Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Ik ben begonnen met spollettes (kruit in buisje). Daarna timefuse. Om je vraag te beantwoorden: I <3 timefuse.
Hey, Ja ik heb nog nooit eerder zon buisje gebruikt! Moet maar eens even een beschrijving ervan vinden! want timefuse is niet zo makkelijk te krijgen. (sorry voor slechte spelling zit op de mobiel)
Link to comment

Ik heb een kort vraagje ik wou vragen of deze KNO3

Chemische samenstelling

Kaliumnitraat KNO3 Min. 99,50%
pH 6 – 8
water H20 Max. 0,20%
Chloride NaCl Max. 0,10%
Calcium CaO Max. 0,05%
IJzer Fe+³ Max. 0,0005%
Gereduceerde stoffen KNO2 Max. 0,002%
Zware metalen Pb+² Max. 0,0005%
Onoplosbaar in water Max. 0,02%

goed is voor pyrotechnisch gebruik, dan bedoel ik voor mealpowder pulverone etc.

Link to comment

Zo, na een hoop geruzie met mijn computer.. eindelijk mijn foto's. Ik heb gister dus een 3'' comet (220g) gemaakt. Alleen wel zonder core, en hij is redelijk dik dus.. ik vraag me een paar dingen af.

Lijkt me logisch dat dit ding heel lang brandt. Als ik er normaal 10% pulverone onder doe valt hij natuurlijk brandend op de grond. Kan ik er niet gewoon 25% onder gooien en hem de ruimte inschieten zodat hij niet op de grond terecht komt?:D

Zo niet.. zou ik er een core in moeten maken maar dat gaat nogal moeilijk denk ik. Er zit Ti in, dus wachten tot hij droog is en er een gat in boren gaat niet lukken. Als ik er nog een core in wil maken zou ik hem weer in mijn starpump moeten proppen en er dan een core in maken. Als ik hem niet in mijn starpump doe en ik wil met een buisje ofzo er een core in maken dan valt de hele comet uit elkaar lijkt me. Ik kan hem ook nog doormidden snijden zodat ik 2 wat dunnere comets heb.. ik kan ook nog met een heel dun buisje een paar kleine cores in het midden maken en hopen dat hij niet uit elkaar valt.

Wat lijkt jullie het beste?





Lol... excuses voor de volledig gefaalde afbeeldingen. Paint he..

Edited by Sharkie
Link to comment

C6 + 10% Ti. Heeft een uurtje of 4 in de ballmill gezeten geloof ik (zonder Ti natuurlijk). Die pump heb ik gemaakt van 75mm pvc buis en een houten schijf van een paar centimeter dik. En geperst met de 'pers' op het plaatje, door steeds die schroeven aan te draaien wordt de cometpump samengedrukt (of in ieder geval de compo in de pump). Ik liep natuurlijk wel het risico dat mijn pvc-pump zou scheuren of barsten door de druk (denk ik?) dus ik heb maar niet zo heel 'hard' geperst.

Ik zal hem inderdaad maar niet pasten, gewoon 20% of meer eronder, een laagje kraft omheenrollen, dichtplakken en klaar.

Ik heb trouwens met een heel dun buisje in het midden een core gemaakt van 8mm, zoiets. Dus dat moet wel lukken dan..
Hopen dat hij optijd droog is.:D
En ik schiet hem denk ik sowieso hier bij het meer af dus als hij te lang brandt.. wordt het vissenvoer.

Link to comment

Nog een vraagje, ik heb in de zomervakantie 14mm Shimizu falls (49 Al, 41 KNO3, 4S) gemaakt. Vervolgens geprimed met meal met 10% GD. Toen een afgeschoten in een stargun, maar hij wilde niet branden... Ik heb de KNO3 en S alleen door de koffiemolen gehaald en niet samen gemilled. Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn sterren niet aangaan of zou het gewoon aan mijn prime liggen?

Link to comment

Die mix is wel de moeite waard overigens. Het geeft een zeer intens wit licht. Ik werd wel bang van de brand tijd toen sommige sterren de dakpannen van de overburen bekletterde. :D:D:P ..


Vraagje van mijn kant.
Heeft er iemand ervaring met tigertail mix met een toevoeging van Ti? Ik heb altijd een batche van 44 kno3 44 c 6 s 6 dextrine. Werkt super mooi!
Ik denk dat het mooi is om 5% Ti toe te voegen = 105%. Doel is om dan ook zilver sparkels te krijgen.
Ik vraag mij alleen af of de intensiteit van de Ti dan niet te overheersend wordt?!

Edited by Rocketier
Link to comment
Zo, na een hoop geruzie met mijn computer.. eindelijk mijn foto's. Ik heb gister dus een 3'' comet (220g) gemaakt. Alleen wel zonder core, en hij is redelijk dik dus.. ik vraag me een paar dingen af.

Lijkt me logisch dat dit ding heel lang brandt. Als ik er normaal 10% pulverone onder doe valt hij natuurlijk brandend op de grond. Kan ik er niet gewoon 25% onder gooien en hem de ruimte inschieten zodat hij niet op de grond terecht komt? :D

Zo niet.. zou ik er een core in moeten maken maar dat gaat nogal moeilijk denk ik. Er zit Ti in, dus wachten tot hij droog is en er een gat in boren gaat niet lukken. Als ik er nog een core in wil maken zou ik hem weer in mijn starpump moeten proppen en er dan een core in maken. Als ik hem niet in mijn starpump doe en ik wil met een buisje ofzo er een core in maken dan valt de hele comet uit elkaar lijkt me. Ik kan hem ook nog doormidden snijden zodat ik 2 wat dunnere comets heb.. ik kan ook nog met een heel dun buisje een paar kleine cores in het midden maken en hopen dat hij niet uit elkaar valt.

Wat lijkt jullie het beste?





Lol... excuses voor de volledig gefaalde afbeeldingen. Paint he..


Tip: paste je foto's in word, resize en cut en paste ze dan in paint om ze als jpeg op te slaan :D
Link to comment

Heb hem gezien op een paar filmpjes op youtube, mooie ster inderdaad.
En Tigertail is meestal 44/44/6/6 he.:D Maar ik denk niet dat de Ti dan te overheersend wordt. Daar hoef je je pas zorgen over te gaan maken vanaf 15-20% ofzo. Dan nog denk ik trouwens dat dat wel een mooi effect op zou leveren. Maar 5% is prima om een keer te proberen. Aangezien minder bekend is over TT met Ti erbij dan over b.v. C6+Ti (het wordt in ieder geval een stuk minder gemaakt) kan je er wat mee experimenteren, als je 5 te weinig vindt kan je ook 10% proberen. Ik raad je aan om gewoon te beginnen met hele kleine batches, als je dan een mooie combo gevonden hebt kan je altijd nog grotere gaan maken.

@ Azure: Oke thanks. Trouwens als ik JPEG afbeeldingen wil uploaden werkt het op de een of andere manier niet, alleen .gif kan, waarom weet ik niet. Als ik JPEG afbeeldingen wil uploaden wordt dat hele 'Attachments' vak gewoon blanco en kan ik niets meer doen. Vreemd....

Edited by Sharkie
Link to comment

Jongens heeft een van jullie ervaring met het gebruiken van een stukje tuinslang in een geïmproviseerde destillatie-opstelling (HNO3)?

Iemand sprak erover in het topic salpeterzuur concentreren... De tuinslang heeft een zwarte binnen kant en een geelgroene buitenkant en speciaal gemaakt voor hoge temperatuur (waarom zou ik megod niet weten).

Alle hulp welkom,

Hanzzz

Link to comment
Jongens heeft een van jullie ervaring met het gebruiken van een stukje tuinslang in een geïmproviseerde destillatie-opstelling (HNO3)?

Iemand sprak erover in het topic salpeterzuur concentreren... De tuinslang heeft een zwarte binnen kant en een geelgroene buitenkant en speciaal gemaakt voor hoge temperatuur (waarom zou ik megod niet weten).

Alle hulp welkom,

Hanzzz


Als de binnenkant rubber is zul je het moeten testen. Meestal doet rubber het niet zo goed met zuur. Wat wel goed werkt is (zowel HD als LD) polyetheen. Zoek eens een cheap ass slang met een enkele mantel en check de verpakking. Bijna altijd kun je het gebruikte materiaal daarop terugvinden.
Link to comment

Ja ik heb net ff me teststars geprimed voor een kleine stargun vanaaf :D Maar ze zijn echt paarser als anders. Hopen dat het goed komt anders mag ik meteen ff een kilo compositie wegdoen :D

En over dat primen, ik dacht laat ik is slim zijn. Ik heb os gelezen op het forum van meerdere mensen dat ze primen met NC lak en meal, ik wil ze vanaaf nog testen dus laat ik dat ook maar is doen. Dus ik meal gemengt met wat silicum en MgAl, lekkere heette prime, met nclak in een bakje gemengt todat je een lekkere dunne substantie krijgt en die stars erin gegooit zonder na te denken. Dus toen kwam de vraag hoe krijg ik ze eruit, ik heb nog een bak gepakt en die volgegooit met meal D, alles stars 1 voor 1 opgezocht in die NC smurrie en gedumpt in de meal D bak, wat echt letterlijk een uur werk was.
Dus nu heb ik wel me 10 gram batch test stars geprimed waar ik een uur en een kwartier mee bezig was, maar het duurde mij een beetje te lang.

Ik vroeg mij af hoe andere hun sterren met NC lak primen.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...