Jump to content
PyroForum.nl

Creme Brulee Brander


cojonesm

Recommended Posts

Beste mede-forumgebruikers (haha)


Bij de marskramer is nu een creme brulee brander te koop voor maar 8,-

( hehe, hij werkt)
De actie loopt tot en met 13 december.


Ik dacht ik meld het maar even want niet iedereen kan / wil een dure van de gamma kopen.

-edit-

Nou ik heb hem vandaag gekocht!

Het klik ding is heel soepel dus perfect voor nieuwjaar.
Het is ook een fatsoenlijk vonkdraadje.
En hij heeft ook een functie dat hij aanblijft.
Je kan er nog meer mee maar ik heb nog niet goed gekeken.
Een hotspot brander is zeker niet beter de rubberen slangetjes kun je verliezen en het klikken gaat moeizaam, hij is ook nog eens duurder. De hotspot is echt een onding.

Edited by cojonesm
Link to comment

[off-topic]Haha, die weegschaal uit dat andere topic hebben wij, daar heeft mijn broer maanden lang zijn pep op gewogen. :D Dat ding werkt voor geen meter.[/off-topic]

Lijkt me handig zo een brandertje, alleen niet voor pyrotechnische doeleinden. Wat kun je er meer mee dan een lont aansteken, denk niet dat je er een kno3 suiker roker o.i.d. op gaat maken. :P

Goed idee trouwens om dit samen te plakken in 1 topic.

Link to comment

Ik gebruik meestal gewoon een Bi(t)c(h) aansteker. Daar zit tegenwoordig een prachtig kinderslot op, waardoor je vuursteentje niet meer volloopt als je er lonten mee aansteekt.

Zo'n hotspot aansteker of crème brûlée brander kan handig zijn als het waait, maar ik houdt liever gewoon m'n hand ervoor. Zo langzamerhand zijn mijn handen toch wel min of meer immuun voor vuur en vonken aan het worden. Dat neemt overigens niet weg dat ik alsnog een hotspot aansteker heb liggen, gekocht bij een zekere bouwmarkt.

Link to comment
Ik gebruik meestal gewoon een Bi(t)c(h) aansteker. Daar zit tegenwoordig een prachtig kinderslot op, waardoor je vuursteentje niet meer volloopt als je er lonten mee aansteekt.



Wat bedoel je daarmee?


@ onno123 vroeger kon je inderdaad de hotspot bij de bklokker kopen voor ongeveer 4,- euro.
Helaas is dit verleden tijd! Blokker filialen krijgen deze aansteker neit meer binnen. Edited by cojonesm
Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 year later...
Guest 666X3n0m0rph666

Om dingen aansteeken begruik meestal men namaak zippo: vlam gaat bijna niet uit maar word ook niet zo geweldig heet dus ook niet echt ideaal om magnesium ofzo aantesteken. Drm gebruik ik voor zoon dingen een gewone bic.
Zoon brandertje lijkt idd wel handig.

Link to comment
  • 8 months later...

ik heb dat ding pas ook gekregen voor sinterklaas,
had hem bij de Xenos gekocht
ik vindt het een handig ding, vooral om dat je met je handen vrij ver van de vlam af zit

ik heb even wat meer over de functies (als jullie dat nog willen weten):

hij heeft een vergrendel en een vast-houdstand
hij kan op een normale vlam gezet worden door de lucht toevoer dicht te zetten (dan wil hij helaas niet meer aan)
hij wordt ongeveer 1300 °C (zoals de meeste)
hij zit in een mooi doosje gevuld met gas en wel.

ik hoop dat jullie hier misschien nog wat aan hebben,
zo niet dan sorry voor de overlast. :)

Link to comment
×
×
  • Create New...