Jump to content
PyroForum.nl

Proxy server

zakelijk1986

Recommended Posts

Posted

Nou de titel zegt het al, ik wil graag een proxyserver instellen voor extra veiligheid.

Wie van jullie doet dat ook allemaal?

Ik benieuwd hoe je zoiets instelt voor een mac.

Ik heb al een het ander opgezocht via google maar het blijft een ingewikkeld process.

En ben nog geen site tegen gekomen hoe het simpel word uitgelegd.

Iemand die tips heeft of verwijzing?

Posted

Er bestaat volgens mij een browser die je absolute anonimiteit garandeert, gemaakt door een groepje privacy activisten.
Hij werkte naar het schijnt, maar ik weet niet hoe het nu zit. Kan ook niet meer op zijn naam komen...

Posted

Ja die. Ik zelf gebruik geen enkele beveiliging, de politie heeft genoeg werk aan mensen met slechte bedoelingen.
Het gebruiken van TOR zou mezelf enkel in slecht daglicht zetten als ze me ooit es komen bezoeken, als ik hem had willen gebruiken moest ik dat van in het begin doen.

Wat zijn de nadelen volgens jou aan TOR ?

Posted

Andres bedoelt dat je vanaf het begin op PF zoiets zou moeten hebben, dan maakt het wel wat uit en niet in een later stadium denk ik.

De politie zou... als ze je al onder de loop namen, allang e.e.a. over je weten. En heeft het voor nu weinig zin. Niet Andres?

Posted (edited)

Ben het volledig met tyneman eens. Geloof mij maar dat als ze willen hebben, dan krijgen ze je ook. Gewoon alles transparant houden En mocht je een 10 inch willen bouwen, deze niet openbaar op dit forum zetten ;) ;)

Edited by boutnek
Posted

Puur vanuit technisch opzicht, en even alle privacy wetten achterwegen gelaten.

Als data van A naar C gaat is dat makkelijk te traceren. Als deze data niet encryped is kan de provider of op het werk je baas zien wat je kijkt.

Zodra je een proxy gebruikt zit er een soort tussen persoon tussen, dus de data gaat van A naar B naar C. Nu lijkt het dus alsof jij naar punt B kijkt terwijl je eigenlijk naar punt A kijkt.

Dat is wat een proxy doet.

Als iemand de data zou bekijken ziet hij nog steeds alles van punt A en ben je nog steeds niet veilig. Je zou de data dus moeten encrypten om ervoor te zorgen dat anderen niet kunnen zien wat je doet.

Het probleem hiervan is dat zowel punt A als C deze encryptie moeten kunnen.

Een proxy is of niet gratis of traag en werkt niet altijd goed.

En met enkel een proxy is er nog niets veilig.

Posted

Ga voor de gein es zoeken op Google met een trefwoord die je hebt laten vallen in een PF topic.( Wellicht niet bijzonder) maar ik moest wel even slikken toen ik mijn eigen posts tegen kwam op www

Posted

Ja dat bedoelde ik, nu heeft het weinig zin meer. Je komt jezelf inderdaad snel tegen, Veel nederlandstalige pyro is er ook niet he...

Het gene dat ons een voordeel geeft is dat ze simpelweg geen ip tracking mogen gebruiken voor zoiets licht als pyro.

(voor 10" mag het misschien wel al ? :P .)

Zolang ik hier niet zeg dat ik johan Boskamp noem en woon in de Kempestraat 8 te Neder-Over-Heen-Beek gaan ze mij niet vinden... Via deze site dan :D.

• Create New...