Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Die anode/cathode kunnen beter idd. En voor dat je zo'n ding uberhaupt draait en chloor gaat produceren is het raadzaam om je te verdiepen in wat voor ontzettende rommel chloor is. Dus voor je zelf en je omgeving, zou zeggen google naar de radicale en corrosieve eigenschappen van chloor. Ook hoe je dit af kan voeren zonder dat je daar een bio hazzard van maakt.

Edited by Rocketier
Dit antwoord is bij deze bestempeld als geleuter.
Link to comment

Nee dat niet. Maar die "chloorgeur" uit dat andere topic komt van je NaCl. Als je ijzeroxide wil maken maak het niks uit idd.

Dat resulteert gewoon in waterstof en zuurstof.

Overigens is het Nederlandse publiek een stuk dommer geacht het laatste jaar, "of gewoon dommer" dus bepaalde info.

Zoals metabolisme van bepaalde stofjes die je op dagelijke basis tegenkomt hebben simpelweg geen Nederlandse info.

Toevallig een die dat nog wel heeft, en dat is natrium fluoride.

Link to comment

Overigens is het Nederlandse publiek een stuk dommer geacht het laatste jaar, "of gewoon dommer" dus bepaalde info.

Zoals metabolisme van bepaalde stofjes die je op dagelijke basis tegenkomt hebben simpelweg geen Nederlandse info.

Toevallig een die dat nog wel heeft, en dat is natrium fluoride.

Dit soort commentaar doet mij denken aan deze vent:

http://youtu.be/fwyc2QfRFUc

Maar even zonder onzin, vraag ik mij toch echt af waar sommige opmerkingen van jou vandaan komen?

Slowburn vraagt simpelweg hoe hij Fe2O3 kan maken en dan krijgt hij een antwoord over het domme Nederlandse publiek en "metabolisme van bepaalde stofjes" :wacko:

Een link of twee was ook voldoende geweest: http://www.ehow.com/how_6602126_make-iron-oxide.html of http://www.wikihow.com/Make-Iron-Oxide

  • Upvote 1
Link to comment

Ik gebruik zelf altijd:

Pinball prime

Potassium perchlorate 75
Charcoal 15
Red gum 10
Dextrin 5

GD 5

Uiteraard nog een laag of twee meal eromheen en de droge sterren nogmaals door de meal rollen.

Ik gebruik deze voor al mijn sterren inclusief Veline, emerald green en ruby red.

Tegenwoordig nooit meer problemen met niet ontstoken sterren, een aanrader dus. Minder is dat deze compositie wel veel KCLO4 vreet.

Link to comment

Tjaa al die primes die ik noemde hoeven maar 1 laag nie nog is meal ofzo en dat vind ik veel fijner. Al die blesser primes enzo vond ik echt niks vergeleken bij dit. Met deze primes kun je je shells ook met een lekkere berg flash breaken zodat je wat minder hoeft te pasten haha.

Ik las laatst een berichtje van iemand die zei van ja je moet gewoon Ti in je prime doen als je alleen met flash bv in bombettes breakt want flash laat Ti altijd aangaan. Ik dacht dat is best slim maar klopt dit?

Link to comment

In best of afn 2 staat dat je 3 en 4 inch round shells nooit moet breaken met mcrh maar net h3 op rice hulls in een ratio van 5:1 en dan zonder vedere flash booster en een paste van 5-6 lagen. Ik heb dit zelf nooit gedaan, weet iemand het idee hier achter?

Link to comment

Haha oke hoop dat iemand nog iets over de vorige vraag te zeggen heeft. Ik heb nog een vraagje over dark relay tussen color change stars. Iemand hier een goede comp voor? Want ik heb zitten lezen en comps met antimony trisulfide schijnen nog te veel wit licht te genereren en de 2 comps die shimitzu geeft zijn geschikt voor sterren voorbin vanaf 5" shells omdat de comps snel branden en alsnog veel wit licht geven. Dit kan worden verbeterd door zwavel ipv red gum te gebruiken echter schijnt dit alsnog veel wit licht te geven. Op internet is er niemand met een perfecte oplossing dus misschien dat iemand hier uit ervaring wat weet? Anders ga ik zelf wel weer aan het testen haha.

Edited by midge
Link to comment

Tja ik heb alleen met die Shimizu ervaring eigenlijk(en nee, niet als tussenlaag), verder vind ik alles beneden de 5" nogal verspilling van de ruimte, je hebt al gauw een halve mm nodig voor die zooi, tenminste als je screens gebruikt die een mm oplopen ;)

Ik denk ook dat een langzamere compositie je timing nog verder uit elkaar trekt.

Als je helemaal geen screens gebruikt zou ik zoiso het hele dark relay maar overslaan en gewoon de kleuren over elkaar rollen, het ziet er dan zoiso niet uit, met of zonder die delay.

Dan is het makkelijker om gewoon eens een boor te pakken en aan screens te beginnen, dan heb je IMO ook niet echt die dark relay nodig.

edit:

Over die H3, ik denk omdat het voor een vuurwerk bedrijf te moeilijk of te duur is om er een 7/3 booster in te gooien

Edited by High Density
Link to comment

Ben ik het niet mee eens High Density, natuurlijk zeef ik mijn stars, overigens wijkt er maar een paar procebt van de star meer dan een halve mm van de rest af. Maar het effect van de dark relay is het uit en aangaan bij de wisseling van de kleur. Dit is mooi en ten tweede compenseert het de miniscule verschillen in stargrootte die je er onmogelijk uitgezeefd krijgt. De eerste 5mm bv rood dan 1 mm dark relay gevolgd tot doorrollen tot 8-9 mm en dan prime. Dan maakt die mm darj relay niet zoveel uit. Het gaat echter in dit geval om de geschikte comp aangezien er nog geen duidelijke winnaar is. Misschien dat hier iemand uit ervaring zegt van hier heb ik goede eevaringen mee andere ga ik het zelf testen :).

Link to comment

Nou ik vond zelf die ene goedkope van Shimizu best wel een lage lichtopbrengst hebben, ik heb deze wel eens een mm of 3 a 4 dik over een groene core gerold als "dark opening"

Hij heeft iets weg van een heel flauwe streamer.

Als je iets tragers wilt zou je die mix moeten veranderen.

Edited by High Density
Link to comment

Ik heb nr I gebruikt. Deze werkt goed. Om een mooi effect te krijgen moet je wel screenen zoals HD schrijft. Ik heb Buell Red omwikkeld gehad met willowwhite streamer met Crelay I er tussen.

Eerst een mooi zilver streamer dan niks en daarna nog een rode ster. Erg leuk effect.

Changingrelay I
KClO4 35
KNO3 35
Hemp Coal (or Paulowina coal) 24
SGRS 6

Changing Relay II
KClO4 81
Accroides resin 13
SGRS 6

Link to comment

Ah, nu snap ik waarom dat die stars zo brandde in die cake Rocketier. Ik begreep het al nooit en dacht dat er iets mis wat met de camera, erg goede relay idd. Ze kwamen uit het niets ;)! Het handige van die comp is wss ook dat hij wat langzamer brandt dan straight meal maar niet al teveel KClO4 verbruikt.

Verder vind ik al die H3 burstcharges bullshit. Flashbooster met MCRH werkt in shell's t/m 12'' weet ik uit betrouwbare bron (nee ik ben het niet)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Licht eraan hoe snel het is denk ik, als het snel meal is is het een waste of time imo, TT kun je met dezelfde chems maken.

het is aardig sloom en ik heb geen chems meer om nog iets te maken, alleen houtskool is over. Ik kan overigens wel wat houtskool aan mn meal toevoegen en dan op die manier tt man?

Ik bedenk me overigens net dat je dextrin nodig hebt om stars te maken, ook dat heb ik niet. Zijn daar alternatieven voor? (of is dextrin gewoon dextrine aka druivensuiker aka overal te koop? XD)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...