Jump to content
PyroForum.nl

Flash Knallers


breezer

Recommended Posts

Of deze:

64 Kaliumperchloraat
23 Aluminium
13 Zwavel

Of 70/30, en als ik lui ben 66/34 (rekent makkelijker).



De 70/30---66/34 doet het eigenlijk altijd goed.
Voor <20 grams werkt bij mij 63/37 KClO4/Magnalium het beste.
En voor >20

50 KNO3
30 Aluminium
10 Zwavel
10 KClO4

Gaat niet zo hard als de rest hier boven maar geeft wel een mooie Kaboom zeg maar.

De mix van jou Miech, met zwavel zal ik eens proberen binnenkort. Ben zelf niet zo weg van zwavel, maar het is het proberen waard.
Ben trouwens nog niet boven de 35 gram gekomen met flash dus daar boven weet ik het niet. Was ik ook eigenlijk niet van plan. Edited by Warez
Link to comment
Guest Goner

Neem aan dat je 5 gram bedoelt? :D

Wat voor voorkeur hebben jullie eigenlijk voor grotere hoeveelheden flash, zoals in salutes?

Ik had trouwens op koninginnendag (in een polder dus maak je geen zorgen wat betreft omstanders! :D) een salute (3", 80 gram 70/30) afgestoken maar het viel me werkelijk erg tegen! De klap was erg zacht en er was ook geen echo of zo'n lang-dragende galm te horen, iemand enig idee hoe dit kan komen?

Link to comment
Neem aan dat je 5 gram bedoelt? :D

Wat voor voorkeur hebben jullie eigenlijk voor grotere hoeveelheden flash, zoals in salutes?

Ik had trouwens op koninginnendag (in een polder dus maak je geen zorgen wat betreft omstanders! :D) een salute (3", 80 gram 70/30) afgestoken maar het viel me werkelijk erg tegen! De klap was erg zacht en er was ook geen echo of zo'n lang-dragende galm te horen, iemand enig idee hoe dit kan komen?



Misschien moet je eens proberen om maar 2 3e van je shell/tube te vullen met flash.
Het schijnt toch zo te zijn dat de opwarming van de lucht in je tube toch sneller is dan alleen flash.

Hier een filmpje van yellowcard waarin er maar iets van de helft van de shell is gevuld met flash:
http://www.youtube.com/watch?v=yByBIqbEXRw...re=channel_page
Link to comment
Misschien moet je eens proberen om maar 2 3e van je shell/tube te vullen met flash.
Het schijnt toch zo te zijn dat de opwarming van de lucht in je tube toch sneller is dan alleen flash.

Hier een filmpje van yellowcard waarin er maar iets van de helft van de shell is gevuld met flash:
http://www.youtube.com/watch?v=yByBIqbEXRw...re=channel_page


Filmpje spreekt voor zich!!!! :D dikke shit!! wat voor mix was dat?
Link to comment
Guest Goner

*REPORT* deze posts hebben totaal geen waarde, en het is nog dubbel posten ook...!

Maar het rare is dat met een andere GD uit de UK had ik een salute gemaakt met dezelfde specs, deze GD kwam uit Polen.

EDIT: Ik heb het filmpje van yellowcard nog even gekeken, ik maak pijlen met ongeveer dezelfde specs (20 gram 70/30 met 10% Ti). Alleen gebruik ik kleinere hulzen, met soortgelijke presentaties!

Edited by lennard
Link to comment
  • 2 months later...

Ik zat pas eens te zoeken naar die bex autopsie van Mr. stijntje, helaas kan ik hem niet meer vinden,als iemand het weet?

Uit mijn herrinering ervan was het +- 1 cm compo en dan +- 1 cm bentoniet ongeveer.
Verder liep de visco gewoon door naar het flash gedeelte.

Het mooiste lijkt me dat je timing van de flashknal ongeveer overeen komt met de brandtijd van je kleurencompo, het liefts als hij net over zijn piek is zeg maar, de brandduur kan je eventueel verkorten door wat loze core's in je compo te laten en die te primen met een snelle makkelijk ontsteekbare compositie.

Edited by High Density
Link to comment
Ik zat zelf aan zoiets te denken


Als je nu eens een gaatje in je rammer en contramal boort van de dikte van je visco, ram je het muurvast erin, en hoef je niet te tobben met pulverone, nadeel is dan weer dat je enigzins gebonden bent aan de brandsnelheid van visco, en aan ruimteverlies in je casing voor delay.

Eventueel kun je dit weer oprekken door wat pulver oid in je crepe te gieten, gebruik dan wel een kleurcompo die langzamer brand als je visco.

Verder zou ik het gewoon een paar keertjes uitproberen zonder flashlading.
Link to comment

Ik weet niet just of ik hiervoor een nieuw topic mag openen dus post ik het eerst maar even hier

Ik heb een flashbang gemaakt van 10 gram KCLO3/AL ik post hier nog wat foto's ervan het filmpje bevat alle informatie

http://www.youtube.com/watch?v=Z6tCO2SIdKE

De huls was niet hard het was makkelijk in te drukken met een vinger maar het was redelijk goed gelijmd



enkele foto's van "ingewikkelde" ontsteking's systeem:





De verschroeide grond is nog te zien op de foto's

-Greets Destroyer-

Edited by destroyer
Link to comment
Je ziet toch duidelijk de vezels van karton?

Inderdaad cojonesm het is een heel lichte soort kraftpaper dat ik uit een grote winkel heb gehaald ik had hiervan een 10-15 tal lagen van genomen en zo dicht gelijmd met behangers lijm

foto van een restant van de "huls" (1mm dik)



Foto van het kraftpaper het is niet de duidelijkste maar her is ongeveer even dik als een streepje op mijn meetlat



edit:
weirdo's wish is my command of hoe zeg je dat.
1 letterlijke vierkante meter van mijn kraftpaper



Het gewicht ervan: (50 gram)



(einde edit)
Ik hoop dat je er wat wijzer uit bent geworden

-Greets Destoyer- Edited by destroyer
Link to comment
  • 1 month later...
×
×
  • Create New...