Jump to content
PyroForum.nl

O&N 2014-2015


Andres

Recommended Posts

Gelukkig nieuwjaar allemaal !

 

Ik hoop dat alles veilig is verlopen & dat je een spetterend en knallend oudejaar hebben gehad.

Velen onder ons zullen hun creaties hebben afgestoken, veel minder zullen het hier op zetten uit angst voor vervolging.

Ik doe het toch, al zal het filmpje hier waarschijnlijk niet blijven staan.

 

Mines zijn allemaal 18mm. Klein maar daarom niet minder fijn.

Shells zijn 2", ik vond dat ze een zeer groot boeket gaven voor zo kleine shells, zeker de rode & groene.

Ze mochten ook nog iets hoger...

De minst gelukte was de TT shell, die gingen veel te laat aan en gaven ook niet zo een lange staart als ik gewoon ben.

De beste waren voor mij de 2 shells met D1, zowel qua effect, symmetrie, hoogte en timing.

 

Alles is veilig verlopen, het enige ongelukje was natuurlijk met dat Chinese brol vuurwerk.

 

Apart topic omdat het wat veel devices zijn voor in de algemene topics, ik heb ze ook samen geplaatst in 1 filmpje omdat ze niet direct na elkaar zijn afgestoken, en naar Belgisch gebabbel luisteren en naar lontjes kijken doet niemand graag.

 

Commentaren/tips/applaus welkom :P.

 

  • Upvote 1
Link to comment

Mooie show! Alles lijkt vlekkeloos te gaan. Mooie effecten verwerkt in de shells, vooral die strobe sterren komen mooi tot zijn recht (of zijn dat glitter compo's?).

Enige punt van ergernis is het geblèr van het publiek, maar dat zal wel komen omdat ik zelf moe ben.

Link to comment

Publiek was inderdaad al behoorlijk opgewarmd...
Glitter & rood is ook mijn absolute favoriete combinatie, samen met TT & green strobe, maar die kan ik nog niet maken.
2" viel in dat kleine ardense dorpje wel al redelijk op, maar nu nog niet om te zeggen dat ze de politie zouden bellen.
Om 1 of andere reden zou ik mij ook nog niet goed voelen bij pakweg een 4"...

Break was goede pulverone met 2,6 gr 5/5 MgAl #200 flash, op 1 na, die had maar 2gr. Ben wel even vergeten dewelke, denk de rode.
Groene compo was de brilliant rubber stars van skylighter, 1 van de voorlopers van de al om bekende rubber stars van skylighter. enige verschil is dat deze voorlopers nog bariumnitraat gebruiken ipv bariumcarbonaat & de carbonaat versie niet zo positieve commentaren krijgt. Gebonden met parlon, screen sliced. (Mits wat oefening zijn deze stars bijna even mooi als cut stars).

Compo:
Bariumnitraat 53
Magnalium 19
Parlon 17
Red gum 11

Het leuke aan deze is dat ik er geen kostbaar perchloraat voor moet gebruiken.

Link to comment

Wow, die rode mine geeft veel rook !

Zijn die flitsen bij die crackling gerb door de crackling stars ?

Je gekleurde gerbs zijn echt leuk, maar ging er iets mis bij de colorchanger ?

Leuk iemand te zien met raketjes, altijd top ! Ook die saxon's zijn best origineel, en die gaan echt lang door :o.

BTW: Op de achtergrond is er vuurwerk te zien dat wel wat groter is dan normaal te koop vuurwerk... Of ben ik mis ?

Link to comment

filmpje van andres speelt niet af van tyneman ziet er idd gezellig uit , behalve die ene bij de auto dan.

Ik zou voor de zonnen een grotere doorsnede houder/plankje of wiel gebruiken zodat je een oog krijgt in het midden, dat vindt ik zelf altijd mooier.

en tja als fontijnen man vindt ik de fontijnen veel ste klein en te kort brandend voor home made.

Raketjes ?, dat waren toch vuurpijlen !

Maar super ! zag er erg goed uit.

Ik heb nog geen filmpje mijn vrienden met der kut i phones hebben allemaal filmpjes van 70- 100 + mb enzo pfff ik mis de goede oude tijd dat ik mijn camera direct op vhs liet mee draaien.

Link to comment
  • 9 months later...
×
×
  • Create New...