Jump to content
PyroForum.nl

Rookbom, hoe het niet moet.


yellowcard

Recommended Posts

Betse mensen,

Ik heb vandaag weer een rookbom gemaakt, op een manier hoe ik het normaal niet doe. Ik dacht, laat ik eens iets anders proberen.
In plaats van Keuken papier heb ik WC papier gebruikt, wat heel heel erg lastig op te rollen is. Mijn tape was op, dus ik heb het met touw gedaan... :? . En het waaide super hard.

Foto ( touw duidelijk te zien ) :


Film:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV02119.MPG

Zo zie je maar, gewoon die rookbommen blijven maken op de manier van toxicsnake :wink:
Over een paar dagen een goede rookbom.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Zet even voor je titel :D

Ja die doeken branden het touw zo door.. Ik had dus afgelopen zondag mijn rookbom afgestoken(helaas geen foto/filmpje omdat camera gek deed) en die deed het goed... was ie klaar met roken, ik stamp een keer op de rookbom. Plakt heel die rookbom onder me schoen. Die ducktape was helemaal plakkerig geworden door de hitte :D

Link to comment

Omdat bij mijn rookbommen altijd vrij veel druk vrijkomt bij het ontbranden van de doeken. De rook spuit hierdoor ook heel ver uit de rookbom, wat wel een leuk effect geeft. Als je dan geen tape gebruikt, scheurt het aluminiumfolie open en ja, dan stopt ie met roken. Als je dus tape gebruikt, blijft het aluminiumfolei heel, het je veel rook die ook nog eens heel ver weg spuit.
Dit is waarom ik tape gebruik.

Greetz, yellow

Link to comment

dat 'ie open kan scheuren snap ik wel, maar dit is bij mij ook nog nooiet gebeurt

ik rol de lappen om de ontsteking heen, en knoop dit vast met henneptouw.
dus dat is al een punt, het zal niet openscheuren daardoor, omdat het van binnen naar buiten brandt, dus blijft het touw heel tot het eind.

en waarom zou 'ie stoppen met roken als hij openscheurt?

Link to comment
×
×
  • Create New...