Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN

Guest

Recommended Posts

Posted

@ ToxicSnake,

aan 400gr kas/suiker voeg ik 500ml water toe :P
Dat heb ik binnen 1 uur droog in de oven, weer rookbommetje klaar. Het is hier al de hele week elke avond massaproductie ;)

• Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ach mensen, al die sterretjes, rookbommen roken beter als je bv. 4 rookbommen maakt met 3 pakketjes in elke en sterretjes+aliminiumfolie, dan dat je 12 lappen in een rookbom doet, echt waar.
Daarom heb ik zoveel sterretjes ( het zijn er trouwens wel iets te veel hoor, maar rookbommen kan ik het hele jaar lang door maken, dus altijd handig om in huis te hebben :wink:

Posted

ja maar dit is de snelste manier om ze droog te krijgen :P

aangezien ik een oude bovenverdieping heb lopen er overal verwarmingsbuizen :P
het droogt al aardig goed, enige nadeel dat om 12 uur de verwarming uitspringt ;)

Posted
@ ToxicSnake,  

aan 400gr kas/suiker voeg ik 500ml water toe :P
Dat heb ik binnen 1 uur droog in de oven, weer rookbommetje klaar. Het is hier al de hele week elke avond massaproductie  ;)

Ach, ik doe er 12 per dag, dat gaat ook wel snel als ik het iedere dag zou doen. Ik ben trouwesn gestopt bij de 25 rollen, KAS was op :? :evil:
Posted

Ik had gisteren een zak Kalkamonsalpeter gekocht, maar dit waren allemaal witte bolletjes, dus ik verwachte dat het helemaal niet zou werken omdat jullie allemaal bruine mest gebruiken. Maar het werkte echt ongelovelijk goed!! het rookte heel snel, max 1 minuut maar de rook opbrengst was zeer hoog. ik zal bij de volgende ook maar even filmpje proberen te plaatsen.

Alexandre

Posted

Alweer m'n derde grote bom afgestoken... helaas was er te veel wind en was het te open... beetje jammer maar ach met zo'n simpel recept is het niet echt om wakker over te liggen. filmpje volgt nog wel (denk ik)

Posted

hey
wij gaan dadelijk ook proberen.
als die dingen droog zijn, zijn ze dan kurkdroog en stijf of zijn ze nog goed buigbaar.
ik heb ze zo'n 20 uur op de verwarming gehad (niet heel heet maar wel warm) maar ze voelen nog wat soepel aan.

Posted

Je kunt ze meestal nog wel een beetje buigen, maar droog is droog.
Voel gewoon of er nog vocht in zit.. dan kan er niet veel mis gaan :wink:

* In de oven heb ik ze wel eens zo droog gehad, dat toen ik ze ging draaien, alles brak =D zo hard :shock:

Posted

whahaa
de test met 1 vel ging perfect.
hebben nu net een klaar van 1,85 kg :P

vannacht op een druk kruispunt ;)
en we gaan filmen.

we hebben hem 2x zo lang gemaakt (dus 2 velletjes naast elkaar)

gaan nu ff een "kleinere" testen om te kijken hoe we het beste kunnen tapen.

Posted
whahaa
de test met 1 vel ging perfect.
hebben nu net een klaar van 1,85 kg  :P  

vannacht op een druk kruispunt :P
en we gaan filmen.

we hebben hem 2x zo lang gemaakt (dus 2 velletjes naast elkaar)

gaan nu ff een "kleinere" testen om te kijken hoe we het beste kunnen tapen.

Zet hem NIET op een druk kruispunt, en waarom 's avonds, als je het dan toch op een druk kruispunt doet, denk je dat het 's nachts drukker is ? ;)
Posted

vannacht is het oud op nieuw, daarom 's nachts. En het is niet de bedoeling om het verkeer te ontregelen of iets in die richting, dat zou ik ook niet goed vinden. 'een druk kruispunt' klinkt zo, we doen het op een plein waar veel mensen het kunnen zien.

Posted

met druk kruispunt bedoel ik natuurlijk waar veel mensen zijn
zijn een aantal kroegen en een chinees dus daar wordt al veel vuurwerk afgestoken :wink:

- edit -
ik ben alles behalve een baldadig persoon sinds vorig jaar :P

Posted

bij ons is een 'feestwinkel' waar ze het hele jaar verkopen, ze zijn door het jaar heen zelfs goedkoper als nu :S

ik heb trouwens vandaag mijn eerste rookbom afgestoken(niet gefilmd) en die deed het goed ! Ik maak er nog een paar voor bij voetbalwedstrijden en dan zal ik het filmen :P

Posted

Heey ik dacht als je nou een rookbom maakt en die in een cola fles doet.
Bv je snijdt de cola fles doormidden en je doet je rookbom er in en je plakt de cola fles er weer op met secondelijm en je steekt hem aan doormiddel van een lang sterreje ofzo.

wat is jullie mening

Posted

Ik vind het een zinloos idee :P

-Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van alu-folie of gewoon een pringles bus? Je bent er alleen maar langer mee bezig.
- De doeken kunnen er ook nooit zo strak in komen te zitten als het kan in alu-folie of een pringles bus, omdat de fles naarmate naar boven, steeds smaller wordt. Dus moet je je doeken op verschillende lengtes gaan afknippen?

Kortom, leuk idee, maar werkt niet en is teveel werk (aangezien je er geen voordeel uithaalt?) :idea:

Posted

ik bedoel wel dat e hem eerst in folie moet wikkelen en dan in de fles
en dan komt alles uit een gaatje

maar ik gat het uitproberen dan maak ik wel filmpje;)

• Create New...