Jump to content
PyroForum.nl

Traca


Moreno666

Recommended Posts

Omdat er nog geen topic is over traca en er bar weinig te vinden is op internet, zie hier een traca topic.

Ik wil dit jaar een traca maken, alleen ik vertrouw mijn doorlont quickmatch methode niet echt. Ik hou niet zo van weigeraars en opnieuw aansteken doe ik zeker niet.
Zijn er mensen die een gemakkelijke, maar vooral betrouwbare methode hebben?

Edited by Moreno666
Link to comment

Quickmatch dubbelvouwen, opensnijden zo dat je de 5 draden ziet zitten.
Stukjes Quickmatch knippen van zn 15 cm. Die als lont gebruiken voor je knallers.
Dat lont hou je tegen de dubbelgevouwen Quickmatch draad tegen draad zeg maar, en dan tapekuh er om heen en klaar! Spanjaarden doen dit zo snel..... geef die gasten 2 min. en traca is klaar.

Link to comment

Zoiets als dit bedoel je Warez.??


Heb je hierbij niet het nadeel dat wanneer je device explodeert dat door de explosie het kan zijn dat hij de volgende device dooft.?Heb ik nmlk al een paar keer gehad.

Is die afstand waar je het over hebt voldoende.?
Of gaat het ook mede om het aantal grammen wat je gebruikt.
Jij bent hier de Expert in . ^_^ (goed bedoelt hoor)

Edited by Lontje
Link to comment
  • 3 weeks later...

Je tapt dus bij elke knaller 2 blackmatch stringetjes naar binnen?
Of heeft ieder zijn eigen blackmatch die vervolgens bij de QM naar binnen geschoven word?

Waar ik zelf ook aan dacht waren de methodes van Moreno en Lontje.

Verticale sneetjes maken in je mainfuse, en door deze gaten de 15-20 Cm QM die aan je ladingen zit naar binnen schuiven.

Ik neem aan dat jouw methode ook prima werkt bk, je zal nog een halve seconde(??) vertraging creeren dankzij de blackmatch door je eindstop? Of is het volledig QM tot aan de flash?

Link to comment

Ik vond het wel makelijk om de blackmatch een geheel te laten en gewoon gatjes door de huls prikken en het lontje door na binnen te doen.
Werkte perfect. ^_^



Ziet er uit als BSC vlinders aan QM. Als dat zo is... is het best een gevaarlijke opstelling
Link to comment

Heb ook gaatjes in de QM geprikt, voor de zekerheid de lont van de knaller geprimed en mn QM op de manier zonder draad gemaakt ^_^
Alles ging netjes (bijna tegelijk) af, en er vloog niks weg.

Edited by Timberbeats
Link to comment

Ja het waren wel BSC. Maar ze vlogen niet weg( Zaten zoon 22 cm uit elkaar ). Deed gewoon de visco in de blackmatch : omdat de blackmatch zo snel gaat, moet je een sec of 2 wachten op het visco maar knallen ze wel bijna gelijk achter elkaar:D

Link to comment

Zijn die BSC's niet met commercieel (Niet dat je deze legaal kan kopen, maar je snapt vast wat ik bedoel) vuurwerk spelen?

Verder over de traca's, wat je denk ik het beste kan doen, is denk ik stukken quickmatch van 30cm knippen. Dan de papiertjes omgekeert om de knallers doen, dat de vlinder staart bij het lont zit. Hier dan een beetje Meal in doen, en 2 stukken quickmatch En dan met een stukje touw goed vastmaken, en misschien ook wat lijm gebruiken. En dan zo ieder uiteinde van de ene quickmatch, in de knaller en daar weer de volgende quickmatch in. En zo doorgaan tot je de goede lengte hebt.

Mascleta B509
Een Traca van Original Fireworks (Legaal in België te koop, illegaal in NL)!
Een Traca van 120m lang! Dat is pas geweld!

Link to comment
Sorry hoor maar dit is knutselen met zwaar illegaal vuurwerk. Daar is dit forum niet voor bedoeld, en ook geef je nog eens het verkeerde voorbeeld.

Ik hou er ook niet van hoor met zwaar illegaal vuurwerk knutselen, maar waarom heb jij dan die foto onder je naam ^_^ ?
Link to comment

Maargoed, even weer ontopic ^_^

Voor iedereen die al eens een traca heeft gemaakt:

Homemade Qm of commercieel?

Ik ben namenlijk van plan zelf ook een redelijk formaat traca te maken voor de volgende jaarwisseling,
en die zijn natuurlijk het mooiste zonder haperingen.

Nu vroeg ik me af of iemand hier al eens een langer stuk zelfgemaakt QM heeft getest, ben wel benieuwd of deze
over een iets grotere afstand ook nog consistent brand.

Link to comment

Homemade.
20 meter was mijn max,als je consistent bent met het maken van Qm dan kan je er ook 200 van maken.
Dus eigenlijk ligt het gewoon aan jezelf wat betreft het maken er van.
Doe je er niet je best op dan krijg je weigeraars.(Zoals overal mee in de Pyro) ^_^

Traca`s rocken. ^_^

Link to comment
  • 1 year later...

Ik ben voor dit jaar ook bezig met een traca van 16 stuks + eindknal.

Voor deze traca heeft iedere knaller een individuele quickmatch en ben ik van plan een lange centrale lijn van 10 meter te maken waaraan ik deze laat inhaken.

De bedoeling is om 50cm tussen iedere knaller te laten.

Nog meer mensen met traca's dit jaar?

Edited by boutnek
Link to comment
  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...