Jump to content
PyroForum.nl

Films


Treelover

Recommended Posts

Het viel me op dat er hier nog geen topic was over films, dus ik maar er even eentje aan.

Ik wil in deze eerste post even iets zeggen over de film "I am legend"; hij zuigt aars.
Godzijdank heb ik er geen geld voor hoeven betalen, m'n broertje had 'm gedownload en het leek me vet om weer eens een zombiefilm te kijken.

Het begon allemaal met een gare race-scene waarin onze Will Shit in z'n mooie auto achter herten aan zit met een bigass geweer in de hand en z'n hondje in de bijrijdersstoel, niks aan het handje zou je denken. Maar na 5 minuten wordt je wel erg ziek van de zwaar autistische manier van communiceren die Will met z'n hondje hanteert. Nouja, afgewisseld met lame-ass flashbacks van voor het uitsterven van bijna alle mensen komen we uiteindelijk in z'n appartement. Als de nacht valt blijkt dat huisje niets minder te zijn dan een bunker om zombies tegen te houden.
En daar begon ik bijna te huilen, in dat huis lagen niet minder dan 3 (drie!!) macbooks en een ipod! Ik erger me al de pleuris als ik voor de film in de bios een kwartier aan reclame moet aanschouwen, maar wie haalt het in z'n botte kop om mij tijdens een zombie-film lastig te vallen met zielige producten die ik toch neverdenooit ga kopen? Ik herinner me uit de film "I robot" (waarom die films nou met een "I" moeten beginnen?), dat Will toen ook al reclame maakte voor een schoenenmerk (Converse dacht ik), maar opzichtiger dan in "I am legend" kan het bijna niet!
Dat allemaal zou ik niet eens zo erg hebben gevonden als het gewoon een goede film was geweest met simpele no-nonsense vleesetende zombies. Maar nee, deze zombies moeten dan weer ontstaan zijn uit een - op een biologische onmogelijke manier - gemuteerd medisch virus. Eh, Resident Evil iemand? Zelfs het hele concept van zombie-honden is gejat uit Resident Evil! Ik vind Resident Evil een kick-ass film, en ik zou graag een vierde deel zien, maar het mag best iets origineler!
Het enige wat er nu aan de zombies is toegevoegd is dat ze niet tegen licht kunnen, nou whoepdeedoo! Alsof die tig films met vampieren nog niet genoeg waren flikkeren we er gewoon nog een keer het random thema "vampieren" in! Geen badass bionische zombie met een minigun en RPG zoals in Resident Evil deel 2, nee, vampier-zombies. En dan niet eens echte vampieren met mannelijke trucjes zoals in een vleermuis veranderen enzo, nee, ze kunnen enkel niet tegen licht. Gefeliciteerd filmmakers, jullie hebben zojuist een thema dat vrijwel niet te verneuken was (zombies) verneukt!
Het enige wat ik nog een beetje leuk vond aan de film was dat Will z'n hondje op vrij brute manier wurgde omdat de laatstgenoemde in een zombie veranderde, en de (blijkbaar) uiterst pijnlijke biologische experimenten op zombies. Maar deze hoogtepunten werden dan weer ruimschoots gecompenseerd door het gejank van Will om z'n dooie hondje dat een halfuur aanhield.
Als klap op de vuurpijl verschijnen er net als Will zelfmoord wil plegen 2 totaal vreemden die hem redden. Hoe die gasten daar gekomen zijn wordt niet uitgelegd, niks, wat een bullshit. Een dag later vindt Will (by sheer coincidence :P ) een antivirus tegen de zombies, maar moet zijn leven opofferen om die 2 totaal vreemden te beschermen tegen de vampier-zombies. The end.

Het is me nu duidelijk: Ik ga nooit meer naar een film met Will Smith, en ik ga nooit meer naar een film die begint met een "I". Als ik zombies wil zien kijk ik wel weer "Resident Evil", of nog beter "Braindead", die film schopt aarsch, vooral de scene met de grasmaaier op het eind. Ook een zeer goede film vind ik "The good, the bad and the ugly" (echte explosies! niks vuurwolkje, gewoon good-old dynamiet! :D), en natuurlijk zijn alle films met Chuck Norris het kijken meer dan waard.
Nou, dit was het voorlopig, als ik een film tegenkom die nog meer aarsch zuigt dan "I am legend" laat ik het vanzelfsprekend in dit topic weten.
Verder staat het natuurlijk open voor discussie over je eigen favoriete film(s).

Oja, voor we het vergeten: spoiler warning

Edited by Treelover
Link to comment

Ik ben ook naar I am legand gegaan. Ik vond het ook echt een kut film! Echt de kutste film die ik ooit heb gezien. Ten eerste gaat het verhaal helemaal nergens over. En het is totaal niet chronologisch opgebouwd. Een beetje niet-chronologisch kan ik wel tegen, maar niet zo erg als in deze film. Echt te erg gewoon.
Gelukkig, had ik een vrijkaartje van de bioscoop. Had ik gekregen omdat er een muis door onze zaal heen liep tijdens de film Moordwijven. Ik vond dat zelfs een leukere film dan I am legand.

Link to comment

Mooi stuk Treelover. Ik heb hem ook 'gekocht', en vond hem ook tegenvallen. Als ik wil griezelen kijk ik nog liever Saw. Het was wel grappig om te zien hoe mijn zusje zich steeds weer kapot schrok als er weer een zombie tevoorschijn kwam. Het geluid stond nogal hard zeg maar.

Films die ik wel goed vind:
- Lord of War
- We Were Soldiers
- Collateral
- Alle andere films met een goed realistisch plot en de nodige wapens.

Link to comment

Ik hoor ook van iedereen dat I am legend een kutfilm is, niet heen gaan dus! Ook ik houd erg veel van films met een virus zoals Resident Evil en dawn of the dead (kan niet wachten om deel 3 te zien). Maar een realistiche oorlogsfilm vind ik ook mooi (voornamelijk WWII) kijk maar naar Band of Brothers.

Link to comment

Ghehe, na het lezen van de tekst bij de film (bios-website) had ik al zoiets van: "dit is een 200% cliché-film"..

Mijn idee van de film na dat tekstje gelezen te hebben: De wereld is besmet, iedereen is vampier, op één na, en die moet de wereld redden..

Fijn ^^ Klinkt echt als een leuke film! (Nee dus :P)
Ik ga hem maar niet kijken denk ik..

Link to comment

Ik heb "I Am Legend" ook gedownload, en ik vond het ook één van de slechtste films ooit, veel te cliché allemaal, kvond er ook geen ruk aan.

@Onno:
Ik vond de chronologie reuze meevallen, dit waren gewoon standaard flash-backs. Je moet Eternal Sunshine of the Spotless Mind maar es kijken, dat is dus een film waar de niet-chronologischheid een belangijke rol speelt.

Link to comment

Doe mij maar een lekker huilfilm...

Neeh ff serieus.

Doe mij maar een film als Gladiator... Dat is nog mooi. Of A beautiful mind... Ook mooi.

Hollywood = Holykut.

Kees

Ja, als ik Schindlers List en de hele Hannibal serie nog even toe mag voegen...

Edited by Keesthemad
Link to comment

Once Upon a Time in the West vind ik ook een goede spaghetti-western...

Verder ben ik het compleet eens met Lord of War: prachtig intro alleen al.
En natuurlijk (als ik toch bezig ben) idd Gladiator. (een van de enige films waarbij in een paar tranen niet kon voorkomen)

IMDB Top-250 kan ik me ook goed in vinden:
The Shawshank Redemption,
Schindlers List,
Goodfellas
Silence of the Lambs,
Fight Club,
Memento,
enz. enz.

Voor ik het vergeet:
Léon,
The Departed,
American History X,

En natuurlijk Wachowski en Tarantino films. :P


Dus beste mensen; mocht u enige tijd over hebben, twijfel dan niet en ga naar de PiratenBaai voor bovenstaande films... :D


EDIT:
Dan kan ik de andere prachtige films niet laten natuurlijk. Verder overigens alles in willekeurige volgorde:
Saving Private Ryan
Hotel Rwanda
Sin City
The Prestige
Full Metal Jacket
Braveheart
Die Hard
The Bourne (...)
The Sixth Sense
American Gangster
A Bronx Tale
Snatch
Twelve Monkeys
Terminator
Hot Fuzz
Shaun of the Dead


Misschien is het toch maar weer tijd voor mij om weer in het "Nog Wakker"-topic te OH'en... :$
En dit zijn trouwens de films die ik ECHT goed vind. Niet zomaar wat; dan was de lijst nog wel wat langer :D

Edited by morpheus
Link to comment

Persoonlijke favorieten, naast diegenen die al door Morpheus genoemd zijn:

Das Boot
Platoon
Ben Hur
Requim for a dream
Trainspotting
Fear and loathing in Las Vegas
Blow
Godfather
Indiana Jones films
Apocalypse now
The usual suspects
The shining
Alles van Monty python
Forrest gump
Kill Bill (alleen om de brute actie, ik weet dat het plot als een lul op een aambeeld slaat)
V for Vendetta (hoe kun je die vergeten Morph?)
Scarface
Spartacus
Fight club
Full metal jacket (Kubrick pwnd)
Fiddler on the roof
Films met Clint Eastwood als vieze harrie

Moet nog kijken, maar verwacht er veel van:

PI faith in chaos
A Clockwork Orange

Edited by Treelover
Link to comment

I am legend...Ik werd meegevraagd naar de bios, maar had geen zin om weer naar die klerekop van mister Smith te kijken. Niet gegaan, en achteraf blij, bespaart me weer een tientje.

Wat ik wel goede films vind:

Lord of the Rings trilogy
Fight Club
Green Street hooligans
Saving private Ryan
The Game
eehm...black out, meer volgt later ^^

Edit I: Shawshank redemption is inderdaad ook een goede,
Minority Report
The bourne Identity
Hero, House of Flying daggers(jaah, ook japanse films komen er in)
Edit II:
Kill Bill 1 en 2
Reservoir dogs
Memento

En hoe kon ik het vergeten, The matrix. Alleen het 1e deel, de anderen werden verkut.

En natuurlijk nog veel meer, ik vermaak me ook goed met films als saw, resident evil en bijvoorbeeld final destination, hoe nep het ook moge zijn.

Edited by Underlord
Link to comment

haha dat word "i am legend" toch even downloaden.

Hier een lijstje vande films die ik erg vet vind:

Band of Brothers serie (heel vet)
Boondock Saints
Memento
Lord of the rings trilogie
Pulp fiction
Sin city
The Pianist
scarface
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain,
Schindler’s List
Fear and loathing in Las Vegas
The game
Forrest Gump

Edited by chriz
Link to comment

even de films copypasten van jullie die ik ook goed vind:

Lord of the rings trilogie
Schindler’s List
The game
Saving private Ryan
Kill Bill 1 en 2
Reservoir dogs
Indiana Jones films
Trainspotting
The shining
Silence of the Lambs,
Hotel Rwanda
Die Hard (gewoon traditie) verder vind ik z'n films over het algemeen vrij B
En hoe kon ik het vergeten, The matrix. Alleen het 1e deel, de anderen werden verkut.
compleet mee eens :P
Terminator (die zouden ze gewoon opnieuw moeten filmen)
Hannibal lecter alles.

First contact, verder alle seriedelen van startrek waar de Borg in voorkomen.
Jackie chan films (alles)vooral de blunders :D
En alle films van die Jim Carrey.
Robbert de Niro/Al Pachino knalfilms (Heat in't bijzonder)
Titannic.
Zwartboek.
en nog wat NL films.
Films met goeie acteurs.

Link to comment

Geweldige films: La vita è bella, The Pursuit of Happyness.

La vita e bella al zo'n 5 jaar terug gezien. Ik moest huilen als de (..), ik was toen 11 jaar ofzo.
Geweldig acteerwerk van Will Smith in Pursuit of Happyness. Ik moest me onderdrukken om niet te gaan huilen.. (Misschien ben ik een beetje gevoelig :P)

Natuurlijk ook:
Band of Brothers serie
American History X
Crash
Magnolia
The Pianist
Pan's Labyrinth (aanrader)
Apocalypse Now
La Meglio Gioventu (deel 1-2)
Lord of War

Deze films waren echt de beste naar mijn mening.

Link to comment

Mijn pa doet wel eens in films,

Waaronder Lek, die kennen jullie misschien niet, maar dat was best een toffe film een jaar of zes terug.

Nu is mede door hem zomerhitte van Jan Wolkers opgenomen, en komt volgende zomer in de bios!

Tof tof tof...

Mooie aan Nederlandse films is de overmaat aan seks die opelijk te zien is!

Kees.

Link to comment

Haha! :P
Steven maakt idd vreselijk slechte films, altijd een of ander zwart-wit verhaal over het milieu of de onderdrukking van etnische minderheden. En dan komt hij aan met z'n gare aikido trucjes waarbij je weinig meer ziet dan een uitgestrekte arm of been, waarop een shot van een vliegende bad-guy volgt. Zó kun je ook besparen op stuntmannen. :D

Maar op zich doen die films het juist wel goed op feestjes, zodra je het niet meer serieus neemt is het best grappig! :D

Edited by Treelover
Link to comment

De Under Siege films vond ik trouwens nog best te doen...
Maar ook vooral verstand op nul zetten, en je verder niet druk maken om het verhaal.

(...) waarop een shot van een vliegende bad-guy volgt. Zó kun je ook besparen op stuntmannen. :P
Die shots doen het anders wel goed in The A-team! :D
Dat ze eerst lucht filmen, en dat er ineens zo'n kerel over de camera komt vliegen... :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...