Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

Even snel een vraagje. Hoe kun je het beste een grote hoeveelheid keukenrollen bij elkaar houden?
Ducktape/touw/ketting/tywraps
Verder kan ik helaas nog niet iets concreets opmaken uit je post :huh: wees nu even duidelijk.
Vervolgens blaat je een zeur post neer van 1 woord zonder hoofdletter :o Edited by High Density
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hee ehm
voor een kas-suiker rookbom (jaja, waar zou het anders over gaan..), zou ik deze ontsteker kunnen gebruiken?
http://nl.youtube.com/watch?v=isSkoUutnWA&feature=related
ik weet dat deze gast een heel ander mengsel maakt, en dat hij uit zijn nek lult over een bepaalde dye die hij zou gebruiken (kan dus alleen met allemaal dure chemicaliën :o )
maar zou het voor de kas rookbom ook werken? want ik weet dus niet of lucifers de benodigde hitte maken voor de rookbom om te ontbranden;)
greetz,

Link to comment

Dat is wel een creatieve onsteking, wel jammer dat je telkens een heel luciferdoosje moet mollen om het te maken. Volgens mij moet je het wel enkele keren proberen om door te hebben hoe je 100% kans op onsteking krijgt want als je niet snel genoeg aan de ring trekt heb je een probleem imo. :o

Link to comment

'Uiteraard' is hetgeen wat ik voor ogen heb zelfgemaakt, en niet van afgeschraapte luciferdoosjes. Neem gewoon een kokervormig kartonnetje, waar je dan een kartonnen stripje op maat in maakt, die je dmv wrijving uit elkaar trekt. Vervolgens de binnenzijden (niet al te dik) insmeren met (zwaar overfuelde) KClO3/S/Zand slurrie, of iets met Sb2S3 en klaar is kees.

Link to comment
  • 2 weeks later...

JA IK HEB HET HELE TOPIC GELEZEN, EN DE TUTORIAL OVER KAS-ROOKBOMMEN!

Nu we die vraag alvast beantwoord hebben, ik vroeg me af wat ik fout doe en wat jullie adviseren en wat jullie zelf doen.

Ik maak nu al 2 jaar KAS rookbommen met oud en nieuw, maar ze zijn nooit zo krachtig dat ik een stortvloed aan rook krijg (zoals bij sommige filmpjes van een kilo te zien zijn).

Hier de stappen die ik doorloop zodat mischien duidelijk wordt wat ik fout doe.

- C100 shitload aan keukenrollen halen.
- Verhoudingen gebruiken die in te tutorial staat.
- Kas en suiker en (gekookt) water in een plastic emmer doen.
- Domplen in het mengsel.
- Uitwringen,zodat er nog wel wat water uitkomt maar niet een stortvloed.
- Een dag laten drogen op de verwarming.
- In de eerste laag 3,4 sterretjes.
- Zo strak mogelijk oprollen.
- Als oprollen niet meer werkt, spijkers erin slaan ( heb ik hier ooit eens gelezen....).
- Aluminium er omheen
- Ducktape eromheen en de "zijkanten" zo dicht mogelijk maken
- Aansteken

Nu lees ik dus net dat het slimmer is om een kleine pijp erdoor heen te laten lopen en daar om heen te wikkelen (weer wat geleerd), zodat er een luchtkanaal is. Maar uit de post lijkt het alsof hij ze er nat omheen wikkelt...

Dus de vragen die ik heb aan jullie wil stellen:
- WAT doe ik fout ?
- Hebben jullie evt een beter standaard verhouding voor kas/suiker/water die beter geschikt is voor KAS bommen die een kilo zijn
- Suggesties waar ik de sterretjes het beste kan plaatsen als ik er luchtkanaal in zit?

Voor de rest wil ik jullie alvast een fijn Nieuwjaar wensen ;) en bedankten voor de e.v.t. reactie

Gr. Falcon

Edited by falcon NL
Link to comment

Misschien zijn ze gewoon niet goed droog? Wanneer zoiets hard is, word je keukenpapier gewoon zo hard als hout, en is het oppervlakte bezaait met kleine kristalletjes. Als je het nog een beetje kunt buigen is het niet goed. Een goede methode is om een bepaald stuk krant steeds te drogen en tussendoor te wegen totdat het gewicht niet meer afneemt. Op die manier weetje hoe lang het in jou setting ongeveer duurt om het droog te krijgen.

Verhoudingen zijn niet zo belangrijk. Met alleen AN rookt het nog steeds als de ziekte, en zelfs met 35/65 Suiker/KAS blijft je rookbom roken. 60/40 lijkt mij ongeveer ideaal.

Link to comment

×
×
  • Create New...