Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
cojonesm

Creme Brulee Brander

Recommended Posts

Beste mede-forumgebruikers (haha)

Bij de marskramer is nu een creme brulee brander te koop voor maar 8,-

( hehe, hij werkt)
De actie loopt tot en met 13 december.

Ik dacht ik meld het maar even want niet iedereen kan / wil een dure van de gamma kopen.

-edit-

Nou ik heb hem vandaag gekocht!

Het klik ding is heel soepel dus perfect voor nieuwjaar.
Het is ook een fatsoenlijk vonkdraadje.
En hij heeft ook een functie dat hij aanblijft.
Je kan er nog meer mee maar ik heb nog niet goed gekeken.
Een hotspot brander is zeker niet beter de rubberen slangetjes kun je verliezen en het klikken gaat moeizaam, hij is ook nog eens duurder. De hotspot is echt een onding.

Edited by cojonesm

Bedankt maar een beetje onzinnig voor een topic

Report

Edited by gamekeeper

Vertel dat tegen Gamekeeper :P
(Ik vind het dus wel een zinnig topic, maar misschien toch een idee om ooit eens één Topic aan te maken voor alle aanbiedingen bij winkelketens)

En loop ik nou zo achter op culinair gebied, of wordt daar een cake in de fik gezet? :D :P

Creme brulee is creme (soort custard) met daarop rietsuiker, deze wordt met het brandertje gecaramelliseerd.

Volgens mij zijn die dingen er al goedkoper, alleen heten ze dan hotspotbranders.

[off-topic]Haha, die weegschaal uit dat andere topic hebben wij, daar heeft mijn broer maanden lang zijn pep op gewogen. :D Dat ding werkt voor geen meter.[/off-topic]

Lijkt me handig zo een brandertje, alleen niet voor pyrotechnische doeleinden. Wat kun je er meer mee dan een lont aansteken, denk niet dat je er een kno3 suiker roker o.i.d. op gaat maken. :P

Goed idee trouwens om dit samen te plakken in 1 topic.

Oh het lijkt me wel fijn als het waait... Een aansteker die gewoon aangaat, aanblijft, en ook nog eens geen verwaaiende vlam heeft. Hoewel je bij harde wind sowiso beter geen vuurwerk afsteekt natuurlijk.

Ik gebruik meestal van die hotspot aanstekers. Werken erg goed, als ik op mijn brommer volgas rijd kan ik er nog een peuk mee aankrijgen. Maar zon creme brulee brander werkt beter, denk ik omdat dit langer mee moet gaan.
:D

Ik gebruik meestal gewoon een Bi(t)c(h) aansteker. Daar zit tegenwoordig een prachtig kinderslot op, waardoor je vuursteentje niet meer volloopt als je er lonten mee aansteekt.

Zo'n hotspot aansteker of crème brûlée brander kan handig zijn als het waait, maar ik houdt liever gewoon m'n hand ervoor. Zo langzamerhand zijn mijn handen toch wel min of meer immuun voor vuur en vonken aan het worden. Dat neemt overigens niet weg dat ik alsnog een hotspot aansteker heb liggen, gekocht bij een zekere bouwmarkt.

Ik gebruik meestal gewoon een Bi(t)c(h) aansteker. Daar zit tegenwoordig een prachtig kinderslot op, waardoor je vuursteentje niet meer volloopt als je er lonten mee aansteekt.

Wat bedoel je daarmee?

@ onno123 vroeger kon je inderdaad de hotspot bij de bklokker kopen voor ongeveer 4,- euro.
Helaas is dit verleden tijd! Blokker filialen krijgen deze aansteker neit meer binnen. Edited by cojonesm

Die dingen kan je ook bij de blokker kopen voor een redelijke prijs(weet de prijs niet meer).
Ik heb trouwens gewoon een storm aansteker. Als ik op mijn fiets zit doet ie het gewoon zonder dat ik mijn hand er voor houd. Heerlijk die dingen :D.

Ik had mij gisteren ook al even zo'n ding opgehaald dankzij dit topic.
Mirakels ding, ben hier wel blij mee.

Edited by Piet

Oke sorry dan voor die post.. :D
Maar ik hou het gewoon bij de vertrouwde zippo.. :P

Voor wie hem nog nodig heeft: ze zijn er nog.

Ze liggen nog gewoon in de winkels voor dezelfde prijs.

Ligt eraan waar je bent, ik was gisteren bij de marktkramer en ik kon met lege handen terug, alleen met kerst zei ze.

Guest 666X3n0m0rph666

Om dingen aansteeken begruik meestal men namaak zippo: vlam gaat bijna niet uit maar word ook niet zo geweldig heet dus ook niet echt ideaal om magnesium ofzo aantesteken. Drm gebruik ik voor zoon dingen een gewone bic.
Zoon brandertje lijkt idd wel handig.

ik heb dat ding pas ook gekregen voor sinterklaas,
had hem bij de Xenos gekocht
ik vindt het een handig ding, vooral om dat je met je handen vrij ver van de vlam af zit

ik heb even wat meer over de functies (als jullie dat nog willen weten):

hij heeft een vergrendel en een vast-houdstand
hij kan op een normale vlam gezet worden door de lucht toevoer dicht te zetten (dan wil hij helaas niet meer aan)
hij wordt ongeveer 1300 °C (zoals de meeste)
hij zit in een mooi doosje gevuld met gas en wel.

ik hoop dat jullie hier misschien nog wat aan hebben,
zo niet dan sorry voor de overlast. :)

Let idd wat meer op je interpuctie.
Maar bij de xenox? hoe duur was die? Vind ik die brander wel handig voor oud en nieuw.

hoppa heb die van dealextreme meteen besteld en betaald. Het koste 1,85 euro inclusief verzending. Das echt niks, als jullie er zooeen willen zou ik hem nu bestellen. Want de wisselkoers staat weer lekker laag.

maar volgens mij is het zo dat die vlam bij het kleinste briesje al uitwaait, een storm aansteker(das met zo'n ijzeren gaasje die de vlam aanhoud) is nog handiger.
maar die aanstekers zijn nog altijd veel beter dan gewone aanstekers die waaien uit als het niet eens waait :)

Volgensmij kan die aardig wat hebben, en voor die 1,85 ga ik niet tobben. Ik hoef er de deur niet voor uit. Het word zo bij me afgelevert.

Die van dealextreme doet het gewoon altijd, wind of geen wind. Vuurwerk afsteken op de fiets is nu ook heel makkelijk.

Er komt deze week nog een bestelling van 12 stuks aan en heb er nog 3 thuisliggen.

Edited by cojonesm

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Flash
      Hierbij bied ik een aantal spullen aan omdat ik deze niet meer gebruik. 

Lortone trommelmachine dubbele trommel €120 (nauwelijks gebruikt)
      Stare plate 10mm alu €100 (nieuw)
      End burner 19mm €30 (nieuw)
      Core burner 25mm €50 (nieuw)
      Pyroshacker €15 (home made)
      Masker €10 (incl tmp3 filter)
      Rijsthulzen (ongeveer 1kg)
      Kurk (ongeveer 1kg)

Hulzen 
      19mm  20x
      25x10 25x
      Spolett 30x  
      (nog wat andere kleine hulzen) 
      DIV soorten touw tbv spiken. 

• By zakelijk1986
      Ik verkoop hierbij m'n lortone molen ivm stoppen hobby.
      Het is een molen waarbij 2 trommels tegelijk opkunnen.
      Ook die ik een doos vol met 24mm kokertjes erbij (240mm lang)
      voor 90 euro mag alles weg.

• By j&j

Hallo wij bieden deze 2 ballmills aan.

de eerste 6 foto's zijn van de 1e kogelmolen en de andere 3 van de 2e kogelmolen.

De behuizingen zijn precies hetzelfde van beide kogelomolens. 60x60x60cm.

Kogelmolen 1 is de tussenruimte 28,5cm ( past een 6.5 liter trommel op maar ook een slag groter om minimaal 1kg te millen). Verder kan je de rollen kleiner maken om er kleinere trommels op te leggen. Dit frame is van een orginele kogelmolen wij hebben hier alleen een sterke motor aangemaakt en de kist erom heen gemaakt.

Molen 1 : minimaal 150 euro.
      Molen 2 : minimaal 120 euro

Kogelmolen 2 is de tussenruimte 30cm ( past ook een 6.5 liter trommel op maar ook een slag groter om minimaal 1kg te millen). Verder kan je de rollen bij deze ook kleiner maken om er kleinere trommels op te leggen.

Beide machines zijn voorzien van sterke en goede motoren en compleet voorzien van geluids-isolatie wat enorm scheelt !

Voor (serieuze) belangstelling en verdere vragen PB naar xxxjanusxxx of naar mij..
    • By kaotch
      Hierbij bied ik 2x lortone trommelmachines aan. Type: 33B / 3-1.5B, De 33B heeft 2 grote trommels en de andere 3 kleinere.
      Vraagprijs: 95,00 Euro per stuk. Informatie kan je vinden op de site van mtn.nl.
      Contact via PM

• By zakelijk1986
      I.v.m omstandigheden stop ik helaas met m'n hobby (tijdelijk).

Ik heb nog heel wat kartonnen kokers 24 mm over en 3 inch Shell kitjes (compleet) canisters van kunsstof.

Heb ook nog wat chems over.

Via PM uiteraard voor verdere info.
    • By cojonesm
      Hallo mensen

zijn er hier mensen die een rocket slieve gebruiken?

Ik heb deze een half uur geleden gemaakt:

25 euro per stuk
      Geschikt voor 16mm pvc buisjes.
      110mm lang en 40 hoog.

Ik heb 4 stuks op voorraad.
    • By Floriaan
      Beste mensen,
      Ik heb 2 titanium platen.
      afmetingen: 30cm x 30cm x .5mm
      gewicht: ong. 220g

Ik zou deze graag verkopen of ruilen tegen aluminium-/magnesium-/titaniumpoeder
      Bied maar.

Floriaan
    • By Adalkin
      Hallo, ik bied te koop aan een IKA magneetroerder met verwarming.
      Toerental is traploos instelbaar van 0 tot 1100 rpm.
      Verwarming gaat van 0 tot 300°C.
      Het apparaat is redelijk vuil maar werkt nog perfect.
      Nieuwprijs is €500, deze is te koop voor €200. Ik kom hem persoonlijk bij je leveren, graag contant betalen bij ontvangst.
      Geïnteresseerd? Laat iets weten.

Groeten,

Adalkin

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online