Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Zojuist de mill geleegd met eerste batche willow C. Wat is dat fijne shit zeg. Als je er in blaast heb je een zwarte gok.
Vanavond ga ik er meal en pulverone van bakken. Ik ben rete nieuwsgierig naar het resultaat.
Ik heb een zelfde batch vorige week gemaakt met bbq. Lekker leuk om het verschil te zien.
Volgende batche zit alweer in de mill. Een uur of 4 voor 300 gram. Mooie hoeveelheid toch!?

Edited by Rocketier
Link to comment

Zeker een mooie hoeveelheid rocketier!

Ik heb maar een kleine mill, ik doe 100 gram batch per keer. Vandaag heb ik 100 gram Balsa meal gemalen (6 uur en is al behoorlijk snel).
Binnekort ga ik proberen een wat grotere mill te bouwen. Heb nog een 1,5 KW elektromotor liggen haha :D misschien kan ik daar nog iets mee.

Link to comment
Heb nog een 1,5 KW elektromotor liggen haha :P misschien kan ik daar nog iets mee.
Wow! Die van ener pyro-stuff doet met 60 watt 1 kilo meal in 3 a 4 uur. Dus met jou 1500 watt kun je dan ehhh.... (1500/60) * 1 kilo = 25 kilo in een paar uurtjes doen!
I :D my ventilator motor :D Edited by pdfbq
Link to comment

Zoo.. net voor het eerst de 10mm starplate gebruikt. Nadeel is dat er net wat kleine ruimtes tussen de staven en de gaten zegmaar zitten, en laat het nou net zo zijn dat ik mijn compo nét iets te nat had gemaakt. Het eruit krijgen van mijn sterren ging dus nogal stroef, desondanks zijn ze toch nog redelijk gelukt. Maar verder is het een prima starplate hoor. :D De pers die ik nu heb is ook echt een ramp, ik moet steeds mijn starplate tussen die platen doen en steeds opnieuw weer die schroeven een voor een aandraaien, vervolgens weer losdraaien en dan sterren uit de starplate halen. Dat duurt nu ongeveer even lang als ster voor ster pumpen.. dus ik moet maar eens een pers gaan aanschaffen. Ook nog een 45mm comet gemaakt. De compo was trouwens White tail (of Silver star, er zijn blijkbaar 2 namen voor) met 10% Ti. 25% van de Aluminium is GD, 65% ofzo 400mesh spherical en iets van 10% Al waarvan ik de meshwaarde niet precies weet. Als dat geen vette sterren worden eet ik mijn starplate op...

Zo verder met 5cm ID cannister shell met stuk of 40 10mm slowgold sterren. Die ga ik vandaag afmaken, volgende week zet ik hem op een pijltje (en film ik hem uiteraard). Ik heb verder wel 0 ervaring met cannisters maken maarja, eens moet je eerste keer zijn.
En ook nog even 10g (als test) Shimizu silver waves maken.

Nu eens kijken of mijn mill nog draait.

Druk druk druk!

Edited by Sharkie
Link to comment

Zo, net even de cannister afgemaakt. 't is een beetje een lelijk eendje geworden maargoed...
40 10mm slowgold sterren, 6 uur gemillde wilgenmeal break met 1g 7/3 flashbooster. Uiteraard gespiked enzo, daar omheen ongeveer 3 laagjes kraft met houtlijm. Weegt in totaal 80g.




Vanaf nu ga ik even pijltjes enzo testen, in ieder geval een pijl maken die 80g aankan. En als het allemaal goed afloopt verschijnt er hier volgende week een filmpje.:D

EDIT: Sorry voor de waardeloze kwaliteit foto's, ik kan de foto's van mijn camera op de een of andere manier niet uploaden hier dus ik moet ze opslaan als .gif ....

Edited by Sharkie
Link to comment

Zoo, zojuist 5 rolletjes gomtape besteld, hopelijk over 2 dagen binnen! (Robbelien rocks!)
Wel lullig dat ze belasting gaan rekenen over de verzendkosten maargoed.
Zojuist pijltje afgestoken, 15grams pijltje met 4.5mm venturi en core tot 1.5 cm voor het einde van de motor. Hij ging als een gek de lucht in dus ik denk dat ik morgen zo'n zelfde pijltje maak en dan met een core tot 2cm voor het einde van de motor, zet ik daar die cannister shell op, en steek ik hem morgen af.:)Uiteraard film ik hem.
Ook voor morgen een bombette gemaakt en een 4grams (7/3 flash) salute.

Wordt leuk, morgen... :D

Trouwens kudo's voor de rocketsticks van pyro-stuff, zijn prima dingen.:D

Edited by Sharkie
Link to comment
welke twee 3 inchers?:D / Wat voor?

Die ene twee :D haha... 1 D1 Shell, zelfde stars als in die 2"ers. En 1 TT Shell, met 1g flash booster. Wou even kijken of ik het verschil merk tussen alleen pulverbreak en flashboosted (soms moet je even jezelf overtuigen).
Link to comment

Was iemand vandaag bezig in de buurt van Leidschendam?
Waren harde saluutjes  :D !

Zelf als ik weer thuis ben me tweede RCandy raketje uittesten.
Bij de eerste brak er een vin af = ongecontroleerd projectiel!
Bombette cake maken, starroller maken.
Och och och en dan ook nog je studie bijhouden  :D .

Edited by Kauyon
Link to comment

Heel verstandig, je zou maar eens een plekje overslaan met schoonmaken.
Ik ben net begonnen mijn werkplaatsje van de schuur naar het net opgeknapte kippenhok/opslag schuurtje te verplaatsen.
Geen gezeur over gebonk van raketjes die geramd worden, of gezemel over het aanhoudende geroffel van een ballmill.
Rust, fantastisch.
En daar komt nog bij dat ik mijn eigen 'kanaries' heb mocht ik onverhoop toch overdag in slaap vallen, 12 kippen die als een gek tekeergaan.

Link to comment

Vandaag ga ik de verjaardag van de dochter vieren, 14 jaren alweer.
En ik ga zo de ballmill vullen met Willowmeal. Ben benieuwd naar het resultaat.
Heb dit zoals elders beschreven niet eerder gedaan. Daarna Pulverone maken.
Morgen ga ik een brandtest doen en fillempie van bakken.
De test wordt: Pulverone van BBQ, Willow en Willowmeal gemilled.
Ik maak er lijntjes mee van 50cm. :D

Edited by Rocketier
Link to comment

Heb je misschien leuke spulletjes gemaakt voor de verjaardag van je dochter? Alhoewel ik kan inbeelden dat een 14 jarig meisje zich totaal niet interesseert in dergelijke dingen. :D

Ik ga zo meteen maar eens wat detjes maken en dan later op de dag een kleine lading ANAL afzetten.

Link to comment

Zo even m'n nieuwe (Willow AF) pulverone vergelijken met mn oude (Willow/Alder N-AF, ja daarvandaan ja).
Kijken wat het verschil is en dan lift onder die 3"ers plakken en verder afmaken :D

Then establish shooting moment without this rain!

pulver.3GPNo parkbenches where hurt during this experiment and f#$% this rain,real pyro's don't care!!
Eerste is m'n oude,tweede is mn nieuwe.

Edited by sjeef1
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...