan toch dood is. Als je iemand straft dan is het bedoeling dat de persoon er iets van leert en in de toekomst anders zal handelen. De doodstraf is dus eigenlijk geen straf maar moord. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. En als je tegen moord bent en dit wilt beantwoorden met nog meer moord dan..... na jullie begrijpen het wel dan ben je een debiel.

Geert is een triest persoon. Hij is in het parlement gekomen door de angst van veel Nederlanders voor de Islam. Wat totaal overbodig is. Maar 3% van Nederland is moslim, en de weg van de Islam is helemaal niet zo gewelddadig als het wordt neergezet op tv. Mensen moeten eens voor zichzelf gaan nadenken en niet achter anderen gaan aanlopen en dingen napraten. De media werkt gewoon zo, minder dan 1% van alle mensen doet rare dingen, binnen elk geloof en bevolkingsgroep. Nu maken ze over dat soort mensen en hun acties juist televisie en zo lijkt het al snel zo dat de hele bevolkingsgroep slecht en gewelddadig is. Zie je niet door dit soort dingen heen dan ben je behoorlijk kortzichtig.

Nederlandse jongeren halen ook flink wat rotzooi uit, jammer dat je daar niks van hoort. Dan zou je zien hoe het echt is. Angst wordt gebruikt voor manipulatie, kijk maar naar reclames etc, in feite zeggen ze dit: gebruik je dit product niet dan is dat slecht voor je. Zo zit het nou ook met Geert en anderen, die gebruiken ook angst om mensen te manipuleren.

Ik heb geen zin om nog door te typen maar voor de mensen die andere napraten en dat zelf niet doorhebben, denk eens na over de dingen die je zegt en of je dat ook wel echt meent en dat ook kun uitleggen.

PS: Geert is gevaarlijk bezig, het zou me niet verbazen als hij binnenkort wordt vermoord. Er hoeft maar één gek rond te lopen, maar als het een moslim is dan zijn alle moslims weer slecht.

Link to comment
Guest Richard

Lovely dat mensen hier mijn gedachte kunnen delen en inderdaad het zijn zeker niet alleen allochtonen. Die bedoelde ik er ook zeker niet alleen mee. Het was algemeen bedoelt.

Is het jullie overigens wel eens opgevallen dat mensen zoals ons door een heel ander perspectief kijken? Het is net of wij (speciale mensen) de ogen voor dit soort dingen 100% open hebben en de doorsnee Nederlander/Belg 10%? Tenminste zij staan er helemaal niet bij stil. Ze slikken het allemaal maar. Ik niet en kan er ook eeuwen over discussieren, totdat ik me realiseer dat ik me weer te veel opwind en weet dat ik er alleen niks tegen begin.

Het zal wel komen omdat wij volgens de regels illigaal bezig zijn. Deze hobby houdt mij scherp en van de straat. Tevens is het zeer leerzaam en vindt ik de gevaren aanvaardbaar.

Het Nederlandse rechtsysteem is zo schuin als de pest!

Link to comment

De doodstraf is zeker iets dat niet zomaar toegepast zou moeten worden. Maar als je kijkt naar die TBS-patienten die op hun eerste dag verlof weer de fout in gaan lijkt het me daar wel een geschikte oplossing. Het doel van een straf is voorkomen dat iemand de misdaad opnieuw pleegt, en dat moet je altijd in je achterhoofd houden.

Als iemand in een extreme opwelling (crime passionel bijv) een ander om zeep helpt hoeft diegene van mij niet meteen de doodstraf te krijgen, ontneem zijn leven op een andere manier, en sluit hem gewoon een "tijdje" op. Maar "mensen" als Dutroux mogen van mij gehangen (niet het nekbreek hangen, maar het langzaam stikken onder je eigen gewicht live op nationale TV hangen) worden.

Edited by Treelover
Link to comment
Enkele drugs legaliseren, wildplassen legaliseren (ik wil gewoon in de bosjes kunnen pissen als ik dat wil), alles zolang je anderen er maar geen overlast mee bezorgt.


IK ben tegen het legaliseren van nog meer drugs, er komt alleen maar elende van (hoewel af en toe een blowtje niet veel kwaad kan.) Als je coke of nog erger heroiene gaat legeliseren zijn een stuk meer mensen drugsverslaafd=> kost geld dus gaat men jatten om aan geld te komen en geweldadiger gedrag vertonen.

Wildplassen opzich is niks mis mee vind ik, maar als iedereen in de rondte gaat lopen pissen gaat dat op een gegeven moment lekker stinken. (Denk maar aan een steegje waar iemand heeft lopen pissen.) Edited by pyrobass
Link to comment
Guest Richard

@ Willy

Dan ben ik dus een debiel, dank u!

De doodstraf dient ook niet zonder pardon toegezegd te worden. Als jij jaren lang misbruikt en mishandeld wordt en op den duur gaat bij jou de knop om en je vermoord die persoon. Dan vindt ik niet dat de moordenaar de doodstraf verdient noch een gevangenisstraf, maar psygische hulp!

Het feit dat Wilders om zijn uitspraken gedood zou kunnen worden is dus al absurd. Het is zijn mening, met vele dingen ben ik het eens van hem. Het feit dat hij zegt wat hij wil zeggen, daar heb ik het meeste respect voor. Ik ook met vele dingen niet eens van hem. De rest van het kabinet zijn allemaal scheitluizen en proberen een wit voetje te halen.

Neem nu een van de laatste uitspraken van Geert Wilders: "De koningin moet zich alleen nog maar bezig houden met ceremoniele taken en zich niet meer met de politiek bemoeien." De rest van de regerings parteien reageren hier heel vel op, terwijl later blijkt dat meer dan 50% van het Nederlandse volk het hier mee eens is. Ik laat mij verder niet uit over de uitspraak, maar hij durft het wel te zeggen!

Link to comment

@pyrobass:

Vandaar ook:

Enkele drugs

Ik ben geenzins een actieve drugsgebruiker (plakkie cake op een verjaardag, meer niet), maar ik weet wel dat er een heleboel dingen verboden zijn of worden (denk aan paddo's) die een stuk onschuldiger zijn dan de bierjes die een gemiddelde student in een avondje achterover slaat. Zo is MDMA, mits op de juiste manier gebruikt (gewoon genoeg drinken), absoluut niet schadelijk voor het lichaam. Het is de troep die er in het criminele circuit doorheen versneden wordt die het de slechte naam geeft die het heeft, en dat is maar 1 voorbeeld van een overheidsmaatregel die verkeerd uitpakt omdat ze er niet bij stil hebben gestaan dat niet alles te verbieden is.

En:
(ik wil gewoon in de bosjes kunnen pissen als ik dat wil), alles zolang je anderen er maar geen overlast mee bezorgt.

In een park in de bosjes pissen lijkt me nou niet echt veel bijdragen aan de overlast, er worden toch al honden uitgelaten. Als ze mij wildplassen willen verbieden wil ik een alternatief zien, en dat is niet een ranzig openbaar toilet waar ik nog geld voor moet betalen ook.

Ik wil vrij zijn, zolang ik daar anderen maar geen overlast mee bezorg. Edited by Treelover
Link to comment

Ik ben zelf geen gebruiker, maar wel tolerant. Tegen softspul, harddrugs is gewoon te gevaarlijk, er gaan teveel mensen aan onderdoor. Het vreet je geld weg(als het gelegaliseerd word is dit waarschijnlijk minder van toepassing) en er zijn zoveel mensen die zeggen het te gebruiken, maar het onder controle te hebben, maar waarbij dat niet zo is. Dat spul is niet te vertrouwen. En kom nou niet met tegenargumenten, spul als heroine is slecht, en dat is niet te veranderen, je kunt het niet gecontroleerd gebruiken, en als je denkt dat dit bij jou, (als je gebruikt...) wel het geval is, dan is het waarschijnlijk juist erger dan je zelf dacht.

Back on-topic; Geert Wilters, Van Gogh, Fortuyn zijn helden. Zij zeiden waar het op stond, durfden hun bek open te trekken, en namen daarbij risico. Toch opvallend dat 2 van de 3 zijn neergeknald....Zonde.

Edited by Underlord
Link to comment

Naar mijn mening denk ik dat het percentage jongeren dat primitief handeld(om het zo maar te noemen), bij allochtonen hoger ligt dan bij de rest. Toch wil ik ze niet algeheel de schuld geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden, maar kijk eens wat onze regering er aan doet om juist deze daden te 'stimuleren'. Er zijn al een aantal voorbeelden genoemd.
Ik wil er wel bij zeggen dat volgens mij, geloof er niets mee te maken heeft. Ik ben 100% atheïst, maar toch leef ik als een gelovige, hetzij moslim, danwel christen. De bijbel en/of koran buiten beschouwing gelaten wat betreft de sprookjes die er in staan, maar puur gekeken naar de basics van beide geloven. Instinctief handel ik naar geweten, maar deze grenzen worden steeds vager door de maatschappij en commercie, waarmee alles wordt gebracht. Denk maar aan een gigantisch 'lekker wijf' dat een product vertegenwoordigd en hiermee een stimulans (supranormale prikkels) afgeeft aan een potentiele consument. De producent maakt hierbij gebruik van de instinctieve eigenschappen van de mens en weet hiermee een klant te 'lokken'. Dit gebeurt niet alleen op maatschppelijk niveau, maar ook op politiek niveau. Een politiek debat, bestaat in mijn ogen uit een zinloze 'wellus/niettus' spelletje, ervoor bedoelt om over de rug van een ander, zoveel mogelijk krediet te winnen. Denk ook aan artikelen die zo geschreven zijn, dat de lezer zich een vooroordeel gaat vormen en in feite maar één kant van het verhaal weet. Dit zijn voorbeelden die ik eigenlijk in het voordeel van eigenlijk alle 'primitief handelende' jongeren wil plaatsen, omdat de combinatie consumptie-maatschappij/ politiek, dit stimuleert.

Ik ben iemand die me niet stil houd als er iets asociaals gebeurt. Ik ben daardoor ook vaak in vervelende situaties gekomen, waarbij ik me vaak bedreigd voelde door jongeren, ongeacht huidskleur of religie. Dit kunnen voorbeelden zijn als: pesterijen, ruzies, uitdagingen, vandalisme, ect., ect. Ik ben niet van plan om hieraan mee te werken, dus zeg ik er wat van. Voor mij geldt: wie zwijgt, stemt toe. Ik zwijg dus niet.
Mijn moeder heeft me altijd geleerd: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet". Kortom: behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Mijn mening over de dienstplicht:
Heel goed, maar doe het selectief:P! Als ik het bij me zelf afreken, heb ik een hekel aan autoriteit. Ik heb wel verschil in rangen en standen, maar gebasseerd op respect en niet op titel. Iedereen krijgt bij mij respect, wil je meer? Dwing het maar af. Anders is iemand mijn gelijke. Doet iemand iets waardoor die geen respect afdwingt, dan even goede vrienden(in de meeste gevallen), maar dan moet hij/zij mij niet gaan zeggen wat ik moet doen. Tijdens dienstplicht wordt men geacht je in titel superieuren te respecteren, terwijl deze ook minder capaciteiten zouden kunnen hebben dan ik zelf. Mijn karakter laat het dan niet toe dat ik gecommandeerd kan worden op een dergelijk moment:D.

Link to comment

Heerlijk een politiek discusie.

Jongeren die denken als te kunnen doen en laten, hebben een curcus realiteit nodig. Ze moeten leren wat de gevolgen van hun gedrag is. Zelf zouden ze het ook niet leuk vinden als anderen het doen. Dus zoals Janus als zei:

Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.


Dienstplich lijkt mij niet handig. Vooral al niet selectief. Alles of niks. Ga geen verschil maken, anders werkt het niet. Een soort werkkamp in de bossen, waar ze hard en eerlijk werk moeten verrichten in groepsverband. Met meer van: als je niet werkt, krijg je ook geen eten. Daar leren ze wel van. Als ze het goed doen, krijgen ze extra's, zoals, eigen kamer, internet gebruik. Het idee heb ik van een project dat ik gevolgd heb.

We leven nou eenmaal in een kaptalistische wereld, waar geld en bezitten een grote rol speelt. Mode wordt ook vaak er aan gekoppelt. Heb je geen telefoon met leuke ringtoons of camera, hoor je er niet bij, Heb je geen axe deo, dan vallen de meiden niet op. Klinkt vaag maar het is wel zo. Denk maar eens goed over na.

Ik ben een socialist. Geert wilders en Fortuyn zijn geen helden, niet in mijn ogen. Edited by Oscar
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...