Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

350-400mesh Al/KNO3/zwavel, (50/20/40) hij is gewoon gebasseert op de standaard flash compo maar dan zwaar overfeuled met zwavel, hij brand zeer traag en geeft een zeer hoge lichtopbrengst, thevens geschikt als flare compositie. De zwavel en KNO3 moeten eerst een uurtje of 2 in de kogelmolen worden gestopt waarna de Al wordt gediapeert met een groot vel. Verf aluminium werkt ook wel voor dit soort doeleinden.

Link to comment

Natuurlijk heeft dit een effect! Bepaalde stoffen worden zelfs aangeboden met een "flowing-agent" zoals SiO2 (met een deeltjesgrootte van ongeveer 4 micron), misschien is het uit te proberen...

Link to comment

Misschien een hele domme vraag.. maar ik kan er nog steeds niet op komen.
Ik ga morgen een star-compo millen, dus ik mill nat. De compo blijft echter aan de media plakken en je kan je compo niet laten drogen en het vervolgens van je stars afhalen omdat je stars dan zijn verpest. Dus.. hoe haal je na het millen een natte compo van je media voordat je compo opdroogt?

Link to comment

Pyroguide: To obtain the charcoal tail, the Potassium nitrate must be soaked into the Charcoal. Hence, a wet process must be used for mixing.

Droog millen kan natuurlijk ook maar dan gebeurt er niet wat er hierboven staat, en voor de veiligheid mill ik ook liever nat.
Maar er zijn hier vast genoeg mensen die starcompo's nat millen. Hoe haal je dat nou van je media af? :lol:

Link to comment

...je gaat toch niet zeggen dat je ALLE componenten van de compositie nat milled?

Droog millen daat prima hoor, heb nog nooit problemen met mijn tiger tail gehad en ze zien er geniaal uit!

Link to comment

Mijn KNO3 heb ik een uurtje droog gemilled, nu ben ik alles samen nat aan het millen. Droog was misschien dus ook wel beter geweest ja. Nu zit ik met het probleem dat ik als alles klaar is met van die latex handschoentjes alles van mijn media af moet gaan halen en vervolgens pas sterren kan gaan maken. :lol:

Nu even een mooie starpump maken.

Link to comment

Als je wilt dat de Kno3 in je C trekt moet je Ricen, Je moet je compo droog millen ZONDER binder erbij. Daarna maak je je compo vochtig, net zo vochtig als je dat je pulverone gaat maken. Dus je moet er wel een bal van kunnen maken, maar het moet niet aan je handen kleven. Daarna schraap je het over een zeef, net als bij pulverone en laat je het drogen, dan doe je 5% binder erbij en gooi je het 10 minutjes in je kogelmolen. Dat is Ricen. De tail van je charcoalstreamers word ongeveer 2 keer zo mooi op deze manier.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...