Jump to content
PyroForum.nl

Stars


Moloch

Recommended Posts

Kan je mischien een foto posten van een plate die je gemaakt heb, helemaal af?


Ik heb geen bovenplaat gemaakt met pinnen ik heb gewoon uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Je ziet de schroefdraad niet wanneer je de bouten in de plate hebt gedraaid dan heb je enkel nog het stuk zonder schroefdraad en de kop, de kop zaag je er dan gewoon af.

@ High density: Dat is inderdaad een gemakkelijkere manier, alleen zit je dan wel met bouten die door je plate komen, maar die kun je dan wel achteraf wegvijlen.
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja dat kan wel, ken mensen die dat doe. Alleen zou ikzelf er niet aan beginnen. Stelvoor er zit een scheurtje in je prime. Je kan wel een dun laagje prime om je stars heen rollen, dan laten drogen, en dan weer een dun laagje prime. Want als er scheurtjes in de prime onstaan bij het drogen dan werk je die weer weg met de 2de laag.

Edited by Weirdo
Link to comment

Heeft er iemand wel is C6+10%Ti gerold? Ik wil alvast stars voor O&N gaan rollen. Aangezien ik 60-80 mesh Ti sponge heb voor in de stars ben ik bang dat de stars dat niet opnemen. En ik vind het zonde om zo een hele batch van een halve kilo ofzo te verneuken.

Link to comment
Heeft er iemand wel is C6+10%Ti gerold? Ik wil alvast stars voor O&N gaan rollen. Aangezien ik 60-80 mesh Ti sponge heb voor in de stars ben ik bang dat de stars dat niet opnemen. En ik vind het zonde om zo een hele batch van een halve kilo ofzo te verneuken.


Ik hebt dit laatst nog gedaan. Dit gaat gewoon helemaal goed, alleen als je ze pumpt kun je eventueel
krassen op je pump krijgen door de Ti.

https://pyroforum.nl/index.php?showtopic=3605 (hier zie je het effect). Edited by loveforpyro
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik weet niet of het bestaat, of iemand het weet, of dat iemand het gebruikt.
Maar is er eigenlijk een soort verhouding tussen cores's en sas bij het rollen met sterren.
Ik vind het altijd zo kut in te schatten. Ik moet altijd sas bijmaken, of ik houd over en moet dus nog voor het laatste kleine beetje opnieuw beginnen, of als het te weinig is om nog een batch te maken, weggooien.
Ik vind dat echt vervelend.
Dus heeft, of kent, iemand nog maatstaven daarvoor?

Link to comment

Ik denk dat je dat best zelf berekend want bij stars rollen komen er nogal wat variabelen bij kijken van persoon tot persoon dus best even afwegen hoeveel je gebruikt en dan zien wat je overhoudt of wat je nog nodig hebt, en dat onthouden voor de volgende keer al zal dit echt van compo tot compo afhangen.

Link to comment

Als je kleine restjes overhoud bij het rollen, kan je eventueel het laatste beetje pumpen(stars/komeet). weggooien is ook zonde.
Je zou het bij benadering kunnen berekenen als je de uiteindelijke dichtheid van de ster weet, het volume van de core,de afmeting die je wilt bereiken, en uiteraard het aantal.
Maar dat lijkt me een hoop werk :lol:

Link to comment

Heeft iemand verschillende star maten, voor 2 3 en 4 inch shells. Ik ben nou sterren aan het rollen voor oud en nieuw, moet ze ff indelen maar daarvoor wil ik een star sising box maken. Meestal kies ik gewoon de "goede" ertussenuit en doe ik die in mijn shell. Maar dat word nou lastg aangezien ik nu batches van een kilo maak. :lol:

Link to comment

Als je je sterren massief maakt met een niet te snelle compositie is dat prima anders. Aannemend dat je om peperkorrels rolt zou ik zeggen dat je sterren van 10 mm nodig hebt voor een 3", en anderhalf keer zo groot als het streamers betreft.

Zelf rol ik meestal een batch en kijk daarna wel waar ik het in stop. Dan moet ik wel de opmerking maken dat ik behoorlijk consistent rol, met hooguit een millimeter verschil tussen de grootste en kleinste sterren. Dat is dan ook meteen het enige voordeel van rollen met de hand :lol: .

Link to comment

Ik rol idd om peperkorrels, wie niet? :lol:
mijn 3 en 4 inch sterren zijn nu af, ze zijn 9 tot 11 mm voor 3" shells, en 13 tot 15 voor de 4" shells. Het is Chrysanthemum 8.
Ik heb nu een nieuwe starmill gemaakt, die overegens heel goed gelukt is, en dit was mijn eerste batch daarmee. Ze zijn verbazingwekkend goed gelukt, tussen de kleinste en de grootste zit ongeveer 3 mm. De starmill is electrich, dus niet met de hand.

Link to comment

Die matte glasparels zijn inderdaad geniaal om mee te rollen. Lekker zwaar, en in het begin is het ook lekker makkelijk. Comps met een hoog percentage houtskool zullen veel makkelijker rollen en hebben veel minder de neiging om "raspberries" te worden.
Het enige nadeel ervan is dat die parels van grootte variëren. Maar als de stars beginnen te groeien zal die grootte zichzelf uiteindelijk wegwerken. Of gewoon een starsizing box gebruiken :lol:

Link to comment

Godveredomme!! Ik rol de eerste keer om peperkorrels, nu een paar dagen later zijn zooiezo de helft van mijn stars doormidden gebroken of gescheurt, omdat de peperkorrels uitzetten. Bij mosterdzaad had ik daar ook wel eens last van, maar niet zo erg. Hebben de mensen die om peperkorrels rollen hier wel vaker last van? En hebben mensen nog alternatieven voor cores? Want ik moet echt snel gaan beginnen met sterren rollen voor O&N want het duurt lang voordat de sterren goed droog zijn.

En het vocht sluit zich in bij de C8 stars. Is het een mogelijkheid om eerst een laagje van 2 mm eromheen te rollen, en daarna te laten drogen en daarna weer verder rollen, of trekt het vocht er weer doorheen als je de rest van de star gaat rollen.

Edited by Weirdo
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...