Jump to content
PyroForum.nl

Waar werd jij vandaag chagrijnig van?


morpheus

Recommended Posts

Topic Title zegt 't al... :D

Mijn chagi-moment van vandaag is m'n internet, of eigenlijk de snelheid ervan op dit moment. In dit Topic had ik 't nog over de datalimiet.
Toen nog met een " :P " achter de zin, omdat ik dacht dat ik toch nooit bij de 40Gb/maand zou komen.
Torrents vind ik echter zeer leuk, en als ik een goede film zie dan blijf ik 'm ook een tijdje seeden.

Dat ging, zoals je op bovenstaande afbeelding kan zien, een beetje sneller dat verwacht.
In 2 weekjes met slechts 2 bestanden... :P Dus nu hebben die stakkers 't serieus naar <100kbps gebracht. Nooit verwacht dat 't echt zou gebeuren...

Gelukkig is het overmorgen oktober!
Ik wil ook nog even zeggen dat ik nu pas besef hoe jaloers ik ben op Superman21 met z'n 100mbit zonder datalimiet. :)

Link to comment

Om het lezen te vergemakkelijken, hier alvast een samenvatting;

"GODVERDOMME"

Ik werd chagerijnig van die vieze teringlijer die mijn OV in elkaar moest plakken. Omdat ik 17 ben krijg ik pas OV/stufi in oktober, dat wil betekenen dat ik nu 800E heb uitgegeven omdat ik een abo op de trein van 310 moest kopen en ik GEEN 253E stufi kreeg.

Nu had die lijer een fout gemaakt en was mijn OV verneukt. Nou moet ik 2 weken wachten, met als gevolg 270E reiskosten... Ik krijg natuurlijk wel een vette schadevergoeding van 68E... YES!

Nou goed, het spijt me dat ik zoveel moest schelden maar ik wordt er echt giftig van dat ik in de hele zomervakantie keihard gewerkt heb en dat dat spaargeld nu op is gegaan aan mijn studie en mijn bankrekening na een zomer hard werken is geslonken tot 30ct.

Bedankt overheid, bedankt IB-groep, bedankt kutcommunistisch systeem, bedankt kutter communistisch systeem dat wij hier nu gaan krijgen onder bak-elende nummer zoveel.

De groeten. Ik ben boos.

Ter afsluiting wilde ik een ieder verwijzen naar de eerste zin.

Denk om je taalgebruik. Schelden lost niks op.

Dat Nederland een krom land is wisten we al. Je verzuipt letterlijk in de regels.....

Richard.

Link to comment

Ach ja chagrijnig? Dat valt wel mee, maar wel zeer storend.

Vandaag was ik voor de vierde keer op pad om naar draaibanken te kijken. Mijn budget is 2000,- euro. Als het echt een mooie machine is kan er natuurlijk wel wat bij, maar liever niet.

De eerste 3 draaibanken had ik allemaal laten staan. Ze waren volgens de verkopers allemaal 100% goed en kon ik zonder testen wel meenemen. Ik zeg: "Ik wil draaien, anders ga ik naar de volgende.". Na een uurtje testen kom ik er achter dat de hele troep krom is of mechanisch niet deugd. 100% goed.....

Vandaag stonden er drie draaibanken bij deze verkoper. Nergens zat een stekker aan, die heb ik er zelf maar aangemaakt. De prijs zou variëren van 1000,- tot 1500,-. De prijs was echter 2000,- tot 2500,-. De eerste was hartstikke krom en het duurste. De tweede was incompleet en daar kon ik niet eens mee draaien. Tot slot was de derde te klein voor mijn doeleinden.

Ook deze draaibanken waren allemaal 100% goed. Toen meneer door kreeg dat hij niet met onwetende lui te maken had, kon de prijs omlaag en zei hij constant "Ik heb er helemaal geen verstand van hoor en ropt vrolijk aan wat hendels waardoor de tandwielkast volledig aan gort gedraaid kan worden".

Werkelijk waar, ongelooflijk. Tot dus ver heb ik nog maar 1 goeie draaibank gezien en deze was 1500,-. Deze is mechanisch helemaal in orde, maar ook hiervan is de kop wat krom (valt wel te verhelpen overigens). Alleen kost dat weer geld en of het dan goed is, valt nog te bezien.

Voor het budget van 2000,- euro moet een mooie draaibank te krijgen zijn. Wat een **** verkopers, ze hebben er de ballen verstand van en vragen ook nog eens een immens bedrag!

:P

Link to comment

Hulde aan dit topic..

Ik heb op het moment ongelofelijke kiespijn, twee kapotgeschaafde knieën, een gekneusd onderbeen omdat iemand er per ongeluk een honkbalknuppel tegenaan gegooit heeft, knallende koppijn, een grote blauwe plek op m'n kont van het judoën, een rotdag, het feit dat ik voor maandag nog 450 woorden latijn moet leren, een chronische vlaag van vermoeidheid en de wetenschap dat ik morgen een belangrijke wedstrijd moet zwemmen in deze conditie die ik eigenlijk niet meer af kan zeggen.
Kort samengevat heb ik op zoveel plaatsen pijn en zooi dan het niet uitmaakt wat ik doe, het alleen maar erger wordt.. Fijn is dat ik wel wat mooie nieuwe stars heb liggen, hurra!

Link to comment

Goh, echt boos ben ik al jaren niet meer geweest nee.. Slechts een tikkie geïrriteerd soms.. :P

Ik ben net zowat opgeknapt van een verwoestende keelontsteking, dus heb eigenlijk weinig reden om niet blij te zijn, ik maakte zelfs met plezier mijn huiswerk. (Maar goed, dat is bij mij met bètavakken vrijwel altijd zo.. :D)

Link to comment

Ik ben vreselijk chagrijnig door m'n internetverbinding. Mijn verbinding pulseert. Aan..uit...aan, enz. Dus ik houd me vandaag bezig met mijn internetprovider bepaalde ziektes toe te wensen als de verbinding weer plat ligt en muziek maken. (Omdat dat één van de weinige dingen is die ik niet online hoef te doen)
Verder mag ik tot O&N geen pyro-gerelateerde dingen meer doen, omdat mijn ouders er opeens achter kwamen dat pyrotechniek misschien wel eens strafbaar zou kunnen zijn. Kortom, m'n internetverbinding zuigt en ik kan 1 of misschien 2 dagen per jaar aan pyrotechniek doen.

EDIT: Ik voel me na dit bericht een stuk beter, vooral omdat ik al 10, jazeker, 10 MINUTEN verbinding heb met het World Wide Web.
EDIT2: Nog steeds internet, maar nu begeeft mijn koptelefoon het.<sarcasme> Ach ja, dat compenseert de blijdschap van een werkende internetverbinding weer een beetje. </sarcasme>

Link to comment

Vandaag werd ik chagrijnig van het feit dat ik chef spoel ben. :P Alle goede medewerkers in de spoel staan sinds kort in de keuken of in de bediening. Ik sta nog steeds in de spoel, en ben tot mijn grote spijt de enige die een beetje doorwerkt. Ik sta met 2 nieuwe boerenwijven en een of andere hiphop-klaploper, die er al meer dan een half jaar werkt maar het slechter doet dan de 2 boerenbimbo wijven die er net 2 weken in de spoel staan, dus kan je het je vast wel bedenken hoe traag het er aan toe gaat. Ik ben wel blij dat mij de verantwoording word gegeven om een nieuwe spoelkeuken op te leiden, maar ik kan er echter niet tegen dat de dames en heer zó langzaam zijn, dat ik in principe gewoon in mijn eentje aan het werk ben. Ze zijn zó langzaam dat, als ik even ijs moet maken (ja, dat doen wij ook in de spoel :P), dat ik dan meteen weer mijn hele aanrecht vol heb staan met smerige meuk. Hier word ik niet blij van. :D


Mijn verbinding pulseert. Aan..uit...aan, enz.
Bekend... Internet met zo een livebox van orange dacht ik? (Woord dat ik hier niet mag zeggen)!!!

@Miech: Gitaar raggen is altijd mooi, ook al maken ze mij er om 5 uur voor wakker. (als ik dan al op bed lig) Wat voor muziek maak je? Heb je iets ervan op mp3 o.i.d.? Wil ik wel eens horen. En de woorden "gitaar" en "raggen" samen klinken mij goed in de oren. :)

Ps: Wat is het verschil tussen de smiley : angry: en : angry2:? (zonder de spaties :P)
Link to comment

Grr, chagrijnig omdat ik vandaag terug voor de eerste keer les heb gehad. 2 uur quantummechanica en 2 uur analyse (calculus). Je zou van minder slecht gezind worden. :P Achja, misschien overdrijf ik een beetje maar na weken ten vroegste om 10 uur opstaan ineens om half acht te moeten opstaan is niet leuk. :P

PS: Er is voor zover ik weet en kan zien geen verschil tussen die twee angrysmilies, gewoone en idiote forumbug? :D

Link to comment

Deze PB die ik op YouTube heb gekregen...

Does HMTD creative extremly sensitive salts when it touches metals ?

Does AP That too?

Cuz i have never seen a metal pipe bomb with HMTD. only ones with AP
And APAN

Treurig.

Hier mijn reply overigens:
HMTD does create salts that will probably detonate within a second when you're letting it touch other metals than aluminium, I also believe that the same thing goes with Aceton Peroxide, which is probably even more sensitive than HMTD and subliminates (Don't know if that's englisch at all, sorry, it's suposed to mean it gets in your fuse) in your fuse causing it to burn up within the second.

Anyway I would like to say that making HMTD, AP or APAN is really really stupid. I know; I've made HMTD once and put a video online, but that was a big mistake. I've never made HMTD since and I've got no intention of doing it ever again, 'cause it would probably get me killed. If you're planning to make HMTD, AP or APAN to put it into a metal pipe, creating a pipebomb, you can scratch the 'probably', because the chance of getting yourself killed playing with an extremely sensitive explosive is bigger than your chance of getting killed kicking an angry lion. I really hope you're smart enough to realise that in time, before you can join me in the 'I've got an earproblem-club'.

Concerned greetings.

Als iemand een vertaling wilt vraagt hij het maar.
Link to comment

Ik ben chagrijnig omdat ik eergisteren een van mijn snaren van mijn goede gitaar heb gebroken. Vandaag heb ik een overdrive kassie van mijn oom gekregen, nog voor mijn verjaardag. Nu kan ik alleen met mijn nieuwe speeltje spelen met die andere @*%$$@-gitaar, omdat alle winkels die snaren verkopen hier in de buurt dicht zijn. :P

@Pjee: Ik snap ook goed waarom jij chagrijnig bent. :D

Wat een zielig topic is dit eigenlijk, maarja, kun je tenminste ergens je boosheid kwijt. :P

Link to comment

Ik wordt morgenochtend chagrijnig omdat het nu veel te laat is om morgen wakker-achtig te worden. Ik moet morgen rotzooi voor m'n examen inleveren, en ik weet nu dat ik daar voortaan eerder aan moet beginnen.
Ik denk dat de middag heel veel goed gaat maken, want dan begint het feest hier een beetje op gang to komen :P .

Link to comment

..en hier hebben we het vervolg van mijn PM-avontuur op YouTube...

Yeah I Know its dangerous and i risk being killed im not trying to play superman but im not afraid. But i'll take care 1: safety/secutrity 2:Explosions/explosives Rule Number oNe

But about the AP i spoke to a guy who actually let the AP contact with metal he filled a pipe with AP and planted a fuse in the middle he says that the metal side turn greenish in color but he doesnt see any reaction at all. And About The fuse i've never heard something like that before are you sure about that ?

And if it does you can fill the pipe with your AP/HMTD and drill a hole in the middle use duct tape to cover the hole and carefully rip the tape in put the fuse in then ignite no HMTD in the fuse so it dont go boom

About the fuse do you think AP does that too ?

Thx
Mr Jtpyro

But like a say be careful are know you playin' with chemicals materials and this is playin with the death






En hier is mijn reactie, vanzelfsprekend:
First of all I'd like to say that I'm one hundred percent positive that AP wil sublimates in your fuse, when this happens 40cm of fuse can burn up within the second. You shouldn't underestimate the likelyness of that happening.
It's Acetone Peroxide that sublimates in fuses by the way, not HMTD, which doesn't mean HMTD is safer, as both explosives can detonate without any assignable cause. I myself have had a terrible accident involving 2 grams of HMTD detonating without any bumb, spark, static electricity, ultraviolet radiation (It means exactly what it looks like: HMTD and AP can detonate by the radiation of the sun) or assignable cause at all, hence why I'm smart enough never to mess with HMTD again. I got off lucky, with only temporarly ear trauma, an innocent bystander was less fortunate.


If I read you're PM over, I'm feeling a slight weakness, as probably nothing I can say will keep you from building an 'fast & easy' explosive. In any case I would like you to know that with fiftheen minutes of reasearch you can find multiple explosives with an extremely lower chance of getting yourself killed or crippled. Life's a lot easier without an explosive than it is with 3 limbs.

If you decide to make an extremely sensitive primary anyway, I would advice you to make HMTD instead of AP, not because it's less sensitive, but because it doesn't sublimate. My second, much, múch more important advice is that if you're still planning to make HMTD or AP, you shouldn't, not now, not some other time, not ever put it in a metal pipe. After making a dangerous explosive putting it in a piece of metal is the next moest stupid thing you can do in your life. Not only is it unnecessary as HMTD can detonate in the open, but the chance of you, a bystander or animal getting hurt by flying pieces of metal is just to big.
If you're really going to build an device with HMTD, just put it in some packing foil and put it in a small hole in the ground, it won't make less noise, a less big crater nor will it make a smaller 'earth fountain': It's just much, much safer.


Best regards, JTPyro.



Nu wil deze Mr Pjee nooit meer klachten over zijn engels, graag. :P
Link to comment

OMG: :D

he says that the metal side turn greenish in color but he doesnt see any reaction at all


En mijn chaggie moment van vandaag:
Keken we met geschiedenis een film over USSR-raketten op Cuba, enz... Gaat het brandalarm.
Iedereen bijft natuurlijk mooi zitten, dan ineens: "Dit is een oefening, de administratie en de Repo staan in de fik. Allemaal de school uit!"

Bleek het dus georganiseerd te zijn, met brandweer en al. Inclusief rookmachientje die de halve school in de rook zette.
Dus wij naar buiten baggeren, FUCKING KOUD! Niemand natuurlijk voorbereid, dus iedereen stond daar in z'n dunne truitje te bibberen.
Onderbouw stond massaal op de straat, zodat de brandweer in haar weg naar de school nog de sirene moest gebruiken ook.

Het sms'en met kennissen van andere scholen begon al snel:
"Wij hebben een brandoefening"
-"Ik hoop dat het gaat regenen!" :)

Uiteindelijk stonden we een half uur doelloos buiten: er werden geen leerlingen geteld, enz. niks!
Dus als het Serious Shit was geweest waren er minstens 15 kinders in het gebouw achtergebleven, die zich bij het verlaten van de wc dan de tyfus zouden schrikken.
Ook zouden 10 lokalen compleet zijn uitgefikt, omdat de brandweer eerst de kut-piepers van de straat zou moeten toeteren.


Dit moest er even uit... :P (en niet alleen omdat ik me Midden In De Nacht verveel :P)
Link to comment

Ja brandoefeningen zijn irritant. Mijn sport is altijd om, zodra er een brandoefening is óf recht de brandhaard in proberen te sluipen, óf je verstoppen in een wc en wachten tot je gevonden wordt (meestal niet).

Noot: Zoek van te voren wel ff uit of het echt een brandoefening was.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...