Jump to content
PyroForum.nl
  • 0
User1

Korte Vragen Topic

Question

---------------------------------------------------------------------

Deze topic is bedoeld voor het stellen van korte vragen.

---------------------------------------------------------------------




Goeiendag,

Het lijkt me een bijzonder goed idee om een short question thread te hebben zoals op sciencemadness.
Dus ik wil dat bij deze voorstellen aan gamekeeper, de mods, en de leden.


Voordelen:

-Algemene forum blijft netter.
-De gelegenheid dingen te vragen waarbij dus geen nieuwe topics gemaakt hoeven worden.
-Prettig om snel en direct te kunnen vragen en beantwoord te worden.
-Een laag laagdrempelige mogelijkheid voor nieuwkomers.
-Vragen te kunnen stellen die normaal gesproken te klein of onbelangrijk zijn om in een topic te stellen.



Echter is het dan niet de bedoeling dat mensen niet meer hoeven te zoeken naar een antwoord.
Tevens zou het dan niet toegestaan moeten zijn om domme gevaarlijke of zinloze vragen te stellen.
( dit laatste lijkt me duidelijk i.c.m. de PF regels)


Anyways,
Ik vind het persoonlijk een goed plan.
Ik ben benieuwd wat jullie denken.


Groetjes Useruno



:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Thanks! Maar the file is damaged?

Volgens mij ligt dat aan jouw internet connectie dude. Ik kan hem hier gewoon weer openen.

Ja Coek dat zijn Hexamine,Parlon en Pentaerythritol ook :P. Maar daar doelt onze pyrohiero niet op. ( zinsnede vorige post iets aangepast :P ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Een boek dus :P

Maar ik krijg je file echt niet open Rocketier, file is damaged zegt ie in reader 9.5.

Maar ook sucrose, glucose, cellulose, fructose, lactose, natrium- kalium benzoaat.

Edited by pyrohiero

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoezo is het stars topic dicht? Maargoed dan vraag ik het maar even hier. Met oud&nieuw deed al m'n kleur het niet. had een aantal 7-8mm blauwe en rode sterren in 2'' gedaan. Geprimed met eerst bleser en daar overheen mealprime. De shells heb ik laten drogen in mijn garage, kan het zo zijn dat de sterren vochtig zijn geworden door de vochtige lucht daar? De C-based sterren gingen wel allemaal aan.. Wat voor prime gebruiken jullie hier voor o.a. (ruby) red en (pihko) blue? Heb eigenlijk al vanaf het begin problemen met mijn kleur sterren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Vervelend man... :(

Phiko blue gooi ik na het cutten meteen in een bakje met meal, goed schudden en laten drogen. Phiko blue sterren hebben ook geen last van vocht, ze zijn van plastic. Tenminste, als je ze cut met aceton, met dex. en water hebben ze natuurlijk wel last van vocht. Ruby red werk ik niet mee dus daar kan ik je niet mee helpen, ik gebruik KClO4 68 - SrCO3 13 - Red gum 14 - Dex. 5 geprimed met meal, en die gaan allemaal mooi aan. Sr(NO3)2 is hygroscopisch dus vochtige ruimtes zijn inderdaad niet de beste plek om die te laten drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik bewaar alle sterren (en shells) in ziplockzakjes oid na het drogen, ik droog ze ook bijna altijd geforceerd net voor ik ze opruim, om zeker te weten dat ze geen last hebben van vochtige lucht, condens, ect.

Ruby red krijg je denk ik niet echt droog zonder iets van een verwarming te gebruiken.

Shells droog ik altijd geforceerd, dat sluit iig uit dat er vocht van de pasting naar binnen migreerd.

Verder moet je behoorlijk dik primen als je kleursterren hard uit een shell schiet heb ik dit jaar weer eens ondervonden, in een inner petal heb je hier al veel minder last van overigens.

Je hebt toch minimaal een halve mm aan priming nodig, een halve mm meer is beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik prime sinds kort alles met de Fence prime en dan in step prime.

Gaat perfect!

En dan ligt de totale prime rond de 1 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik heb afgelopen maandagnacht haast 100% gehaald bij het ontsteken van de stars tijdens de break.
Bij alle compo's heb ik een Silicium prime gebruikt met een iets verhoogde C;
KNO3. 70
C. 20
S. 10
Silicium. 5-6%
Ook heb ik de step-prime toegepast.
Ik droog niet geforceerd, maar heb alle stars tijdens de zomermaanden gemaakt.
Tijdens de opslag gaan alle stars in zip-lock zakjes met een zakje Silica-gel erbij, vervolgens in een afsluitbare emmer met een vochtvreter erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Shells droog ik altijd geforceerd, dat sluit iig uit dat er vocht van de pasting naar binnen migreerd.

Wat ik altijd doe,mijn helften van de shell aan de buitenkant voor het pasten inspuiten met een klein beetje wax.(Ben even de naam kwijt.)

Daarna paste ik ze in 3 keer. (laat ze ondertussen gewoon even een paar dagen drogen.)

Het gevaar lijkt me met na het pasten en geforceerd drogen, dat je buitenkant sneller droogt dan je lagen eronder.

Waardoor je toch nog een iets vochtigere binnenkant krijgt.

Zal vast te verwaarlozen zijn.

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik denk dat het weinig uitmaakt, zeker als je tussen de lagen nog eventjes droogt, tussendoor pak je gewoon een andere shell.

In de tijd dat je op een shell 1 laag zet is hij zo droog dat je hem weer nat moet maken voor de volgende laag ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik had flink natte shells na het pasten maar had ze binnen twee weken kurkdroog in plastic doos van IKEA met CaCl2.

Ik weet dat ze kurkdroog waren omdat ik enkele van de 4" shells elke dag woog. Op een gegeven moment worden ze niet meer lichter. Alle Ruby Red ging aan maar idd met fencepost.

Fencepost en dan stepprime krijgt inderdaad echt alles aan.

Ik denk dat als de buitenste laag van een shell kurkdroog wordt dit het vocht uit de shell trekt enz. tot dat ie kurkdroog is.

Edited by pdfbq

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik paste altijd zeiknat, maar na een nachtje op het droogrek zijn ze kurkdroog.

Pikho blue prime ik gewoon met meal, met 1 50/50 stepprime. Zelfs met flashboosters nooit problemen gehad.

Edited by VanHout

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik wil graag flash maken maar ik heb dit nog nooit gedaan... Black powder heb ik al wel gemaakt en weet hier ook van dat het vrij veilig is.... Mijn vraag wat zijn de veiligere Flash Powders? Bijv hoe veilig is Kno3/Mg?

Groetjess :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Je bent sinds kort bezig en dan meteen flash?
Ik zou eerst maar evaring opdoen met BP en BP gerelateerd compo's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ik wil graag flash maken maar ik heb dit nog nooit gedaan... Black powder heb ik al wel gemaakt en weet hier ook van dat het vrij veilig is.... Mijn vraag wat zijn de veiligere Flash Powders? Bijv hoe veilig is Kno3/Mg?

Groetjess :)

Ik heb onlangs een flash-mix gemaakt met:

Potassium nitrate.................................50
Sulfur............................................30
Aluminum..........................................20

Hier stond de tekst bij: This is a relatively safe flash composition. Burns with a brilliant white light in an open tube, or when unconfined. When well confined, it produces a loud, low pitched report and a short but intense flash.

Heb de kaliumnitraat en zwavel in de ballmill gehad voor ongeveer 4 uur.

Daarna heb ik het samen met German Dark gediapeerd.

Het zal wel veiliger zijn dan met chloraat, omdat het geen zwavelzuurverbindingen kan maken en daarom minder schokgevoelig is.

Heb het opgesloten in een buisje en gaf nog een flinke knal. (gewoon los in kartonnen buisje, dus niet rammen)

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Verdere discussie hierover lekker in het desbetreffende topic. Zou zo jammer zijn de eerste warning van het nieuwe jaar te moeten uitdelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bestaat en een veilige/ redelijk veilige manier om ammonal te laten exploderen? Aan welke primaire explosie moet ik dan denken?

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

:wub: HE, goede oude tijd.

Vaak heb je detonators/blastingcaps nodig om hoog explosieven te laten exploderen.

Voor de rest zul je jezelf in moeten lezen in alle aspecten van HE in bijzonder m.b.t. veiligheid, dikwijls op engelstalige forums.

BLIJF WEG VAN AP EN ANDERE PEROXIDEN!!!!!!!

BLIJF WEG van iets waar je te weinig over weet.

Edited by High Density

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Haha, leuk zoon oude jeugd liefde :P.

Ik heb een mooie site gevonden met een overzicht van een hele hoop HE. Primary, secondary en al dat soort info.

AP ga ik indd niet aanraken maar is HP ook een no-go dan? Ik doel op HMTD

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

HMTD = organisch peroxide = niet goed. (<-- punt)

Lees je eens in over ZilverAcetylide of iets als LoodAzide. Ook beiden zeker geen speelgoed, maar iig veiliger als Org.Per.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik heb even een korte vraag mbt rookbommen, en die stel ik hier maar omdat ik geen jaar oud topic wil bumpen.

KNO3-suiker heb ik afgelopen jaarwisseling geprobeerd in 60/40 verhouding, maar als volgende stap zou ik deze rook willen kleuren.

De dye hiervoor heb ik gevonden, maar in welke verhouding/ percentage moet het in de mix?

Alvast bedankt!

Edited by Kamikaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ik heb een mooie site gevonden met een overzicht van een hele hoop HE. Primary, secondary en al dat soort info.

Welke site?

Dan kunnen we een beetje beoordelen of het een crapsite is of niet, crap = vingers kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Topics

  • Posts

    • Dextrine werkt veel makkelijker.
    • Ik heb even snel bestaande lucifers aangepast  met fosfor, het werkt natuurlijk 100%. Maar het behoeft toch een binder. Schellack of dexrine 🤔?? Of een beter idee !? 
    • Welkom Bram!  Het mooiste werk is vuurwerk 😜
    • Met een blokje aluminium of messing,  kun je een gaatje erin maken voor je thermometer.( eventueel opvullen met grafiet oid)  Dan geeft de thermometer vrij nauwkeurig aan wat de temperatuur van het blokje is.    Plaats een beetje van jouw geheime stof op het blokje en verwarm totdat je stof smelt. Thermometer aflezen en een keer herhalen voor de nauwkeurigheid. Omdat je weet wat de beoogde temp moet zijn kun je dit toch vrij nauwkeurig doen, lijkt mij.  ( Mandela effect 🤔 er stond toch eerst 200 graden Celsius 😎)  Tot slot : het lijkt me dat een vaporizer zijn temperatuur bij benadering in kan stellen. Dus plus of min 5-10 graden. Wat erg functioneel is voor zo'n ding, maar totaal niet voor jouw doeleinden.  Maar ja, ik kan er naast zitten, instellen op een bepaalde temperatuur en controleren met een andere thermometer... Meten is weten   M. V. G.  Jason 
    • Zat te denken om een vaporizer te gebruiken.. maatje van me heeft zo'n ding om kruiden te roken op een bepaalde temperatuur. Hij kan daarmee de temperatuur digitaal instellen. Anders had ik bedacht een infrarood thermometer te gebruiken icm een reageer buisje en een oliebadje.
  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online

×