Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Wegens protest bij mij thuis en ik nu voor mijzelf als opdracht om deze rookbom veiliger te bereiden dan de standaard bereiding.
Het gaat hierom om de kno3/suiker rookbom en ze hebben niet echt zin in het risico van een gasfornuis en kno3 verwijderd van elkaar door een stukje ijzer om het maar zo te zeggen.
Nu weet in dat door het  karameliseren     het effect beter word.
Nu kwam ik met het idee om het gekarameliseerde suiker te vermalen tot poeder en dat dan te mengen met het kno3 en dan in een wc rol.
Mijn vraag is hierbij dan ook gaat het hiermee lukken? Ik kan het wel proberen maar heb liever eerst de kennis voordat ik spullen ga aanschaffen.
Alvast bedankt, Bringit0n

Link to comment

Ik vroeg me af als je een cylindrische shell maakt van een redelijk dikke plastic casing, kant en klaar om te gebruiken als shell. Moet dit ook nog gepasted worden aangezien het zo stevig en hard uitziet van zichzelf...zeker als alles aan elkaar gelijmd is.

Edited by dna
Link to comment

Zo worden ze verkocht, speciaal gemaakt als cylindrische shell.
De huls en dan los de "dop" erbij. Onderin zit al een gaatje voor de spolette of time-fuse.

Dus lijkt me op zich wel een goede break want het is best dik plastic (3mm).
Maar het leek mij ook al niet veel nut te hebben om dit te gaan pasten of spiken.

Link to comment

Ik zie eigenlijk geen reden waarom het niet zou werken als cannistershell als het verkocht wordt door een hoop suppliers als cannister shell? Dan mag je toch wel aannemen dat het werkt. :( Bovendien als je een tijdje hier op het forum rondloopt zie je af en toe wel eens een plastic cannister shell langskomen. Die het prima doen.

Edited by Sharkie
Link to comment

Zou Flash lukken met aluminium poeder voor verf, ik heb ergens op de forum gelezen dat ze het uit zilver verf haalden en dat het dan waarschijnlijk lang fel licht geeft.
En andere zal ik gewoon aan de dure GD moeten :(.

PS: ik haal het niet uit verf, maar ik koop het gewoon als poeder wat voor verf maken bedoelt is.

Edited by Chemical Pyro
Link to comment

Inderdaad. En zelfs al betaal je 55, dan nog kost 200g flash je maar 5 euro ofzo. En vergeleken bij de uitgaven die een gemiddelde pyro in een heel jaar doet is dat heel weinig lijkt me. :( Zolang je geen 100grams salutes gaat maken (wat je trouwens sowieso beter niet kan doen) zul je het amper voelen in je portemonnee.

Link to comment

99 gram flash? :( Maar ik werk ook pas sinds een paar maanden met flash, vandaar dat ik 100g wat veel vind.

In ieder geval, als je flash alleen gebruikt voor boosters en wat knallers dan kost het je zo weinig dat ik het wel de moeite waard vind om GD te kopen in plaats van aluminiumpoeder voor zilververf. :(

Edited by Sharkie
Link to comment

Niet droog opgeslagen?
Ik heb er een ziplock zakje omheen die ik vervolgens in een plastic diepvriesbakje bewaar.

Toch wel raar, want ik heb onlangs een aantal pakjes knallertjes van een aantal jaren oud onder onze verfkluis gevonden,
en deze werkten stuk voor stuk prima.
Ondanks dat de zeker vochtig zijn geweest (lichte vlekken in de rode verpakking).

Link to comment

Heb het overgekocht van iemand, en zelf wel altijd droog bewaard.
Maar het werkte al niet sinds ik het gekocht heb, kwam ik pas een halve maand later achter.
Maar blijkbaar met NC lak coaten werkt wel goed, en dan is het ook gelijk waterdicht.

Link to comment

Ik wil deze jaarwisseling mijn eerste 2" shells gaan schieten.
Met shells moet je dus een stuk quickmatch van bovenaf naar de lift hebben.
Maar, hoeveel speling moet de shell dan nog hebben met de wand van de mortier?
Want die lont gaat er dan langs, maar dan moet de shell er nog steeds met speling in kunnen zakken?
Of maakt het met shells niet zo veel uit? Ik heb wel veel van die kleine shells gemaakt (bombettes) maar dit is een stuk groter.
En ik zie wel eens dat de quickmatch van een shell een paar keer dubbel gevouwen wordt, voor de
opslag. Breekt het kruit dan niet van de blackmatch die erin zit?

Ter verduidelijking: hier een foto:

https://pyroforum.nl/index.php?s=&showt...ost&p=47547

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...