Jump to content
PyroForum.nl

Rocket Tools


Warcore

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnekort zelf een rocket tool te draaien op school (ik zit in de techniek).
Maar ik heb een vraag hierover:

Ik gebruik de tool voor MP raketjes maar ik weet niet hoe lang ik de core ongeveer moet maken en hoe breed.

En welk materiaal kan ik het beste gebruiken ?
aluminium, fe 360 en ik heb ook thermoplast ter beschikking maar die valt af vanwege statische electriciteit.



Ik hoop dat ik een antwoord op mijn vraag krijg.


Groetjes Bas.

Link to comment

Fe360 is constuctiestaal, oftewel baggerspul. Als het er is zou ik zelf voor 6061 aluminium kiezen, dit is goed geschikt voor tools en vrij duurzaam. Themoplast valt niet af om statische elektriciteit, maar omdat het te flexibel is. Je kunt composities niet goed compacteren hiermee.

Welke ID raketjes heb je in gedachten?

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Gisteren begonnen met productie van rocket motortjes. Persen werkt super met 1 ton persdruk rockhard alles............enige nadeel is dat ik na drie motortjes mijn tool sloopte :( . Met geen mogelijkheid kreeg ik de corepin uit de motor. Uiteindelijk na veel geweld had ik de pin bevriid. Ja en wat doe je dan!? Heb vanavond maar een nieuwe tool gemaakt met tevens een tooltrekker. Ik kon het niet laten nog even een motor te persen. Nou dat werkt super. Morgen avond zal ik hier een foto van het tool plaatsen.

Edited by Rocketier
Link to comment
Gisteren begonnen met productie van rocket motortjes. Persen werkt super met 1 ton persdruk rockhard alles............enige nadeel is dat ik na drie motortjes mijn tool sloopte :( . Met geen mogelijkheid kreeg ik de corepin uit de motor. Uiteindelijk na veel geweld had ik de pin bevriid. Ja en wat doe je dan!? Heb vanavond maar een nieuwe tool gemaakt met tevens een tooltrekker. Ik kon het niet laten nog even een motor te persen. Nou dat werkt super. Morgen avond zal ik hier een foto van het tool plaatsen.

Ha, daar heb ik zo af en toe ook nog wel eens last van.
Maar een paar minuten aan je motortje wrikken met de tool in de bankschroef loste dat gelukkig op.
Ben wel benieuwd hoe je nieuwe tool + trekker eruit ziet :(
Link to comment
  • 2 weeks later...

Vanavond nuttig besteed. Althans dat vind ik!
Heb bij pyrostuf gisteren bestelling gedaan met oa 19.7 id hulzen.
Ik ben jaloers op Sjeef zijn raket wouw. Dus zoals aangekondigd een toolset maken. Toolset omvat de coreburner set met een spindellengte van 140mm inclusief 4 rammers.
Tevens een kortere gemaakt zoals Sjeef nu heeft gebruikt. En voor de 19.7 hulzen ook een whistle tool met rammer gemaakt. Van de week nog even een kunststof perssupport maken.
En dan persen met die hap! ^_^ ^_^



He Sharkie je moet gewoon de tochtstrip verwijderen kan de kachel vanzelf aan. Of grape bestellen bij pyrostuff. Hele kilo voor 9 euries.



geedit : Het heeft 4 uur achter de draaibank aan tijd gekost. En 15 minuten laswerk met Tig.

Edited by Rocketier
Link to comment

Wow nette tools. ^_^ Hoe lang heeft dat geduurd om te maken allemaal?
Haha.^_^ Pyrostuff heb ik niet echt zin in, zit ik weer met die verzendkosten en dan betaal je toch al 17 euro ofzo voor een kilo grape. Ik bestel volgend jaar wel weer gewoon een hoop tegelijk.

Edited by Sharkie
Link to comment
  • 1 month later...



Heren jullie zijn een ware inspiratie voor mij geweest de afgelopen 5 maanden.
Ik heb het geluk dat ik de beschikbaarheid heb van een draai- en freesbank.
Maar zonder de feedback en inspirerende filmpjes had ik nog niet zover geweest.
De meeste tools zijn inmiddels gebruikt. Ik zie echt uit naar de crossette en de 32mm whistle.
Ik heb sinds deze tools geen CATO's meer gehad. Ik is a happy campert! :lol:

Edited by Rocketier
Link to comment

:P Wow, just wow.
Echt fantastisch mooi, wordt ik toch wel weer blij van in de donkere dagen waarin ik het te druk heb met wiskundige vakken en niets aan pyro kan doen :P.

Edit: Crossette had ik nog niets een opgemerkt, ook super! Had ik maar zulke skills :).

Edited by Kauyon
Link to comment

Ja das smakelijk he Kauyon! :P Ik heb vanaf mijn 21ste de mogelijkheid gehad tools te maken maar het nog nooit zo extreem gedaan.
Dit komt ook omdat ik met een aantal aanbevelingen vanuit dit forum waaronder: "Bentoniet gebruiken" en "meal compleet in de Ballmill", aan de slag ben gegaan.
Dit heeft de kwaliteit en consistentie zo verbeterd! Hierdoor durfde ik op te schakelen naar grote pijlen. En zoals ik met mijn introductie heb aangegeven, mij na
oud en nieuw te willen focussen op kleuren, effecten en whistle. Ook had ik geen idee waar ik exotische chems kon betrekken. Maar goed thats History!

@EC ik ben ook reuze benieuwd naar de power van de 32mm pijl! Ik wil alleen voor ik deze ga persen een blastscreen voor mijn pers en buiten persen. :) Geeft anders zo'n rotzooi!
Kan jij trouwens aangeven hoe lang en dik de fuse van jouw canister is? Dan kan ik hier rekening mee houden met het persen van de eindstop van de 22 whistle!

Edited by Rocketier
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...