Jump to content
PyroForum.nl

Afkomst, Gedrag, Mening


breezer

Recommended Posts

Ongeacht politieke voorkeur, en ongeacht hun en jouw mening, je moet ze nageven dat ze lef hebben. Nederland was te stil, en eindelijk komt daar wat verandering in. Discussies hebben we hier nodig, ik denk dat veel mensen zich beginnen te realiseren dat we allochtonen niet zomaar in een hoekje meer kunnen laten zitten, in een kamp laten wegrotten, of een uitkering kunnen blijven betalen alleen omdat ze niet fatsoenlijk Nederlands hebben leren spreken. Geef hen die hun best doen een kans, maar dan ook alleen zij die totaal assimileren, of toch in ieder geval tegenover de buitenwereld doen alsof. Geen poging tot integratie/assimilatie? Opflikkeren. Dan heb je hier als je het mij vraagt niet te zoeken, als je echt hier wilt blijven, moet je toch zeker je best doen om je aan te passen. En geen flauwe smoesjes als 'Maar als ze mij in een zwarte wijk neerzetten, dan kan ik toch moeilijk integreren?', kijk verder dan je neus lang is zou ik zeggen(want zo ken ik wel een aantal allochtonen, mede dankzij mijn zwarte, maar volledig geintegreerde/geasimileerde maatschappijleer leraar, een topvent).

Nederland is Nederland, supertolerant, maar daar moet verandering in komen. No offence.

Dit standpunt geld dus ook tegenover bijv. arbeiders uit Polen, gastarbeiders even buiten bechouwing gelaten, Chinezen, Amerikanen, Duitsers, oftewel alle buitenlanders inclusief westerse allochtonen. Want ookal spreken wij in Nederland aardig Engels, onze hoofdtaal is en blijft Nederlands.

Link to comment

Ik ben het met de meesten hier wel eens dat er strenger danwel lik-op-stuk gestraft moet worden. Wat hierbij naar mijn mening het grootste obstakel is, is juist die tolerantie en 'positieve' discriminatie. Als een allochtoon streng gestraft wordt, noemen mensen dat discriminatie, terwijl dezelfde straf voor een autochtoon gewoon rechtvaardig is.

Wat betreft dienstplicht, dat lijkt me een goede manier om de solidariteit en integriteit van de samenleving te bevorderen. Op deze manier leert de gemiddelde inwoner van dit land de nodige discipline en respect voor gezag en anderen. Zowel maatschappelijke als militaire dienstplicht lijken mij geschikt, maar dan moet men wel zelf de mogelijkheid krijgen welk van de twee men kiest.

Voor allochtonen die zich misdragen of weigeren te integreren zou ik pleiten voor een beleid zoals in Dubai. Dat komt er op neer dat je gewoon per direct het land uit geschopt wordt. In Dubai zijn er mede door dit beleid zeer weinig problemen met allochtonen, terwijl deze toch vanaf de hele wereld daar hun geluk komen zoeken.

Mijn mening over 'tunneltjesallochtonen' à la Yellowcard, gewoon doorfietsen en als dat niet gaat proberen zo vriendelijk en hoffelijk mogelijk te blijven. Vooral geen aanleiding geven tot discussie, want dat is waar ze uiteindelijk op uit zijn. Als ze zich nou agressief blijven gedragen, trek je telefoon en dreig je de politie te bellen. Bluffen volstaat meestal, maar ik heb het ook een keer echt gedaan. De heren in kwestie mochten zich gaan vermaken met plantsoenen schoffelen (en dat geeft zo veel genoegdoening als je ze dan ziet staan en vriendelijk naar ze zwaait). Mocht dat uiteindelijk niet werken, dan wil de rechtervuist goed geplaatst op het slaapbeen of de milt nog wel eens een goede oplossing schijnen. Goed indraaien vanuit de heup, dan komt het harder aan :P .

Link to comment

Mischien zijn allochtonen agresiefer/brutaler omdat ze denken dat ze zich moeten bewijzen tegenover autochtonen vrienden? Daarbij kan ik me ook wel een beeld schetsen want je bent liever populair dan onpopulair, en zo denken ze mischien dat ze goed bezig zijn.

Link to comment

Mijn broer kwam in confrontatie met Turken zonder dat hij wat zei :D

Hij wandelt rond in het stad ,er zitten wat Turken op een bankje (waarschijnlijk weer niks te doen)
en ze springen op mijn broer en motten erop los.Ze waren met 6 !!!!!(als het er 2 waren geweest dan hadden ze wat meegemaakt) :D

Ik weet het niet hoor maar als dat geen goed argument is om te verklaren dat sommige buitenlanders herrieschoppers zijn dat weet ik het niet meer!!!! :P

Link to comment

Hee,

Richard, ik viel jou niet aan maar wel alle mensen die zonder nadenken het eens zijn met de doodstraf, die zijn net zo onverantwoordelijk als een moordenaar zelf. Hieronder val jij dus niet, aangezien jij goed nadenkt over dit soort dingen.


Ik weet het niet hoor maar als dat geen goed argument is om te verklaren dat sommige buitenlanders herrieschoppers zijn dat weet ik het niet meer!!!!


Je hoort toch ook weleens van groepen Nederlanders die iemand in elkaar slaan in het uitgaansleven. Maar dan valt het niet meer op aangezien het Nederlanders zijn. Ik ken hier in m`n buurt ook zoveel Nederlandse sjonnies met hun scooters, die zijn ook niet aardig.


Ik vind geloven op zich niet slecht omdat de geloven en de heilige boeken veel wijze lessen bevatten, die zou je ook kunnen leren door normale filosofische boeken te lezen die niet tot een bepaald geloof behoren.

Het zou me niet verbazen als Geert dood gaat, zoals ik al zei er hoeft maar een klein percentage te zijn dat heel gedreven is en er gebeurt al zoiets. Net zoals die scholen die worden uitgemoord door een gepeste leerling, dat is ook maar 1 op de miljoen en toch vind men het raar.

Je kan 1 miljoen keer BP millen maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan en het is gebeurt.

Ik denk ook dat pyrotechniek zo`n slechte naam heeft gekregen door de aandacht die is gegaan naar de 1% die pijp bommen en dergelijke maakt, er gaat geen aandacht naar het prachtige vuurwerk dat wordt gemaakt.
Zo krijgen mensen een verkeerd beeld, dit gebeurt ook nu met de islam etc, je hoort bijvoorbeeld Geert nooit wat zeggen over de goede kanten van de Islam.

Later

PS: Geert is al heel vaak uitgenodigd door moslim gemeenschappen voor discussies, nooit heeft Geert zo`n discussie aangenomen of heeft hij er over willen praten met moslims. Dit laat wel zien wat z`n instelling is. Edited by Willy
Link to comment

Ik heb ook wel eens last van het type "ik ben stoer en kan alles". Dat zijn dan van die jongens die idd onder de brug hangen of bij de bank onder het afdakje, jongens (bijna nooit meiden :D) die zich vervelen ofzo en daarom maar ruzie gaan zoeken. Veel doen ze eigenlijk niet, want als je er naar toegaat nadat ze geroepen hebben dat ze je neer gaat meppen, doen ze niet meer dan stoer staan. Dit komt ook doordat ik ouder ben dan hun en ik een aantal broers van hun dan ken. Ouder dan 16 zijn ze niet bij ons.

Het is eigenlijk een beetje sneu dat er zulke jongens zijn die zo hun avonden door brengen. :P:D

-B.

Ik heb btw al bijna twee weken 198 posts, terwijl ik zeker gepost heb? Zit de teller vast ofzo?

Edited by -.B.-
Link to comment

Trouwens wel een grappig verhaal hoorde ik van m`n broer dat met hangjongeren te maken heeft.

Een oud huisgenoot van hem had heel lang taekwondo gedaan. Hij liep een avond door de stad en bij de Mcdonalds waren van die hangjongeren met scooters. Eentje gooit zo heel stoer een milkshake naar z`n voeten en heel z`n schoenen zaten zo onder de shake. Die oud huisgenoot pikte dat dus niet en liep naar die jongen toe en sloeg hem zo voor z`n bek :P En toen durfde ze niets meer. Wel mooie actie vond ik dat, leren ze tenminste iets van. Misschien een beetje hard maar ja moet je maar niet met milkshakes gooien.

Link to comment

Ik weet natuurlijk wie er allemaal Belg en Nederlander is hier op het forum maar wat ik wel weet is dat de mentaliteit tussen deze twee hard verschilt. België en Nederland zijn nu eenmaal twee kleine (kut)landen die zeer dicht bij mekaar liggen maar op bepaalde manieren toch nog harde verschilllen kunnen hebben.

Het klinkt misschien vreemd, maar jullie hebben last van doe sjonnies op scooters, bij ons is dat ook een beetje zo alleen rijden die op een ander type voertuig. De echte hangjongeren rijden hier sowieso al niet met een echte scooter maar ook niet met een echte brommer, het model bevindt zich hier een beetje tussen. Want niemand wilt té John maar ook niet té gewoon zijn. Mensen die zich hier gedragen als Johnny's worden hier snel scheef bekeken en er wordt maar al te graag eens goed op los getimmerd wat soms ook wel eens nodig kan zijn alhoewel ik geweld afkeur.

De extreem-rechtse Belgische partij 'Vlaams-Belang' publiceerde een tijdje geleden een oproepingsbrief van een groep ouders uit Geel (Geel is een gemeente hier) die een oproep plaatsten om een soort van knockploeg in te schakelen die tijdens de uitgaansnachten patrouilleerde bij de feestgelegenheden als fuiven etc waar de laatste tijd steeds vaker wordt gevochten, vroeger werd er vooral gevochten in dancings en het marginale milieu maar nu verplaatst zich dat steeds meer naar de scoutsfuiven wat opzich wel jammer is. Organisatoren van scoutsfuiven zijn vaak vredelievende mensen die zich op alle manieren distantieren van dronkenschap en openbare geweldpleging. Ik kan de mensen hun oproep ergens wel begrijpen en ben hier zelf ook wel een voorstander van.

Veel mensen weten niet waarom het draait in de 21e eeuw, de vechtersbazen die later niets van hun leven willen maken en in de goot terechtkomen denken nog altijd dat het alleen maar om respect afdwingen draait door op alle mogelijk manieren ruzie en confrontaties aan te gaan vaak met vechten als gevolg. Ik weet niet hoe dat zit bij jullie maar hier is dat de laatste tijd toch wel een opvallend iets.

Ik heb geen problemen met 14 en 15-jarigen die zich hele dagen en nachten op straat begeven om 'plezier' te maken want op mijn veertiende ging ik ook uit en durfde ik ook wel eens een aardige hoeveelheid alcohol te verzetten maar ik gedroeg mij wel. Maar een 14-jarige hoort naar mijn mening niet elk weekend op straat te hangen om dan kroegentochten etc te gaan liggen houden want daar komt later alleen maar narigheid van. Ik denk dat jullie mij wel gelijk zullen geven wanneer ik zeg dat als je veel op straat hangt je je sneller met het marginale milieu in contact komt.

Ik ben persoonlijk een tegenstander van geweld en oorlogen maar wanneer er een inbreker, moordenaar en dan al zeker een verkrachter gevat wordt zou men wel eens wat strenger mogen optreden zoals nu het geval is. Verkrachten is naar mijns inziens een even erge daad als iemand vermoorden, met een verkrachting maak je niet één persooon maar een hele familie hun leven kapot. Dit zijn letsels dat je voor de rest van je leven met jezelf meedraagt zonder dat je het zelf ooit wilde. Als ik later ooit aan kinderen begin dan neem ik ook een geweer in huis want de eerste inbreker die zich begeeft op mijn terrein schiet ik zo in zijn kniën, het boeit mij weinig als ze dan vertellen dat hij voor de rest van zijn leven niet meer kan lopen, daar had hij dan maar wat eerder moeten aan denken.

Je hebt de gekende criminaliteiten zoals drugssmokkel en vuurwerksmokkel (bij jullie dan) maar hier doe je opzich niemand kwaad mee waardoor de straffen voor dingen zoals dit een heel stuk lichter zouden mogen zijn. Maar dingen zoals verkrachten, stelen en moorden kunnen er bij mij niet in. Ik heb het vandaag eens opgezocht, voor 100euro moet een peloton 'oprichten' en een gevange naar de binnenplaats van de gevangenis vervoeren zeker haalbaar zijn. En weet je wat 100euro is? Ik wel! 100euro is namelijk de kostprijs van één gevangene per dag die in de cel zit. Dat is 36 500 euro per jaar, bijlange niet iedereen verdient dat op jaarbasis dus ik vind het maar al te absurd dat wij aan zo'n dingen geld zouden moeten geven. Serieverkrachters, seriemoordenaars etc zouden voor mijn part tegen de muur gezet mogen worden. Mensen die een passionele moord hebben begaan zijn natuurlijk weer een geval apart omdat het hier vaak maar om één moord gaat en niet om meerdere.

Ik ben zelf tegen fysiek geweld, maar mijn grenzen van verbaal geweld zijn volledig ongelimiteerd en ik kan hier heel ver in gaan. Ik ga niet tegen iemand zeggen dat zijn moeder een hoer is want hiermee probeer je alleen de persoon te kwetsen en hem niet op zijn fouten terecht te wijzen wat toch een groot verschil is. Geweld kan in geen geval uitkomst bieden maar een dief of aanrander wat tanden uit z'n bek slaan vind ik niet erg. Dieven willen niet geslagen worden, wel slachtoffers willen ook niet bestolen worden.

In België en Nederland heb je het weekblad 'Humo', je kan hier voor-en tegenstander van zijn maar deze week stond er het eerste artikel van een reeks artikels in dat geweld tegen leraren behandelde. Ik raad jullie eerlijk gezegd allemaal aan om het tijdschrift te kopen de volgende weken want de getuigenissen en verlaggevingen zijn op zijn zachts gezegd verontrustwekkend. Humo heeft doorgaans een objectieve verslagstijl dus mensen, leg die €2,10 op tafel en koop hem mààr laat ons wel weten wat je er van vond.

Link to comment

Ik krijg zelf vaak te maken met Lonsdale-achtige jongeren die gigantisch irritant doen in de bus. Ze gaan standaard achterin zitten en het is zelfs zo erg dat ze vervelend gaan doen als er een ander zit. Het is zogenaamd 'hun plek'. Ook zitten ze altijd "zwakkeren" te pesten. Hiervoor steek ik vaak een stokje. Om heel eerlijk te zijn heb ik een uitstraling en postuur die niet uitnodigd om een waarschuwing van mij te negeren, dus bluf ik hun er meestal wel uit. Ik gebruik nooit geweld! Ben ik zwaar op tegen. Waar het verstand ophoudt, treed agressie in. Meestal gebruik ik dan ook mijn grote bek, samen met het "kampersbloed" dat er vanuit een aantal generaties terug in zit, is het een leuke combinatie:D. Hele creatieve woorden en zinnen worden er dan bedacht om het vervelende groepje te doen zwijgen.
Ik moet er ook bij zeggen dat deze jongeren een hele slechte opvoeding hebben gehad en naar een school gaan waar ze moeilijk opvoedbare kinderen proberen te stimuleren om een vak te gaan leren.
In mijn vorige post heb ik het niet over oplossingen gehad, dus zal ik er nu even mijn mening over geven, met als voorbeeld deze jongeren.

Mocht het deze jongeren aangaan, zou ik ze naar een soort van inrichting willen sturen, waar ze aan het werk worden gezet. Tot zover kan ik me vinden in het standpunt van Oscar, maar ik ben het oneens om ze materialistische krediet te geven, want bezit is macht. Deze jongeren moeten er in mijn ogen net zolang zitten, totdat ze zelf aangeven dat ze het zo niet langer willen. Hieruit volgt een soort van opleidingstraject, waar de jongeren structuur en discipline worden bijgebracht op een vriendelijke manier. Stok achter de deur is dat ze terug moeten als er hieraan niet is voldaan. Na dit traject kunnen ze aan het werk bij "sociale werplaats"-achtige gelegenheden. Onder begeleiding en een wekelijkse quota, die gehaald moet worden anders weer een stapje terug. Vanaf hier denk ik dat de huidige trajecten geschikt zijn.

Voor één persoon in het speciaal uit dat groepje heb ik een nogal mensonterende(radicale) voorkeursbehandeling. Deze jongen heeft namelijk op zijn 12-jarige leeftijd zijn nichtje van 8 meerdere malen verkracht. Naar mijn mening zou deze jongen gecastreerd moeten worden, het is immers niet natuulijk om seksueel aangetrokken te worden gevoeld door niet geslachtsrijpe meisjes. Dus helpen we de natuur hier ook weer een handje. Ook moeten ze hem een implantaat inbrengen die oestrogeen afgeeft, zodat een psychotische opwinding tegengegaan wordt. Ik weet niet of ik het juist zeg, maar ik bedoel een opwinding die niet door een hormonenproducerend orgaan geregeld is, maar door bepaalde stoffen die lijken op testosteron alsnog een opwinding kunnen veroorzaken. Door een flinke dosis oestrogeen zou dit verholpen moeten worden en krijgt ie misschien zelf "tietjes", zodat ze die jongen ook nog kunnen gebruiken als "lokkertje" voor (mogelijk) andere zedendeliquenten. Daarna kunnen ze deze jongen naar Thailand sturen voor de seksindustrie, zodat die arme jonge dames daar hun lichamen niet voor hoeven te verkopen om onze consumerende maatschappij in stand te houden.

Je zou haast aan mijn geestestoestand gaan twijvelen:P.

Pff lang verhaal alweer.. Jullie beurt :D :P

Link to comment

@Chriz, treed eens wat meer in detail misschien dat ik je kan helpen.

@Breezer, treed eens wat meer in detail over de reden waarom je dit topic opende dit kan misschien interessante informatie zijn voor het verdere verloop van dit topic.

Link to comment

Zaterdag middag rond 12 uur op weg naar training vlak voor de sporthal lopen 2 jongens over de stoep 1 van hen van nederlandse afkomst de andere turks/marokaans. Toen ik, me broer en me vriend langsreden en ik naar de turk (klinkt raar maar ik noem hem nu even zo) keek kreeg ik als antwoord; Wat kijk je nou vieze KKLEIER. Dit was voor me vriend genoeg om even af te stappen en met de beste jongen te praten.

Eenmal in gesprek bleek al snel dat hij niet met ze 2en wou ruzie maken tegen ons 3en, logisch aangezien met vriend bijna anderhalf kop groter was dan hem. Wou hij ook meteen een datum en plek afspreken om te komen vechten tegen hem en zijn vrienden, ik had zoiets van nee dank je maar me broer was stom genoeg om te zeggen ja is goed volgende week rijden we hier weer om hetzelfde tijdstip. Dus het antwoord van de turk was; Ja afgesproken volgende week sta ik hier met me vrienden en dan liggen jullie hier met mesteken in je rug! Opmerkelijk genoeg had de nederlandse jongen helemaal niks gezegd en zocht mischien dus ook geen ruzie.

Nou kan ik 3 dingen doen.

1. Ik rijd volgende week er met een grote boog om heen en vergeet het gewoon.

2. Ik bel de politie zeg wat er aan de hand is en of ze dus even kunnen langskomen op het genoemde tijdstip.

3. Ik haal al me vrienden bijelkaar pak zoveel mogelijk wapens (messen, kettingen, sokken met batterijen erin, pistolen) En begin er lekker erop op los te rammen met als gevolg een hoop problemen, met zowel politie als met deze jongens.


Wat zouden jullie doen als ik vragen mag?

Link to comment

Hmm, ze lijken allemaal wel verleidelijk, hoewel ik scherpe wapens thuis zou laten, ik heb het liever op botte kracht, mede omdat je dan minder kans hebt iemands aorta open te snijden :P . Nee, nu even serieus, vechten is natuurlijk niet echt slim. Dit betekent niet dat je er altijd voor weg moet lopen, maar je moet het ook niet opzoeken. Aan jou de keuze, de vraag is zelfs of die turkse gozer er wel zal zijn, dus politie bellen lijkt me de minste optie. De andere twee opties laat ik aan jou over, op eigen risico beslissen zou ik zeggen :D

Ik moet er wel bij zeggen, het was slimmer geweest om die gozer meteen een dreun te verkopen, dat is wat ik had gedaan. Maar dit niet gedaan, bij de nieuwe keuze had ik misschien toch wel voor optie 3 gekozen, omdat je toch een belofte hebt gemaakt :D

Edited by Underlord
Link to comment

Tjah ik heb eigenlijk helemaal geen belofte gemaakt, die gast zei gewoon ok dan zie ik je dan weer! Me broer had alleen gezegd dat we volgende week hier weer langskwamen.
Mocht ik toch voor optie 3 gaan dan gaat het om vele dingen. Je tegenstander kan ik meerderheid zijn of de wapens kiezen die jij liever niet tegenkomt als vijand :P. Ook mocht het op vechten uitkomen vallen er serieus ernstige gewonden aangezien ik me veiliger voel bij de vrienden van me vriend (hardcore liefhebbers) die het niet zo hebben op allochtonen. Ze komen uit Woudenberg ik weet niet of je daar wel eens bent geweest maar ik moet zeggen dat is toch wel het witste dorp van Nederland. Deze jongens weten wel van aanpakken maar het kan serieus uit de hand lopen. Daarbij kan het ook nog eens zijn dat ze helemaal naar mijn dorp toekomen en dat me "tegenstanders" er niet zijn.

Edited by breezer
Link to comment

Supersoakertje met chloropicrine?
Nee, grapje, niet erheen gaan. Er zal zowiezo wel iemand zijn met een mes ofzo, en zodra je daar tegenover staat weet je zeker dat je bij een gevecht wel wat meer gaat oplopen dan een blauw oog. Of er moet iemand van je groepje echt een pipa meenemen, maar je zit zwaar in de shit als die ook echt gebruikt gaat worden.

Edited by Treelover
Link to comment

Ik zou maar gewoon even een pilsje pakken en het vergeten, als je gaat matten en er komen messen bij kijken wordt het gewoon een zooitje.

bekijk die plek van te voren van een afstandje en piep'em als het er wemeld van de mafkezen.
Als je er daarna nog last van hebt (ze komen je zoeken ofzo), bel dan de pliesie.

Al dat vechten heb je geen ruk aan, die gasten doen het juist daarvoor, iedereen die daarin meegaat zorgt ervoor dat ze het blijven doen imo.

Link to comment

Je had die Marokkaan gewoon meteen op z'n bek moeten slaan. Helemaal toen 'ie met "messen in de rug" begon te dreigen.
Groepsgevechten zijn sowiezo doelloos, zinloos en sneu. Het versterkt alleen maar de onderlinge discriminatie, omdat hij met een groep Marokkanen tegen die "kanker-hollanders" gaat vechten, en jij met je groep Nederlanders tegen die "kut-marokkanen".
Geeft mij echt zo'n "Na school, bij de zandbak!"-gevoel.


"Neem je al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen..."

"You know what happens to muthafuckas who carry knives. They get shot!"


EDIT:
Er met een grote boog omheen fietsen moet je al helemaal niet doen. Neem desnoods in alle onschuld een paraplu ofzo mee... :P
Al is de kans natuurlijk klein dat ze er echt staan.

Edited by morpheus
Link to comment

Ik kan je alleen aanraden om niet met messen te gaan spelen. Doe dan gewoon een vuistgevecht ofzo 1 tegen 1 daag hem dan zo uit als het moet. Maar met messen worde gevechten 10 keer zo gevaarlijk. Een slechte oplossing is ook niet komen opdagen aangezien ze dan alleen maar bozer worden natuurlijk.

Ik heb voor de rest hier geen verstand van. Maar zoiezo groepgevechten altijd vermijden. Echte gevechten 1 tegen 1 dat kan nog wel.

Link to comment

Om het even kort te houden...

Hoofddoekjes heb ik persoonlijk geen problemen mee, zolang het alleen beperkt blijft tot het hoofd, en ik wil toch wel graag de neus, mond en ogen zien. Op het werk is het natuurlijk wat anders, maar ik vind niet dat je mensen hun kopzakdoek kan verbieden terwijl er een hoop mensen met op eenzelfde manier storende troep op hun gezicht rondlopen. Piercings en rare kapsels ga je niet snel verbieden, dus hoofddoekjes vind ik (behalve op de werkvloer) ook wel acceptabel.


Ik ging laatst mijn rijbewijs halen en IK moet met mijn oren op de foto, maar een moslim die een hoofddoek draagt hoeft dat NIET. Onacceptabel.

IK ben tegen het legaliseren van nog meer drugs, er komt alleen maar elende van (hoewel af en toe een blowtje niet veel kwaad kan.) Als je coke of nog erger heroiene gaat legeliseren zijn een stuk meer mensen drugsverslaafd=> kost geld dus gaat men jatten om aan geld te komen en geweldadiger gedrag vertonen.

Wildplassen opzich is niks mis mee vind ik, maar als iedereen in de rondte gaat lopen pissen gaat dat op een gegeven moment lekker stinken. (Denk maar aan een steegje waar iemand heeft lopen pissen.)


Legaliseren van drugs is niet het punt. Sommige drugs staan op lijst-1/2 terwijl zij daar in het geheel niet thuishoren. Drugs worden voor de wet gezien als stoffen welke de burger niet over beschikken mag wegens een algemeen gevaar voor deze persoon alsmede de volksgezondheid. Van enkele stoffen is dit volledig gegrond, zoals heroïne. Maar cocaïne is al van een heel andere orde, dit kun je bijvoorbeeld zien aan de gebruikers. Een probleem van de politiek is dat deze daar niet naar kijken, die lopen niet om de boom heen om het "probleem" beter te bekijken en misschien een andere mening aan te nemen. De gemiddelde coke-gebruiker is namelijk tussen de 30 en 40 en heeft een goede baan. Tsjah, het is eerder een stress relief, net zoals een jointje, natuurlijk gaat het bij anderen fout. Maar controleren is beter dan verbieden.

Legalisering van cannabis gerelateerde producten ben ik voorlopig tegen, zeker met deze regering (zit er ook echt niet in met die CU en CDA) maar dat is puur en alleen omdat de enige reden waarom mensen nu kapot er aan gaan de financiële zijde is. Cannabis is NIET en ik herhaal NIET lichamelijk verslavend zoals alcohol en tabak dat wel is. Een zeer groot deel van de cannabisgebruikers dampt zijn wiet of gebruikt de puurpijp, deze mensen zijn niet verslaafd maar hebben baat bij het gebruik, een stukje innerlijke rust wordt gevormd een stukje stress verdwijnt en men wordt er een aanmerkelijk stuk verdraagzamer door, en dat is wat die christenpartijen naar mijn weten dagelijks prediken. Maar bij legalisatie zou 1 de kwaliteit sterk achteruit gaan, percentage THC is een hot onderwerp in de politiek, dat het slecht zou zijn om sterkere wiet te hebben, dat is juist positief, minder roken voor hetzelfde effect. Uit studies is ook gebleken dat men daadwerkelijk minder rookt als de wiet sterker is, minder roken, minder teer, even blij. Accijns is een tweede ding, een gram wat nu zo'n 8 euro kost zou bij legalisatie op een euro of 4-5 komen omdat de kwekerijen minder aangepakt zouden worden maar de accijns die daar overheen komt alsmede hoog btw tarief zou het wel uit laten komen op 20E per gram, en nog minder sterk ook, DAN gaan er mensen aan kapot omdat ze toch dat jointje zo nu en dan willen roken, net als dat éne biertje drinken

Wildplassen is binnen verstedelijkte gebieden niet geaccepteerd, maar ik vind buiten de bebouwde kom in de berm toegestaan. Hier zou oom agent mooi zelf onderscheid in kunnen maken in overlast of totaal geen probleem.

De doodstraf is wat mij betreft een uiterst goed middel voor moord met voorbedachte rade, hier moet de dader alleen wel op heterdaad betrapt worden door op zijn minst 3 onafhankelijke getuigen en direct na het voorval gepakt worden, dus niet eerst nog twee weken op vrije voeten. Een straf als deze is alleen terecht wanneer iemand het gevaar met zich mee brengt het nogmaals te doen.

Ik noem een voorbeeld: Iemand zijn broer is vermoord, de moordenaar is nooit veroordeeld maar de broer wil wraak, dat is natuurlijk slecht, deze broer zet alles op alles en vermoord de moordenaar, de kans dat hij nog een keer iemand vermoord is uiterst klein, geen doodstraf dus.

Ander voorbeeld: Mohammed B. vermoord Theo van Gogh, uit geloofsovertuiging, als hij de straat weer op komt, dan zal hij het gerust weer doen, kogeltje dus.

Levenslange opsluiting ben ik tegen, TBS ben ik ook tegen. TBS is een hele lullige manier om mensen levenslang op te sluiten. En het verlof dat er in TBS verschaft wordt is VOLLEDIG TERECHT, deze mensen zitten namelijk in TBS om een rentrée te maken in de maatschappij, Er zijn iedere dag honderden TBS'ers op vrije voeten en ééns in de zoveel tijd gaat er iets fout. Moet je dan die honderden anderen straffen voor ééntje die in de fout gaat ? Ze hebben dan misschien een misdaad gepleegd maar het zijn en blijven mensen, mensen welke na 10 jaar eenzame opsluiting en therapie nog steeds mensen zijn, en misschien zich wel in willen zetten voor de maatschappij, moet je deze dan straffen ? Nee, de meesten willen zelf geholpen worden, dan moet je ze helpen. Laat ze langzaamaan vrijer worden maar hou ze goed in de gaten. Nu mogen ze niet werken, laat ze werken, dan zijn ze van de straat, weg van die eventuele verleiding. Het blijven mensen.

En inderdaad ben ik voor gevangenissen die meer gevangenissen zijn. Het moet geen Amerikaans model worden waar in de gevangenissen gang wars uitbreken maar een stuk of 4 op één kamer. Ze moeten zelf de keuze hebben of ze met meer op een kamer willen en zo ja met wie. De meesten willen wel gezelschap. Zie het zo: Een kamer is basic, stalen deur is wat mij betreft net zo goed als een wand met tralies, maar goed, met een bed, en een klein badkamer hoekje met wc en wastafel. Gevangenen moeten een basishoeveelheid werken per dag (2 uur of iets dergelijks) en voor ieder uur dat zij langer nuttige activiteiten uitvoeren krijgen zij credits, deze kunnen ze omzetten in telefoonkaarten, TV en wat mij betreft ook computers al daar niet met (zwaar gecensureerd) internet. Zo kunnen ze per kamer dus ook samenwerken en een taakverdeling uitoefenen, dit alles onder strenge begeleiding. Gevangenissen moeten geen diepe haat uitstralen maar een kans op terugkeer naar de maatschappij. Een gevangene moet de mogelijkheid hebben om in de gevangenis een studie te doen, op kosten van hem zelf, tijd om te werken genoeg. Maar zet het "geld" wat ze verdienen niet om in echt geld, maar credits, dat is tijdlozer.

Neem nu een van de laatste uitspraken van Geert Wilders: "De koningin moet zich alleen nog maar bezig houden met ceremoniele taken en zich niet meer met de politiek bemoeien." De rest van de regerings parteien reageren hier heel vel op, terwijl later blijkt dat meer dan 50% van het Nederlandse volk het hier mee eens is. Ik laat mij verder niet uit over de uitspraak, maar hij durft het wel te zeggen!

Op wilders zou ik niet stemmen wegens zijn walgelijke ideeën over het drugsbeleid en zijn behoorlijk eenzijdige inzicht in de maatschappij.

Over de koningin vind ik dat zij een belangrijk stuk Nederlandse cultuur is een puur ceremoniële functie heeft ze al. Wettelijk gezien kan zij NIETS meer uitmaken in de regering. Zij kan op ieder moment dat zij een wet tegen zou willen zitten namelijk door de minister president op non-actief gesteld worden. Mijn persoonlijke mening is dat Nederland een land is wat een ongelovige monarchie is met een licht christelijke achtergrond. En zo wil ik het houden ook. Christelijke feestdagen zijn er zo ingeslopen. Maar ik vind niet dat wij de zondag als zondag moeten beschouwen zoals die nu is omdat een stel geloofsfanaten op die dag te lui is om ook maar iets uit te voeren, al daar niet uit respect voor de grote leider.

Ja daar heb je helemaal gelijk in, af enkele drugs maar ik zat meer de denken aan harddrugs, softdrugs mag van mij wel iets soepeler mee om worden gegaan.

Hier heb je gelijk in, alleen de lijst is verkeerd samen gesteld. Hasjolie staat op lijst 2, puur en alleen omdat dit veel sterker is dan wiet. Maar het is geenszins een harddrug zoals alcohol dat wel is. Gebruikers hiervan kunnen zich nog prima normaal en sociaal gedragen. Bij alcoholgebruik is dit NIET zo.

Ook ben ik TEGEN het gedoogbeleid omtrent alcoholgebruik in het verkeer. Er is namelijk geen duidelijkheid, men heeft het over twee biertjes kan nog, of als je groot bent kan je er best drie drinken... Er moet gewoon GEEN alcohol worden getolereerd in het verkeer. Een ieder met een ziekte waardoor er een kleine hoeveelheid alcohol in het bloed/adem kan zitten dient hiervoor een aantekening op het rijbewijs te krijgen, alle andere personen die over de 0,01 promille heen zitten krijgen lik op stuk beleid. Ik ben ook voor het inbouwen van een blaastest in iedere auto.

Blowen achter het stuur is een ander verhaal, ik zit dan wellicht meer in die wereld, maar blowers kunnen veel en veel beter inschatten of zij nog in staat zijn auto te rijden, met een licht beetje stonedheid is het prima autorijden, men rijd voorzichtiger kijkt beter en is vele malen socialer in voorrang verlenen en middelvingers zul je niet tegenkomen, zoals bij alcohol helaas maar al te vaak wél het geval is. Ik wil niet zeggen dat blowen achter het stuur goed is, maar het kan minder kwaad dan drinken. Ik ken enkele mensen die chronisch stoned zijn en daar ook mee auto rijden. Ik heb het zelf tijdens de les éénmaal uitgeprobeerd, en toen werd me verteld dat als ik zo zou rijden dat ik mijn examen hoogstwaarschijnlijk zou halen. Met één biertje op ga ik niet achter het stuur zitten, je bent beinvloed. Daarbij is blowen achter het stuur niet te meten. De werkzame stoffen blijven nog 3 weken in je bloed zitten, en als je er naar ruikt zegt niets.

Blowen achter het stuur verbieden = roken achter het stuur verbieden, nicotine heeft hetzelfde rustgevende effect.

Dienstplicht verplichten.
Ik ben er voor om de dienstplicht te herinvoeren. Maar dit alleen voor mensen die geen opleiding doen. Iemand die direct na zijn VWO/HAVO/VMBO door stroomt naar een opleiding valt hier buiten. Maar iemand die vroegtijdig zijn opleiding verlaat of gaat werken voor zijn 18e moet de dienstplicht in. Deze dienstplicht zou niet gebaseerd zijn op defensie maar op maatschappelijk werk, waar de dienstplichtige gewoon voor betaald wordt, niet veel maar betaald. Denk aan 250E in de maand voor 5 dagen in de week werken. Het moet iets gezelligs zijn waarbij plichtigen kunnen kiezen tussen defensie, gezondheidszorg, natuurbehoud etc. De dienstplicht zou een jaar op zijn meest moeten duren. Voor alle anderen die wél school hebben voor hun 18e moet er in de zomermaanden vanaf het 16e jaar tenminste één maal een maand dienstplicht uitgevoerd worden. Dit is wellicht het handigste om te doen in het jaar dat deze persoon de leeftijd achttien bereikt. Dit om er voor te zorgen dat iedereen zijn maatschappelijke plicht gedaan heeft.

Dit kost geen geld, maar levert geld op. Het levert geld op doordat rotklusjes gedaan worden, het levert praktijkervaring op, het levert verdraagzaamheid op. Het levert een vriendelijke maatschappij op.

Mijn mening over 'tunneltjesallochtonen' à la Yellowcard, gewoon doorfietsen en als dat niet gaat proberen zo vriendelijk en hoffelijk mogelijk te blijven. Vooral geen aanleiding geven tot discussie, want dat is waar ze uiteindelijk op uit zijn. Als ze zich nou agressief blijven gedragen, trek je telefoon en dreig je de politie te bellen. Bluffen volstaat meestal, maar ik heb het ook een keer echt gedaan. De heren in kwestie mochten zich gaan vermaken met plantsoenen schoffelen (en dat geeft zo veel genoegdoening als je ze dan ziet staan en vriendelijk naar ze zwaait). Mocht dat uiteindelijk niet werken, dan wil de rechtervuist goed geplaatst op het slaapbeen of de milt nog wel eens een goede oplossing schijnen. Goed indraaien vanuit de heup, dan komt het harder aan tongue.gif .

In geen geval moet je accepteren dat er agressie op straat is, iedereen moet zich veilig voelen op straat, daders van een dergelijk feit moeten ongeacht de leeftijd een gevangenisstraf krijgen met bijbehorende taakstraf. Voor een vergrijp als iemand op straat in elkaar slaan met een groepje moet voor ieder lid van dat groepje een straf van ten minste twee weken gevangenis samen met 50 uur taakstraf staan, in geval van herhaling een verviervoudiging van de eerder ontvangen straf. Is het iemand met een dubbel paspoort ? Toedeledokie.

Kees.

PS: mensen met gelijke politieke aspiraties mogen zich aanmelden.
Link to comment

Wooo, wat een lap tekst.

Maar je mag dus wel iemand met voorbedachte rade vermoorden uit wraak maar niet uit passie? Dus is wraak ook een beter motief als passie? Ik vind het allebei even fout.

Ik begrijp alleen niet wat er zo verkeerd is aan een dubbel paspoort? Kan iemand mij dit uitleggen?

Link to comment

@ willy

Ik denk dat het hele idee van een dubbel paspoort de mensen zo irriteert omdat die mensen het in de ogen van de maatschappij ( mijne trouwens ook ) het vertikken zich 100% te willen inburgeren. Want als je van plan bent om hier een nieuw leven op te gaan starten dan is het in mijn ogen volstrekt onnodig om een dubbel paspoort te hebben. Je wil toch niet meer terug??
Dus als je zonodig denkt dat je een burger van 2 landen moet zijn? Whoppa deruit als je wat goed fout doet, dan ga je maar lekker in dat andere land wegrotten.
Dat is er volgens mij fout aan het hele dubbel paspoort idee.

Mzzls, Night Hawk

Link to comment

Er is niets mis met een dubbel paspoort.

Maar als land zijnde is het een makkelijke manier om criminelen uit te zetten. Criminelen wil je niet in je land. Het gaat hier ALLEEN over criminelen. Ze hebben volledig zelf de keuze om een misdaad te plegen. Hebben ze toevallig een dubbel paspoort dan kun je hun de Nederlandse identiteit ontzeggen omwille hun onaccepteerbare gedrag.

Daarbij is het dus een mooie manier om allochtonen die doorgaans een grotere kans hebben om het verkeerde pad op te gaan dan de autochtone medebevolking op het rechte pad te houden.

Als je nog een reden wil weten, ga eens de straat op en zoek een willekeurig groepje allochtonen, vraag vriendelijk aan ze watvoor paspoort ze hebben, indien het antwoord is dat ze een dubbel paspoort hebben, vraag ze dan of ze zich een ... voelen of een Nederlander, het antwoord zal in veel gevallen ... zijn. Deze "gasten" zijn hier dus enkel om gebruik te maken van de faciliteiten. Tegen dit soort mensen zeg ik niet direct dat ze weg moeten, maar als ze niets nuttigs uit voeren of misdaden plegen dan is het toch echt doei als het aan mij ligt.

Nogmaals, iedereen heeft zelf in de hand of hij of zij een misdaad pleegt, iedereen heeft dus zijn eigen lot in handen, het enige wat dit beleid doet is het voor allochtonen met een dubbel paspoort ontmoedigen dergelijke daden uit te voeren.

Daarbij zijn mensen met een dubbel paspoort dubbel bevoorrecht. Zij kunnen de voordelen uit beide landen meepikken. Zo vind ik ook dat Nederlanders die in het buitenland wonen geen recht hebben op AOW, want dat is wel wat veel van die mensen doen, hier heen verhuizen, veel geld verdienen, en dan terug gaan naar land van herkomst waar alles goedkoop is, en dan nog AOW ontvangen ook.

Dan even over moorden.

Vrijwel geen moord is er één welke gerechtvaardigd is. Maar het gaat er bij het straffen van een persoon in den beginne dat deze persoon LEERT van zijn straf. De dader moet inzien wat hij fout gedaan heeft, moet er van leren en voor zichzelf opmaken dat het niet slim was. Een moordenaar welke dit puur uit plezier doet doet het vaker, deze heeft een grote kans om dus NIETS te leren. Iemand die uit pure wraak iemand vermoord zoals in het voorbeeld met die broers zal hoogstwaarschijnlijk zelf meer geschrokken zijn maar heeft de wereld wel van een probleem verlost. Natuurlijk is het niet goed wat hij gedaan heeft maar de kans op herhaling is uiterst klein. Zo'n persoon moet natuurlijk wel gestraft worden, maar op een heel andere wijze dan een straatrover die mensen doodsteekt.

Straffen worden uitgedeeld om de wereld fijner te maken, om duidelijk te maken aan de dader van een misdaad dat wat hij of zij gedaan heeft fout is. Een rechter dient een straf op maat te maken voor iedere persoon, een straf waarmee zo goed als gegarandeerd wordt dat deze persoon leert wat hij of zij leren moet en dus daarna rustig terug kan de maatschappij in, terug naar familie, vrienden, werk, gezin etc.

Het gaat allemaal over mensen, en als je mensen geeft wat ze nodig hebben, ook in het geval van een straf dan zullen ze je achteraf vaak nog dankbaar zijn ook. Je moet ze het idee geven dat ze zelf geholpen willen worden, dat is misschien wel het allerbelangrijkste. In zo'n verband is TBS voor iedere misdadiger wellicht een goede optie. In wat voor vorm dan ook.

Kees.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...