Jump to content
PyroForum.nl

3" Shells


loveforpyro

Recommended Posts

Ik was de laatste tijd op zoek gegaan naar een snelle manier van pasten die
toch nog een perfecte breakgaf. Uiteindelijk had ik 3 manieren gekozen.

De comets waren D1, voor de rest staat alle info in de filmpjes.

Ik vind de Shimizu manier het best omdat deze super snel is en je een mooie break krijgt.

Het patroon van The Globe Pattern Method lijkt hierop:
/\/\/\/\/\/\/\
\/\/\/\/\/\/\/
Bij de shell met C6+10% Ti en D1 lijkt het als of de break niet perfect rond is (alsof er links en rechts een hapje uit is). Dit komt doordat
er een paar D1 sterren inzaten die bijna niet te waren.

3_inch_D1_3_strip_Method..wmv

3inch_Better_Pearl_Shimizu_Method..wmv

3inch_C6_10__Globe_Pattern_Method..wmv

3inch_C6_10__Ti_en_D1_Shimizu_Method..wmv

Edited by gamekeeper
Link to comment

Shimizu methode is simpelweg 1 lange strook rondom heel je shell van je timefuse naar timefuse zeg maar. Daar zet je dan weer een evenlange strook op 90graden op de andere strook en deze laat je ook van de ene kant van je timefuse naar de andere kant lopen. je hebt dan een soort plusje met 4 open gedeeltes op je shell, die open gedeeltes vul je dan op met 4 losse, kleinere strookjes. Dit doe je dan een aantal lagen tot je er genoeg op hebt zitten. Nadeel is dat als je deze methode met gomtape doet dat je veel kreukels krijgt in je pasting.

Link to comment
Zou je alstjeblieft een kleine tut willen maken waarin deze verschillende manieren van pasten uitgelegd worden. Ik ben nog niet met shels bezig maar ik zou dit zeer bruikbaar materiaal vinden. Alstjeblieft :P



Als je een Passfire account hebt staan alle manieren daar vrij duidelijk uitgelegt.
Mocht je dit niet hebben en ook niet willen maken, zou ik wel een tut willen maken B) .
Link to comment
  • 4 weeks later...

Heeft iemand eigelijk een idee wat er met mijn D1 sterren aan de hand was?
De sterren die in een shell waren eigelijk op een paar glitters na niet te zien,
en de (ongeveer 18mm ID) D1 cometen op de shells hadden geen lange tail (de sterren in de
shell en de cometen waren wel 2 verschillende batches).

De batches waren gewoon zo gemaakt:
Heel de compositie behlave de Al in de ball mill voor 30min (de C die gebruikt was was wilgen).
Hierna de 325mesh flake Al erbij gedaan en gepumpt met een mengsel van 75% water en 25% ispropyl,
hierbij had ik opgelet dat ik niet meer dan 10% van het gewicht van de D1 aan water/alcohol erbij deed.

Link to comment

Bij D1 sterren is het belangrijk dat je weinig water gebruikt met het rollen of pumpen van de sterren, aangezien anders het glitter effect verloren gaat.
Van wat ik heb gelezen mag je 10% van het gewicht van de D1 aan water toevoegen. Dit is de minimum hoeveelheid aan water die nodig is om er sterren van te vormen.
Dit is dan ook de reden waarom D1 niet in cut-sterren variant mogelijk is, aangezien er bij deze methode meer water nodig is om het goedje bij elkaar te houden.

Lees anders even de glitter theorie aandachtig door: Glitter Theory

Link to comment
Daarom vraag ik dus om een filmpje, hoe kunnen we nu ook maar een klein idee hebben wat er verkeerd is gegaan :P?


Het filmpje staat bovenaan de pagina.

Hoe deden je sterren het in een stargun?


Ik heb ze eigelijk niet in een star gun getest, maar heb nog wel wat van
die "comets" , dus kan ik nog wel gaan testen (eerst aan een stargun komen/maken). Edited by loveforpyro
Link to comment
×
×
  • Create New...