Jump to content
PyroForum.nl

Warcore & Mr.Stijntje


Warcore

Recommended Posts

Mr.Stijntje kwam hier naartoe, zodat we samen een leuk pyro middagje hadden.
We hebben eigenlijk van alles niet zoveel filmpjes en foto's gemaakt maargoed, toch een paar :wink:

Weg gehaalt

Weg gehaalt

Weg gehaalt

Weg gehaalt

En nog een paar van deze afgestoken.
10 grams, whistle knallers.
Weg gehaalt

Weg gehaalt

Weg gehaalt

We hadden wat KNO3 flash aan de bovenkant van de knallers gedaan zodat je een soort van lichtflits zou krijgen.
Weg gehaalt

Weg gehaalt

Link to comment

Haha vet ! Wonen jullie zo dicht bij elkaar dan en kenden jullie elkaar al of niet ? De enige met wie ik iets zou kunnen afspreken is dr. Bunhead :?

Ik had verwacht dat H3 wel wat sneller zou brande, maar toch leuk :( . Jammer van die star, maar ook al was ie gelukt, zou je hem amper zien in dat licht....stars moet je echt 'savonds doen ! En ik zou ook een keer flash gebruiken als burst charge, geeft ook nog een leuk effect 's avonds en is erg effectief.
Knal klinkt niet super, en wat jullie met dat Titaniumoxide Thermiet hebben heb ik ook, het gaat gloeien ( dit hoort ook ).
En ik zie geen flits bij de knaller hoor.... :roll:
Lijkt me wel vet zo'n meeting 8)

Link to comment
Haha vet ! Wonen jullie zo dicht bij elkaar dan en kenden jullie elkaar al of niet ? De enige met wie ik iets zou kunnen afspreken is dr. Bunhead :?

Ik had verwacht dat H3 wel wat sneller zou brande, maar toch leuk :( . Jammer van die star, maar ook al was ie gelukt, zou je hem amper zien in dat licht....stars moet je echt 'savonds doen ! En ik zou ook een keer flash gebruiken als burst charge, geeft ook nog een leuk effect 's avonds en is erg effectief.
Knal klinkt niet super, en wat jullie met dat Titaniumoxide Thermiet hebben heb ik ook, het gaat gloeien ( dit hoort ook ).
Lijkt me wel vet zo'n meeting 8)

We wonen redelijk dicht bij mekaar (45 minutjes)
H3 kan veel sneller branden ja, dit was gewoon gemengt in de vijzel ,er zaten nog brokken KClO3 en houtskool tussen.
En we hadden geen tijd om te wachten tot s'avonds, want Mr.Stijntje moest de trein van half 9 pakken, en dan is het nog niet donker he :wink:
En de knal ging hard dat is zeker!
Link to comment

H3 kan idd veel sneller. Dat Ti-thermiet brand precies zoals het hoort, erg mooi!

Als ik volgend jaar mn OV krijg, kan ik ook lekker gaan touren, dus iets met iemand afspreken wordt dan meteen wat handiger. Lijkt me opzich wel erg lachen :(.

Link to comment

Uh-huh :D
Thuis heb ik het nog dunnetjes overgedaan met een paar thermietjes en een kleine whistle-knaller (1g :( ), deed het opzich prima. :D
(Dit keer dus wél zelfgemaakte whistle!)
Hier helaas geen filmpjes van.

En over 4 weken weer he Warcore? :D

Hoe is het trouwens met dat houtskool afgelopen?
Is mijn hennephout goed verkoolt?

Link to comment

Yellow, zoals al gezegd was dit echt hout, kurkdroog, en lekker dik.
zeker 5 cm in doorsnee.
Ik zal zo even een foto van de dunnere spaantje uploaden.

Het was dus alleen de stam, de blaadjes en toppen zijn natuurlijk afgeknipt en gedroogd. :( Goed spul. :wink:

Edit:
Foto :D

Lekker licht hout :D maak je waarschijnlijk prima houtskool mee.

Link to comment

Ooh oke, zelf heb ik ze nooit groter gehad en gezien dan 60 cm in de hoogte, dus dan zijn het nog vochtge jonge takjes :wink:
Maar roep maar even als jullie nog een meeting houden, dan wil ik ook wel wat van jullie spul proberen :wink:

En even on-topic, wel een mooie krater in de grond van die knaller ! Wat voor huls was het en hoe dik was'ie ? ID ? En de eindstoppen zijn van lijm, maar wat voor lijm en is de lijm nog in WC papier ofzo ?

EDIT: Ooh oke met dat hout moet het wel lukken :wink:

Link to comment

Die knallers hadden een eindstop van geperst kattengrind, de andere kant was een passend stukje karton met wat lijm.
Klinkt niet stevig, toch is de hele huls versnipperd.
Mooie hulzen van Warcore (van die IA toch?), je kon er op springen zonder dat ze doorbogen.

Mijn hennepplanten werden trouwens ruim 2 meter hoog en 1 meter breed. :(

Link to comment
Ik weet niet waar ik het anders moet posten, dus ik doe het maar hier... :?  

Hier wat van mijn H3. Het is 2 gram, KClO3:C = 75:25 natuurlijk. Heel kort ge ball-milled in een mini-trommel, die overgens erg goed werkt  :(  

Film:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...e=2_gram_H3.mpg

Vinden we er van ? Ik denk dat ik het nog wel iets sneller kan laten branden als ik het wat langer ball-mill.

Mooi, maar het gaat niet veel sneller.
Ik ga nu eens KClO3/C proberen met C als Norrit airfloat.
Ik zal het filmen, resultaten post ik over een kleine 30 min.

Edit: Hier het filmpje
Link to comment
Hmmm da's niet veel soeps. Het gaat zelf sneller met mijn BBQ houtskool.... :roll:  Maar wat ook belangrijk is: Hoe heb je het gemengt ? Mijne is namelijk ge ball-milled.

gewoon in een fotorolletje doen, schudden en klaar.
Dus het mengen was niet optimaal.
Link to comment

Wel zonder media!

Je moet eerst bijde stoffen afzonderlijk fijnmalen in je kogelmolen tot ze airfloat zijn. Dan meng je de stoffen goed en doe je ze in een plastic zakje. Daarbij doe je een klein beetje water zodat het vochtig is. Dit maak je homogeen nat door het te kneden. dan doe je dit zakje voor een paar minuten in kokend water. Haal het zakje eruit en pers de inhoud onmiddelijk samen in een bankschroef, liefst in een pers. Verkruimel vervolgens de bonk en laat het drogen. Fijnmaken als dat gewenst is.

Dit zal een heeel stuk beter resultaat opleveren. Succes.

Link to comment
Ajo je kunt er zo eentje in elkaar knutselen met een boormachine en een doos KNEX of mechano ofzo.

Nee, dan word het maar een slap geval wat niet al te best werkt.
Ik ben er een aan het bouwen, wa nog wel even gaat duren verwacht ik, die gelijk goed is, met een ton van 3 kilo erin.
Link to comment
×
×
  • Create New...