Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Maak beide. Die op analoge weegschaal zetten en camera erbij om zo een mooie grafiek te maken.

Een nozzleless zal een grote(re) core vereisen.

Eens je tevreden bent met de resultaten maak je best nog een aantal ervan om te testen of de resultaten consistent zijn.

Probeer ook met dezelfde batch fuel te werken in vergelijkingen. Andere batch = andere resultaten.

Daarom gebruik je ook best een grote batch van dezelfde houtskool omdat deze van groot belang kan zijn en zorg ervoor dat je meal voor en na millen hetzelfde vochtgehalte heeft.

Edited by bonkers
Link to comment

ik heb geen BP rocket gemaakt op een 19,5 spindle, maar als ik dat zou doen is een hot BP nozzleless met 75/15/10 het eerste wat ik zou willen proberen, met consistente BP die je voor alles gebruikt, en die je toch al iedere keer exact hetzelfde maakt, is ook efficiënt in opslag, mocht dat een issue zijn.

En als dat werkt zou ik nooit meer iets anders willen denk ik, ik heb een hekel aan kwakkelende betrouwbaarheid.

Je moet wel eerst even een dummy de lucht in schieten voor je er een shell opzet natuurlijk ;)

Link to comment

Ik ga morgen als ik klaar ben met werken beginnen met experimenteren. eerst met de brommer auto of fiets een beetje rondrijden om een geschikte testlocatie zoeken omdat ik hier nog niet heel bekend ben en aangezien er geen andere pyros hier wonen (zover ik weet) kunnen die mij ook geen geschikte locatie vertellen. Want deze raketjes zijn natuurlijk niet te testen in de achtertuin oid haha.

Link to comment

Ik ga binnenkort aan de slag met D1 en N1 glitter, ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik de stars ga pumpen of ga cutten. Ik heb een 10mm starplate en aangezien ik de komende tijd met 3" shells wil werken lijkt mij dit een beetje te groot. Waarmee hebben jullie de beste resultaten mee behaald? Gr Bas

Link to comment

Heb een aardige hoeveelheid stars gemaakt de afgelopen tijd en een van de effecten is yankie's flashing star. Alleen deze stars branden bij mij helemaal niet. Ik heb ze gerold tot ongeveer 6/7 mm en een klein laagje meal als prime. Als ik er een aansteek op de grond komt er wat rook vanaf en wat gesis en uiteindelijk blijft er een grijs residu over. Heb ik wat verkeerd gedaan? Gr Bas

Link to comment

Je moet deze eens uit een stargun proberen denk ik, die slakkerige brand-eigenschap zou wel eens onderdeel van het effect kunnen zijn.

Wat heb je allemaal voor stappen ondernomen om tot die ster te bekomen?, en idd wat voor Al?, en hoe fijn?, welke binder? welk oplosmiddel? ect

We moeten het allemaal weten. anders heeft het antwoord geen waarde, als je die informatie niet vrijgeeft ga ik er vanuit dat al je variabelen exact kloppen, zoals die in de formule word omschreven.

Composition:
KNO3: 40
Aluminum (300 mesh, atomized): 20
Sulfur: 10
Dextrin: 5
Boric acid: 1

Method, Ball mill all the ingredients except the aluminum for no more then 5 minutes, it may ruin the effect if it is milled longer.
Screen the aluminium into the mix using the screen method until the mixture is homogeneous. Now wet the composition with water:alcohol (75:25) (methylated spirits works). The stars can be pumped or cut, but must be bigger than 4mm as they may not work if they are smaller. Cutting the stars is easiest as you can paint a black powder slurry on the top of the slab before breaking it apart, thus only priming one side and allowing a longer delay. If you prime them on all sides the delay is reduced. Priming is not 100% necessary.

Edited by High Density
Link to comment

Ik zou kiezen voor onderstaande strobe mix. Zeer betrouwbaar en geeft door het compositie gewicht een super goed gerold star.

Ideaal te gebruiken als star core. Wat Tyneman zegt is ook heel belangrijk. Zorg dat je een goede hot prime gebruikt. Ik gebruik als prime meal met +10%Silicon.

Dit ontsteekt vrijwel alles. Het is vaak lastig om de sterren met Al te onsteken met alleen KNO3 als oxidiser. Met KCLO4 heb je hier minder last van. Wat er mogelijk bij jou gebeurd is dat de KNO3 verbrand met de dextrine en zwavel. Wat ook kan zoals je zelf al schrijft dat de KNO3 je Al aantast in combinatie van water.

Barium nitrate 51
Potassium nitrate 7
Sulfur 19
Magnalium (-100 mesh) 18
Dextrin 5

Link to comment
  • 1 month later...

Ik vraag me af, wat is nu de beste en vooral de snelste manier om pumped stars te primen. Voorheen smeerde ik gewoon een kwakje prime uit op beide uiteinden van de star maar ja als je dan een halve kilo aan stars moet primen ben je uren verder :P

Hoe doen jullie dit als ik vragen mag?

Link to comment

Ik had die vraag ook, ik heb het ergens gelezen en die kwamen met een dextrine in water oplossing.

Even snel er in en uit met een zeef of iets dergelijks en dan in de prime droppen.

ik zal wel even zoeken naar meer informatie

Vroeger mikte ik ze in een schaal en spoot ze nat, en daarna prime eroverheen strooien & shaken.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...