Jump to content
PyroForum.nl

Filmpjes


domino

Recommended Posts

Fake as Hell! :(

Te zien aan vele dingen:
- rookwolkje bij vliegende staaf klopt niet (ziet er al nep uit)
- De tweede laag "neerslag" deugt niet ('t vallende water)
- Het ingezoom is duidelijk gedaan om de verandering van het water minder op te laten vallen
(De groene troep in het water, enz. is bij de golven ineens weg)
enz. ...

Wel vet gemaakt verder :P

Link to comment

Het is wel vet, maar ik denk ook fake, met dezelfde argumenten als morpheus. Zulke golven komen ook niet voort door 4 staafjes dynamiet hoor. Je krijgt wel een schokgolf door het water en een hoop water dat in de lucht vliegt, maar als dat terug neervalt is het niet zo dat je van die perfecte golven om op te surfen krijgt, wat hier wel is. Indien het wel echt is, is het wel mooi. :(

Link to comment

Je moet eens een paar comments onder dat filmpje lezen, daar geven ze ook een paar argumenten waaruit blijkt dat het fake is. De golven lopen verkeerd, geen lelies en groen spul meer, wit water met schuim na afloop. Dat krijg je heus niet door die dynamiet hoor. Die auto's op de achtergrond kan je er makkelijk bij editten als je toch al zo'n filmpje kan maken. Of er kan inderdaad echt een explosie zijn geweest maar dan is die surfer er sowieso achteraf pas bij ingewerkt.

Link to comment

Moet dat niet een ongelovelijke klap gegeven hebben voor de surfer, schokgolven reizen veel sneller en verder onder water dan in de lucht.

Ik kan me voorstellen dat alles wat er op die afstand van de explosie van je lichaam in het water hangt compleet verpulverd wordt.

Ik zeg nep.

Link to comment

Mmm, ik begin inderdaad ook wel redelijk overtuigd te worden naar nep. Ik had niet eens gedacht aan de golfsnelheid, die is onderwater inderdaad sneller en gaat langer door. Nu weet ik ook practisch niets van onderwaterdetonaties, dus ben ik ook makkelijk weg te praten. Al die details zoals schuim e.d. ken ik dus ook niet bepaald.

Link to comment

Hehe ja leuk filmpje die matrix ik kende em al, kun je trouwens zelf maken van alle filmpies, is een programma voor.

Om even terug te komen op het dynamiet surfen, het kan wel echt zijn, er zijn goede verklaringen voor de 2e laag neerslag, de golven en het rook pluimpje van de vliegende dynamiet.

2e laag neerslag: Kan de eventuele hoog staande wind die het een stukje mee neemt.

De golven: Afhankelijk van de bodem als het een schuine bodem heeft en het daar detoneert krijg je 2 schokgolven die elkaar volgen, de eerste schokgolf, van de charge zelf veroorzaakt een golf. En dan krijg je de schokgolf die weerkaatst op de schuine bodem die een 2e golf creeert.

Het rook pluimpje: Op het moment dat je een filmpje bewerkt word met bepaalde software, kunnen doorzichtige supstanties vertekend worden. Met name: mat glas, glas in lood, mist, vallende sneeuw, en ook rook. << (Hier heb ik persoonlijk ervaring mee, door cheap ass bewerkings software, voor comprimeren enzo.)

Let op, hier zeg ik niet mee dat het echt is, maar dat er een mogelijkheid bestaat dat het echt is.

Hoe dan ook meesterlijke opzet.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...