Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Dagje weg met de camper. (40 jaar oud) Toch maar wat te hobby-en meegenomen :P

Het was een 'surprise eitje' met daarin 8g Flash
KMnO4 : Al : S
5 : 4 : 1

Klein gaatje in de zijkant voor het lontje, en een paar laagjes crepe-tape.
Ik mag zeggen dat ik erg trots ben op het resultaat.

Fototjes:




Filmpje:
http://members.pyroforum.nl/Tyneman/8gFlash.wmv

Van de knal kreeg ik bijna een harde plasser :P Vooral die nafluit.
Gr33tZ

Link to comment

Die was wel hard ja 8) .

Je hoort die klap ook egt lekker na klinken op dat filmpje. :P .
Echt vet.

Edit:
Stel je heb een nitraat,Hoeveel gram van die flash compo.
is ongv gelijk aan een nitraat.
Volgens mij klonk deze wel een stukkie harder als een nitraat ofnie? 8)


Mzzzl

Link to comment

@Gamekeeper:
In Alblasserdam hebben we de camper geparkeert op een heel mooi gemeentelijk parkeerterreintje bij een jachthaven. Daarnaast waren ze zo vriendelijk om een mooi braakliggend stuk grond te laten liggen op nog geen 5 minuten lopen. Was ik zeer gelukkig mee. :P

@Warcore:
Ik heb geen idee. ERG fijn poeder iig, ik heb nl geen ballmill.
Staat geen Mesh op de pot, en dat is al een oude.

@Pepcore:
Was wel een stukkie Veel harder als een nitraat :P
Ik heb verder geen idee hoeveel er in een commerciele nitraat zit. Wel weet ik dat de manier van verpakken erg veel uitmaakt met de knal. Een gerolde papieren huls klinkt heel anders als dit eitje.

Gr33tZ

Link to comment

In een Nitraat zit dus echt bijna niks...

(al behoorlijk lang geleden gemaakt, dus let niet op de beschrijving :oops: :wink: )

maare, doet me denken aan carbid schieten, die "echo" of hoe je 't ook maar wilt noemen :P
Prachtig geluid!!!

Link to comment
In een Nitraat zit dus echt bijna niks...

maare, doet me denken aan carbid schieten, die "echo" of hoe je 't ook maar wilt noemen :D
Prachtig geluid!!!


Ik vind het wel redelijk gelukt. (heb je het ook gewogen?)
En de flash compositie is vast ook anders dan die van Tyneman toch?
(een nitraat zal wel wat minder gevoelig zij dan de KMnO4 variant denk ik, zal vast niet erg handig zijn als ie gevoelig is voor wrijving/schok :P )

Edit door Tyneman. Het hele plaatje quoten is overkill vind je niet? Ook een portie spelfouten verbeterd, alleen de formule in het rood knMo4 bestaat echt niet.

Ok ik snap het :P .
Link to comment
(een nitraat zal wel wat minder gevoelig zij dan de knmo4 variant denkk,zal vast niet erg handig zijn als ie gevoelig is voor wrijving/schock :P )


In een nitraat en in bijna alle andere soorten vuurwerk met flash zit kclo4 en dan aluminium of magnesium(in sommige gevallen met zwavel).

Mare inderdaad een mooie knal voor een surprise-ei
Link to comment

I want it all baby!
Zowel HE als pyro heeft allebei zijn charmes. Een knal kan eigenlijk niet snel op tegen een mooi stuk siervuurwerk. Maar de syntheses van HE's vind ik scheikundig gezien dan weer interessanter.

@ Soulpredator:
Er kwam een 'Muis in een uitschuif bedje' uit. Heb hem hier nog liggen.

@Duvel:

Klein gaatje in de zijkant voor het lontje, en een paar laagjes crepe-tape

Dus een beetje gespiked, maar alleen met dat papieren afplaktape.
Link to comment

Netjes! Erg mooie Flash!
:shock: Als je dat in een knoertharde huls verpakt en gespiked etc.. :P

Die galm.. Doet me denken aan Crackers ed bij de waterkant die galmen op de flats aan de overkant :wink: .
Klinkt erg mooi bij mij in de buurt, kan ik helaas alleen opnemen met oud en nieuw, anders krijg ik problemen met de buurt :P .

(PS: In een Thumping Thunder zit 1.95 gram 'Pyrotechnische mix', Flash dus.)

Link to comment

Erg mooi Tyneman :P ! Gemengt op de diapeer methode ?
Ik heb nu ook 25 gram KMnO4 naast me liggen ( niet veel, maar het is een beginnetje ) dit is dus wel genoeg voor 50 gram flash poeder.
Ik ga het niet in suprise eitjes doen, KMnO4 flash verdient wel wat beters vind ik. Ik ga gewoon voo de knoert harde kraft-papier houtlijm hulzen en snelcementen eindstoppen 8) .

Het resultaat van zo'n knaller zullen jullie zeker te zien krijgen.

Nogmaals Tyneman, mooie knaller :wink: , heb je ook wel eens gehoort van de volgende verhouding ?
KMnO4.... 3
Al........... 2
S............ 1

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Niet gespiked, alleen dikke eindstoppen van snelcement.
Weet iemand trouwens waarvan de eindstoppen zijn gemaakt van vlinder, nitraten, eindstoppen van shells van kleine mortiertjes etc. ?

Maandag heb ik een stofkapje en een veiligheidsbril en handschoenen, dus dan kan ik aan de slag. Ik krijg al deze spullen van de vader van mijn beste vriend, hij werkt in het lab van shell 8) .

Link to comment
Weet iemand trouwens waarvan de eindstoppen zijn gemaakt van vlinder, nitraten, eindstoppen van shells van kleine mortiertjes etc. ?


Tegenwoordig wordt dacht ik vooral klei gebruikt, in oude voorraden kom je nog wel eens cement tegen maar dit wordt tegenwoordig niet meer gebruikt voor de veiligheid.
Link to comment

De eindstoppen in nitraten en vlinders zijn toch echt van cement gemaakt dacht ik, ik heb het allebij thuis liggen. Op veel vuurwerkfora's word nog steeds gewaarschuwd voor het cement in knalvuurwerk. Voor zover ik weet word er alleen in rotjes klei gebruikt.

Link to comment

Nog maar even gekeken

Astraunautjes gewoon papier met klei.
Strijkers ook klei met papier of dopje.
Oude grote strijkers(doodskop enz) zijn echt nog met hele grote betonnen eindstoppen(die er dus uitschieten)
Maar toch wel enkele nieuwe knallers zit toch ook karton met gips.(supervlinders bijvoorbeeld).
Beetje vreemd ik had eigenlijk wel verwacht dat in nieuwe dingen geen beton of gips meer zou zitten.

Mare over de knaller in het filmpje.
Werkte nu al erg goed ben benieuwd wat voor effect het gegeven had in een goede huls.

Link to comment
×
×
  • Create New...