Jump to content
PyroForum.nl

Dextrine probleempje


Pyrofanatic

Recommended Posts

Neen, Het is niet een pot zoetstof zoals je waarschijnlijk bedoelen.
Zoals ik al eerder had gelezen is dextrine geel, en ik zit hier met een mooi wit fijn poeder :P .

Het is afkomstig uit een bron waarbij ik zelf een certifaat heb gekregen dat het 100% echt is.
Ik heb het 14€ betaalt voor 1 kilo dus ik weet niet wat duur is ik had ergens anders gelezen 250gr dextrine 17€ :D .
Dus als mijn matlose dextrine kan dienen, dan ben ik hier best tevreden mee.
Ik ga morgen eens proberen pulverone te maken.Hiervoor ga ik een gewone keukenzeef gebruiken.
Speciale zeefjes van verschillende groottes heb ik nog niet, moet ik eens achter op zoek gaan.

Bedankt voor snelle reactie's !! :D

Link to comment
  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

EDIT:
Hier wat fotos van mijn zelfgemaakte dextrine die ik heb gemaakt van maiszetmeel. Ik heb het een uurtje in de oven laten zitten en het rook een beetje naar caramel. Ik heb het 2 keer doorroerd maar mijn vraag is nu is dit goed van kleur.Dit was wel een kleine hoeveelheid maar het was maar een testje.

gr33tz simon

Edited by lootens
Link to comment

7x dezelfde niet-kloppende boodschap :P, je foto's niet geupload?

Edit: al beter, maar nog steeds geen foto's :D

Edit 2: Ziet er goed uit! En ik weet niet precies hoeveel gram het is, maar het lijkt me toch genoeg voor een behoorlijke tijd, aangezien je maar erg weinig nodig hebt.

Edited by Underlord
Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Om dit topic maar weer eens omhoog te halen, ik gebruik maltodextrine (gewoon die uit de supermarkt).
Ik zit nu met het volgende probleem, ik heb TT stars gepumped uit een 10 ml en 20 ml spuitjes. Deze zijn inmiddels ook al droog, het probleem is nu dat ik ze dus nog gewoon in kan knijpen :s.

Ik heb ze gemaakt met 6% dextrine (zoals standaard TT), en dit samen met mijn TT compo gemilled voor ongeveer een uur. Daarna bevochtigd met 50:50 water:spiritus en laten drogen.

Als ik ze afschiet uit een starmine blijven ze wel goed heel en brandde ze ook gewoon goed, ze zijn al wel droog dus.

Wie weet wat ik verkeerd doe :blush: ?

Ik zou het zo snel ook niet weten namelijk, mss eerst de dextrine de kans geven om een half uur te laten 'drogen' nadat ik het bevochtigd heb zodat de dextrine overal goed geactiveerd wordt als binder? En ze vervolgens daarna pas pumpen.

Bedankt :lol:.

Link to comment

Heb je wel de goede hoeveelheid water:spiritus gebruikt ? En heb je ze wel stevig aangeduwt tijdens het pumpen ? Ook is de manier van drogen voor dit soort stars erg belangrijk. Ze kunt het het beste goed lang en rustig laten drogen, bij mij doen ze er meestal wel 2-3 dagen over om volledig uit te harden. Als ze droog aanvoelen wil nog niet zeggen datn ze volkomen uit zijn gehard.
Bovendien rol ik ze tegenwoordig altijd dus misschien drogen pumped stars gewoon kutter.

Link to comment

@ExplosiveCoek:
Ik hebelfde probleem ook weleens gehad met mijn TT. Sinds ik mijn maltodextrine oplos voor het toevoegen heb ik hier nooit meer last van gehad. Weeg je hoeveelheid maltodextrine af en voeg hier een heel klein beetje water aan toe. Net genoeg om alles op te lossen. Maltodextrine is ontzettend luchtig gemaakt dus een klein beetje water laat het al ontzettend slinken. Zorg dat alles oplost en voeg vervolgens naar keuze NC-lak of spiritus toe. De bedoeling hiervan is dat de dextrine veel beter geactiveerd wordt en je starmix dus veel beter zal worden gebonden. Als je je TT met maltodextrine + spiritus maakt en na het pumpen een klein laagje NC-lak (of slechts puur aceton) over je stars heenspuit drogen ze een stuk sneller. De NC-lak gebruik ik alleen als ik een harde break wil.

Link to comment

@ Yellow: Ja, zoals ik al op msn zei was het net vochtig genoeg dat het bleef plakken, maar ook weer zo uitelkaar kon vallen.

@Brakkie: Bedankt, ga ik zeker proberen :blush:! Doe je dit bij al je stars zo met de dextrine?

Ik heb namelijk ook een batch pulver gemaakt, de dextrine heb ik toen pas naderhand aan mijn meal toegevoegd (na het millen dus).
Vervolgens ook 50:50 water:spiritus tot het net een soort klei werd.. enzovoorts. Deze korreltjes werden wel keihard.

Dus ik weet bijna zeker dat als ik het op jouw manier doe het wel moet gaan lukken, thx :lol:!

Link to comment
Ze kunt het het beste goed lang en rustig laten drogen, bij mij doen ze er meestal wel 2-3 dagen over om volledig uit te harden. Als ze droog aanvoelen wil nog niet zeggen datn ze volkomen uit zijn gehard.

Ik heb ze nu iets langer dan 2 weken laten liggen en nu zijn idd wel goed gelukt (keihard).
Wel vreemd dat het al wel zo goed brandde terwijl het nog een beetje nat was.
Voortaan dan toch maar wat langer laten liggen :blush:.

Binnenkort eens een dikke voorraad maken zodat ik er altijd wat kan pakken als ik ze nodig heb.
Link to comment
  • 7 months later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...