Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Koolwaterstoffen zitten volgens mij ook in pyro Rock, denk bijv. aan red gum.

Maar aangezien pyrohiero het over zuurstof in het molecuul zelf heeft denk ik ook meer richting HE eigenlijk. Ik snap je vraag nog steeds niet overigens. Als je wilt weten welke koolwaterstoffen er stabieler zijn in radicaal vorm of door bijvoorbeeld een geconjugeerd systeem heb ik nog wel een organisch chemie boek voor je liggen van 1200 blz ;).

Edited by ExplosiveCoek
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hoezo is het stars topic dicht? Maargoed dan vraag ik het maar even hier. Met oud&nieuw deed al m'n kleur het niet. had een aantal 7-8mm blauwe en rode sterren in 2'' gedaan. Geprimed met eerst bleser en daar overheen mealprime. De shells heb ik laten drogen in mijn garage, kan het zo zijn dat de sterren vochtig zijn geworden door de vochtige lucht daar? De C-based sterren gingen wel allemaal aan.. Wat voor prime gebruiken jullie hier voor o.a. (ruby) red en (pihko) blue? Heb eigenlijk al vanaf het begin problemen met mijn kleur sterren...

Link to comment

Vervelend man... :(

Phiko blue gooi ik na het cutten meteen in een bakje met meal, goed schudden en laten drogen. Phiko blue sterren hebben ook geen last van vocht, ze zijn van plastic. Tenminste, als je ze cut met aceton, met dex. en water hebben ze natuurlijk wel last van vocht. Ruby red werk ik niet mee dus daar kan ik je niet mee helpen, ik gebruik KClO4 68 - SrCO3 13 - Red gum 14 - Dex. 5 geprimed met meal, en die gaan allemaal mooi aan. Sr(NO3)2 is hygroscopisch dus vochtige ruimtes zijn inderdaad niet de beste plek om die te laten drogen.

Link to comment

Ik bewaar alle sterren (en shells) in ziplockzakjes oid na het drogen, ik droog ze ook bijna altijd geforceerd net voor ik ze opruim, om zeker te weten dat ze geen last hebben van vochtige lucht, condens, ect.

Ruby red krijg je denk ik niet echt droog zonder iets van een verwarming te gebruiken.

Shells droog ik altijd geforceerd, dat sluit iig uit dat er vocht van de pasting naar binnen migreerd.

Verder moet je behoorlijk dik primen als je kleursterren hard uit een shell schiet heb ik dit jaar weer eens ondervonden, in een inner petal heb je hier al veel minder last van overigens.

Je hebt toch minimaal een halve mm aan priming nodig, een halve mm meer is beter.

Link to comment

Ik heb afgelopen maandagnacht haast 100% gehaald bij het ontsteken van de stars tijdens de break.
Bij alle compo's heb ik een Silicium prime gebruikt met een iets verhoogde C;
KNO3. 70
C. 20
S. 10
Silicium. 5-6%
Ook heb ik de step-prime toegepast.
Ik droog niet geforceerd, maar heb alle stars tijdens de zomermaanden gemaakt.
Tijdens de opslag gaan alle stars in zip-lock zakjes met een zakje Silica-gel erbij, vervolgens in een afsluitbare emmer met een vochtvreter erbij.

Link to comment
Shells droog ik altijd geforceerd, dat sluit iig uit dat er vocht van de pasting naar binnen migreerd.

Wat ik altijd doe,mijn helften van de shell aan de buitenkant voor het pasten inspuiten met een klein beetje wax.(Ben even de naam kwijt.)

Daarna paste ik ze in 3 keer. (laat ze ondertussen gewoon even een paar dagen drogen.)

Het gevaar lijkt me met na het pasten en geforceerd drogen, dat je buitenkant sneller droogt dan je lagen eronder.

Waardoor je toch nog een iets vochtigere binnenkant krijgt.

Zal vast te verwaarlozen zijn.

:huh:

Link to comment

Ik had flink natte shells na het pasten maar had ze binnen twee weken kurkdroog in plastic doos van IKEA met CaCl2.

Ik weet dat ze kurkdroog waren omdat ik enkele van de 4" shells elke dag woog. Op een gegeven moment worden ze niet meer lichter. Alle Ruby Red ging aan maar idd met fencepost.

Fencepost en dan stepprime krijgt inderdaad echt alles aan.

Ik denk dat als de buitenste laag van een shell kurkdroog wordt dit het vocht uit de shell trekt enz. tot dat ie kurkdroog is.

Edited by pdfbq
Link to comment
  • 3 weeks later...
Ik wil graag flash maken maar ik heb dit nog nooit gedaan... Black powder heb ik al wel gemaakt en weet hier ook van dat het vrij veilig is.... Mijn vraag wat zijn de veiligere Flash Powders? Bijv hoe veilig is Kno3/Mg?

Groetjess :)

Ik heb onlangs een flash-mix gemaakt met:

Potassium nitrate.................................50
Sulfur............................................30
Aluminum..........................................20

Hier stond de tekst bij: This is a relatively safe flash composition. Burns with a brilliant white light in an open tube, or when unconfined. When well confined, it produces a loud, low pitched report and a short but intense flash.

Heb de kaliumnitraat en zwavel in de ballmill gehad voor ongeveer 4 uur.

Daarna heb ik het samen met German Dark gediapeerd.

Het zal wel veiliger zijn dan met chloraat, omdat het geen zwavelzuurverbindingen kan maken en daarom minder schokgevoelig is.

Heb het opgesloten in een buisje en gaf nog een flinke knal. (gewoon los in kartonnen buisje, dus niet rammen)

Groeten

Link to comment

:wub: HE, goede oude tijd.

Vaak heb je detonators/blastingcaps nodig om hoog explosieven te laten exploderen.

Voor de rest zul je jezelf in moeten lezen in alle aspecten van HE in bijzonder m.b.t. veiligheid, dikwijls op engelstalige forums.

BLIJF WEG VAN AP EN ANDERE PEROXIDEN!!!!!!!

BLIJF WEG van iets waar je te weinig over weet.

Edited by High Density
Link to comment

Ik heb even een korte vraag mbt rookbommen, en die stel ik hier maar omdat ik geen jaar oud topic wil bumpen.

KNO3-suiker heb ik afgelopen jaarwisseling geprobeerd in 60/40 verhouding, maar als volgende stap zou ik deze rook willen kleuren.

De dye hiervoor heb ik gevonden, maar in welke verhouding/ percentage moet het in de mix?

Alvast bedankt!

Edited by Kamikaze
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...