Jump to content
PyroForum.nl

Bp Vuurpijl met D1 + Rode stars Payload


Recommended Posts

Mensen,

Hier een vuurpijl die ik iets meer dan een week geleden heb afgestoken. Erg geslaagd vond ik het zelf.

Details:

Motor:
Lading: 12g snel meal zelfgemaakte wilgen houtskool.
ID = 16mm
Nozzle = 4.5 mm
Core = 10 mm
Huls = gele PVC

Payload:
- D1 glitter stars, pumped, NC lak, 2ml spuit. Ongecoat ( gaan altijd gewoon aan )
- Rode stars, pumped, NC lak, 2ml spuit, nog gecoat met dikke laag meal.

Compositie:

KClO3........... 62
SrCO3........... 17
Shellak.......... 9
Parlon........... 7
Dextrine........ 5

Tussen de stars zat lagzaam meal, ongeveer 7 gram. Break was ook niet erg wijd. Cilindervormig. Mooie delay van 1 sec ongeveer tussen het eind van het branden van de motor en break van de payload. Snelle take-off. Ging ook aardig hoog.

Link naar een site waar hij is geupload:
http://www.speedyshare.com/539368542.html

Wat vinden jullie ervan ? Commentaat welkom :mellow: .

Groetjes, Yellowcard :rolleyes:

Vakantie_Vuurpijl_D1_Rood_EDITED.wmv

Link to comment

Ziet er goed uit... Ik verwacht over ongeveer een week mijn rocket tool, dan ga ik ook maar eens kijken wat ik de lucht in krijg. Tot nu toe alleen nog hele mini KNO3 Suiker pijltjes, maar daar kan geen payload op, en zijn eigenlijk te traag. Ik hoop dat ik zo'n goede resultaten als jij krijgt!

Link to comment

@ Tyneman, over het Dextrine en NC-lak in stars, ik had ook deze vraag gesteld of het nu mogelijk was om je Dextrine eruit te halen, omdat het inderdaad hoogst waarschijnlijk nauwlijks nog nut heeft voor je stars omdat je NC-lak als binder hebt. Een paar mensen zeiden alleen dat hettevens een soort van Brandstof was in je compo, buiten de shellak.

En waarom Shellak en Parlon ? Wel, Shellak is de brandstof in je compo, en parlon voor het perfectioneren en verdiepen van de kleur van je stars, rood dus in dit geval.
En verder, ik vond het mooi rood voor een SrCO3-based star dus ik klaag niet. Het kan natuurlijk altijd beter. Met Strontiumnitraat zou het nog mooier worden heb ik gehoort. Misschien ook maar eens proberen in de toekomst.

@ mr.stijntje, het was een cilindervormige payload. Vandaag dus geen ronde break. Had geen zin om met dat paste spul aan de gang te gaan, het was gewoon even aantrekkelijker om even snel een cilindervormige te maken. Had ook geen pulverone liggen.

@ supermantoine, komt je rocket tool uit het buiteland ? Winkels zoals skylighter enzo? Welke maten heeft 'ie ? Deze motor is zonder rocket tool gemaakt. Gewoon met een Houten stok als rammer, en de nozzle en kleine core zijn gewon geboort. Werk ook erg goed bij mij, maargoed, als je een rocket tool kan regelen is dat natuurlijk altijd beter :mellow: .

Link to comment

Mijn rocket tool wordt gemaakt door de vriend van mijn zus. Mijn zus zit namelijk in Nepal, dus had hij mooi de tijd om wat tools voor me te maken. Hij maakt nu een rocket tool en een fountain tool.

Maten rocket tool:
ID: 15mm
Core diameter: 4mm
Core lengte: 40mm
Motor lengte: 80mm
Hoek core met uiteinde motor: 45 graden

Maten fontein tool:
ID: 25mm
Core diameter: 1/3 = 8mm
Fontein lengte: 100mm
Core lengte: 90mm

Hij is het nu aan het maken op de draaibank van aluminium, en hoopte beide tools vrijdag af te hebben, en dan ga ik van Nijmegen naar Eindhoven, zodat ik ze in het weekend kan testen. In ieder geval de rocket tool... Ben benieuwd.

Link to comment

Ziet er mooi uit hoor Yellow, goede combinatie D1 en rode stars. Wat was de totale actieve massa van je payload?

Let er wel op dat je van deze sterren niet nu alvast een voorraad maakt voor oud en nieuw, aangezien ze niet echt veilig bewaarbaar zijn...

- Rode stars, pumped, NC lak, 2ml spuit, nog gecoat met dikke laag meal.

Compositie:

KClO3........... 62
SrCO3........... 17
Shellak.......... 9
Parlon........... 7
Dextrine........ 5
Link to comment

Je kunt ook wat simpeler vragen hoe zwaar mijn payload was :mellow: niet dat ik er wat tegen heb hoor.

Mijn payload woog totaal 55g. Motor woog totaal zo'n 30 gram.

En kleuren stars bewaar ik vrijwel nooit, omdat de kwaliteit altijd een beetje achteruit gaat heb ik het idee en ik maak ze nooit in grote hoeveelheden, dus gebruik ze gelijk op.

Link to comment
×
×
  • Create New...