Jump to content
PyroForum.nl

"Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen"


Superstijn

Recommended Posts

News topic is dicht dus post ik het maar even zo.

Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen
Uitgegeven: 23 april 2007 13:31
Laatst gewijzigd: 23 april 2007 16:49

DEURNE - Bewoners van de Fitissingel in Deurne hebben maandag om 13.00 uur hun huis moeten verlaten omdat de politie in een woning in de straat verdachte stoffen heeft gevonden. Dat heeft een woordvoerder van de politie bevestigd.

Het ging om een voorraad zoutzuur, aceton, kaliumnitraat en andere stoffen die in combinatie hoogst explosief kunnen zijn. De chemische stoffen lagen opgeslagen in een tuinschuurtje. De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) zette een op afstand bestuurbare robot in om twee potten met onbekende inhoud te kunnen analyseren.


Container

Daarna kon de voorraad worden afgevoerd. Uit voorzorg werd een container geplaatst die als afscherming diende. De operatie werd om 16.15 uur afgerond. Daarna konden de buurtbewoners die tijdelijk waren ondergebracht in sporthal De Kubus terug naar huis.

De bewoner van het pand, een 24-jarige man, is in zijn woning aangehouden. Over zijn motieven is nog niets bekend. Hoe zij de chemische voorraad op het spoor is gekomen, wil de politie niet zeggen.

Bron: http://www.nu.nl/news/1052969/14/Straat_De...te_stoffen.html



Bekende ?
Link to comment
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er is idd een member van dit forum die daar woont.

Ik zal z'n naam maar niet noemen, als het hem is (zeer waarschijnlijk gezien de leeftijd :P ) dan horen we het snel genoeg. Het noemen van een naam kan iemand alleen maar verder in de problemen brengen.

Wie het ook is, ik wens hem sterkte.

Eens kijken hoe snel GeenStijl dit oppikt. ;)

Link to comment

Hmm, dit lijkt niet echt goed. Hopelijk heeft het niet teveel erge gevolgen.

zoutzuur, aceton, kaliumnitraat
Stoffen die je bij veel mensen in hun tuinhuisje kan vinden imo, zonder andere stoffen erbij kunnen ze met dit niks doen. Dit staat er bij ons ook gewoon, andere stoffen die opvallen zijn veilig weggeborgen.
Link to comment

Nou vind je niet bij iedereen KNO3 thuis, maar voor de rest vraag ik me af wat er verdacht aan is. Je manier waarop ze het hebben gevonden zal dan wel iets zijn wat ze niet graag hebben. Anders konden ze bij half nederland de nagellak remover, gootsteenontstopper en de kunstmest komen weghalen. In ieder geval, voor dat alleen kunnen ze je niks maken, voor de rest maar niks zeggen ;) .

Link to comment

Iemand denkt dat hij er verstand van heeft:

Het zijn geen spullen waarvan ik warm of koud van wordt... de meeste hebben de "normale"mensen ook in huis, behalve kaliumnitraat... maar met Natriumnitraat (kunstmest) en wat diesel olie in de juiste verhouding heb je een bigger bang for the buck

Over dat mensen het gewoon thuis hebben staan, ik ben begonnen doordat ik thuis wat kaliumnitraat vond (en me al wat verdiept had). Een paar weken geleden ben ik ergens in Nederland een zak KNO3 gaan halen, die het in zijn schuur had gevonden, maar het nooit gebruikte. Er zijn dus wel degelijk huishoudens waar mensen grote hoeveelheden KNO3 hebben staan.
Link to comment

Als het iemand is van het forum dan wens ik diegene sterkte, ik hoop dat je er niet teveel problemen mee krijgt.



Sinds wanneer mag je geen zoutzuur en aceton meer in huis hebben. :S

KNO3 komt ook bij redelijk wat mensen voor aangezien het gebruikt wordt als zuurstof leverancier in grote aquariums.



Het zal wel zo'n oude zeikerd geweest zijn die het toevallig heeft zien staan.

Link to comment

;) weer!!!

Het wordt steeds gekker, Ik denk dat we nu al op een ratio van 2 a 3 bekende members per jaar die genaait worden zitten :P vast een hufter die sneaky meeleest op 't forum, mischien zeggen ze daarom niet van waar het komt :P

Ik hoop dat *** hier nog z'n verhaal maakt hierover, als ie weer uit de nor is :P

ik krijg steeds meer zoiets van: wat nu? moet ik me al zorgen maken?, Als het zo doorgaat :P

Link to comment

Ik was er niet zeker van , maar na "Profile Check" denk ik nu ook te weten over wie jullie 't hebben...

Z'n woonplaats staat in z'n profiel, wat al bijna niet voorkomt hier, dus nu komen de theorieën: Hebben ze hem idd gepakt met info oid van dit forum??? ;)
Als dat zo zou zijn...

Hunter Becomes Hunted...

Link to comment

Je hoeft je geen zorgen te maken zolang je geen aandacht trekt. En als je wel aandacht trekt moet je al je compo's weg doen zodat je alleen je chems hebt. Dat komt verdacht over maar is niet verboden zolang ze niks van de compo's hebben. Wil je ook niet verdacht doen moet je dingen wegdoen, ergens anders opslaan, of gewoon alles veilig opbergen. Ze kunnen je toch nooit voor veel dingen pakken. Hoogstens voor onveilige opslag, en als je nog dingen gemaakt hebt voor bezit van illegaal/professioneel vuurwerk. Daarom altijd je gemaakte dingen meteen afsteken. Het vervelende is dat mensen die zich niet aangemeld hebben ook kunnen meelezen. Nou, veel succes ermee. ;)

Link to comment

Dit wordt toch weer serieus overdreven imo. De member kennende kan ik niet inbeelden dat er ,buiten wat vuurwerk dan, echte kant en klare devices lagen. Dus

Hoe lang de ontruiming gaat duren is nog onduidelijk, maar de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) rekent op zeker een paar uur.
+ het ontruimen van de straat is weer idiotenwerk. ;)

Hij zal wel lang niet meer aan pyro/HE's kunnen doen, wat wel echt k*t is. Waarom en hoe ze ook juist de verantwoordelijke hobbyisten en niet de gevaarlijke onverantwoordelijke k3wls met croftybommen kunnen pakken blijft mij toch een vraag. :P
Link to comment

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze achter zn adres zijn gekomen. ;) Verder geloof ik er niks van dat de aanleiding zn voorraad chemicalien was, dat zou echt zot zijn. Meestal zijn het buren die onraad ruiken en de politie waarschuwen trouwens. Van die zeikerds van in de 80 die de hele dag niets anders doen als de buren in de gaten houden. (ervaring mee) Die NSB anonieme kliklijn heeft het wat dat betreft alleen maar makkelijker gemaakt. Problemen met de buurman, ff bellen dat ie wel wat gekopierde CD's heeft thuisliggen, kun je lache man. GGGGGRRRRRIstelijke normen en waarden heet dat...

Maar dan nog, zo'n politie onderzoek kost zoveel geld, cker met de EOD erbij etc. Je vraagt je af of ze niks beters te doen hebben?! Als je als vrouw verkracht wordt op straat kun je net zo goed geen aangifte doen, maar als je wat doodnormale chemicalien in huis hebt wordt het hele LTS zwakstroom circus ingezet. Er is nog NOOIT een aanslag met zelfgemaakte explosieven voorgekomen in Nederland waarbij doden vielen, dus waarom is het toch zo'n hype?! De kans dat je 3 keer op rij de staatsloterij wint is groter als het gevaar om te komen door je "explosieven"-in-elkaar-knutselende-buurman. GVD, wat ik kan ik me daar kwaad om maken zeg, die gore bel spelletjes op commerciele zenders zouden ze hard aan moeten pakken, en hoeveel mensen komen dood omdat sigaretten nog gewoon te koop zijn?! Drugs zijn op iedere hoek van de straat te koop en happyslappen is een populaire hobby tegenwoordig...

Naja, hopelijk wil hij het verhaal vertellen iig. Als hij denkt dat het wel eens van het van dit forum is gekomen is dat iets om terdege rekening mee te houden. Heeft hij wel eens gepost in de HE sectie bv?

Link to comment
Heeft hij wel eens gepost in de HE sectie bv?


Ohja zeker hoor..

Ik zag het net weer op hart van nederland ;) , echt vaag dat hun daar aandacht aan schenken.

Ze doen dit trouwens gewoon om een vals gevoel van "ze doen iets aan de terroristen dreiging", dan kan de jan modaal weer wat beter slapen...



Lttrzz
Link to comment
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze achter zn adres zijn gekomen.
Ergens gehoord dat het om een anonieme tip ging, dus inderdaad irritante buren of bekenden...?

Die dingen komen altijd zo f*cking onverwacht! Eigenlijk zou je bij elk iets wat maar een aanwijzing kan zijn al je spul meteen verbergen oid! Als ik nou een grote tuin had zou ik een mooie metalen container in de grond verborgen hebben lol! ;) Nee maar je moet toch eigenlijk een soort 'rampenplan' hebben als je toch merkt dat ze achter je aan zitten? iemand die daar wel eens over nadenkt/idëen heeft?
Link to comment

Ik heb wel eens daaraan gedacht maar kga nu niet alvast schrijven waar ik waarschijnlijk al me chems zou verbergen als het zover zou komen.
Maarja, ik vraag me dan af of je daar de kans wel voor zou krijgen, maar als je altijd je chems verbergt is dat natuurlijk geen probleem.

Link to comment

Wat een gezeur weer. Het lijkt wel of ome Politie(k) een wit voetje moet halen bij de burgers ofzo.

@Mr.Stijntje: Ik heb daar wel eens over nagedacht, en dan vooral over het snel, effectief en onherstelbaar verwoesten van mijn harddisk. Verder denk ik dat verstoppen niet bijzonder veel zin heeft, omdat een beetje serieuze pyro wel aardig wat tijd nodig heeft om alles te verplaatsen, en die heb je meestal niet.
Voor de wanhopige mensen onder ons een pdf-je over dingen verstoppen:

Link to comment

Bij mij mogen ze invallen, ik heb hier geen flikker staan, behalve dan een beetje oxidatoren(wow een paar gram kclo3) en een paar kilo mannitol.

Al mijn chems staan in bulk bij iemand anders, als ze bij mij invallen klaag ik ze aan, vooral als ze alles gaan afzetten, voor iets dat ik op een forum gezegd heb, misschien lieg ik alles wel ;) .



Lttrrzz

Link to comment

Ik heb gehoord van iemand (en dit is natuurlijk een leugen) die bewaarde in zijn achtertuin een doos zelfgemaakt TNT (voor de mensen die lid zijn van chemixtry die weten misschien wel wie ik bedoel)... Begravan voor zware tijden... Ik vind het echter zo onbegrijpelijk dat dit zo op deze manier gebeurt.

Maar zoals je ziet bij multibreaker (chemixtry), ze pakken je, ze naaien je, ze nemen al je spullen in en daarna wordt je vrijgesproken maar krijg je niets terug... Verschrikkelijk maar zo gaat het wel. Nou ben ik iemand die ze keihard terug zou pakken tot ik er bij neer zou vallen... Maargoed. Ik kan er wel van kotsen..

Ik nam het justitieele systeem al niet serieus...

Link to comment

Ik wil iedereen even er aan laten denken dat wanneer je per bank hebt overgemaakt naar zijn rekening, dat ze dan kunnen zien dat jij het bent. Het ligt aan de omschrijving die je erbij getikt hebt of ze het verdacht vinden (naam, product). Als ze denken dat hij een handelaar is en ze zien een paar namen die hier ook voorkomen en ook op z'n account zou ik het één en ander maar eens weggooien of verbergen.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...