Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
bangkokpyro

Bottle Rocker Thai Style

Recommended Posts

Constructed from nothing but an elastic band, piece of tissue paper, reed, and the outside casing from a Banana plant flower it has to be the most basic bottle rocket I've ever seen.

Step one. Wrap up 1 gram of B.P composed of unmilled ingredients including some 50mesh charcoal in a piece of tissue paper forming a little conical section at the end ( fuse).

Step 2. Wrap the tissue in a 3" x 1" piece of dried Bamboo flower casing.

Step 3. Attach the 'motor' to a 1/16 inch thick 24 inch long piece of reed with an elastic band.

It flies surprisingly well to a height of around 100 feet. The 1 gm of comp burns pretty slowly taking about 2 seconds to burn when lit in a pile on the ground.

Nice tutorial of how to make a end burner of banana leafs.
Only one problem over here,we don`t grow banana`s. :(

Maybe we can use cabbage to make the same rocket`s.
But nice to share this info with Us.

Take care in Thailand.

Bigger Thai B.P rocket. This one is just over 1 mt long 2 inch ID and weights 6 Kg and is considered a small rocket (the big ones contain over 100KG of comp. These guys make and launch rockets every weekend and gamble on the time it take from launch to the rocket coming back to the ground.

Edited by bangkokpyro

Thanks for posting the video Tynman,
Yes that is the rocket shown in the pictures. If any of you guys want to see them being builtand fired as well as learning to build and shoot cylinder shells I am starting 'Pyro Holidays ' later this year. Build yourself and shoot 3 to 6 inch Traditional style cylinder shells single and multibreak for a week and visit Thai rocket builders on a 3 day upcountry excursion.
Full details will be on my website currently under construction www.bangkokpyro.com. Courses are only going to be run 4 times per year and for a max of 4 people per time.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Pyromaniak
      Nieuwjaarsfilm, enjoy
    • By Pyromaniak
      Hallo!

Zo als belooft, mijn film van afgelopen O&n

De eerste 2 shells zijn nog test shells van een paar dagen voor O&N maar ik dacht dat die er ook wel bij konden.

Ik ben het nieuwe jaar begonnen met iets nieuws voor mij, namelijk een 24 shots starmine cake! Zoiets heb ik nog nooit gemaakt.
      Tijdens het maken is de schietlont erg vaak geknakt en verbogen dus ik had er al weinig vertrouwen in dat deze het hele traject zou volhouden, En mijn voorspelling kwam uit jammer genoeg. Wel had ik me er op voor bereid door aan de 2 uiteinden een normale lont te maken zodat als hij zo falen ik hem nog aan de andere kant aan kon steken xD en dat heb ik ook gedaan. Alleen is deze niet meer gefilmd.

Verder zijn er een aantal shells die tot mijn verbazing wel zijn ontstoken maar helemaal niet ontploft. Het was duidelijk te zien dat de lont werd ontstoken maar de shell vervolgens niks deed.
      Ik gebruik standaard time fuse die ik prime met een klodder bp+ti. Ik heb de volgende dag ook het weiland doorzocht en heb de 4" terug kunnen vinden.
      De lont was inderdaad ontstoken zoals dat hoort maar heeft gewoon niet de burst charge ontstoken in de shell.
      Het is toch niet gewoonlijk om de lont ook binnen in de shell te primen?
      Ik ga er van uit dat dit ook bij de 3" shells het geval was.

Iemand een idee?

Maar al met al vond ik het zeer geslaagd Ik heb nog wel wat verbeter puntjes gevonden maar das niet zo heel erg van belang geweest.
    • By Jaap - chloraaap
      Beste pyro fanaten:

Morgen is er weer een vriend van me jarig dus heb ik even een kleine verrassing voor hem gemaakt.
      Ik maak altijd 2 identieke test er 1tje in een afgelegen weiland zodat ik voor meer dan 90% de betrouwbaarheid weet.
      Dus morgen krijgen jullie de andere shell.

4 inch shell:
      stars 15mm(starplate):
      Silver streamer: (snel brandend hoge licht opbrengst)
      Potassium nitrate 60
      Aluminium 20
      Charcoal (Airfloat) 14
      Sulfur 6
      Dextrin 5

Red:
      Potassium perchlorate 65
      Red gum 11
      Charcoal 11
      Strontium carbonate 11
      Dextrin 4
      4inch_shell.avi

50gr flash 2 inch cannister salute:
      Perchlorate/aluminum-based flash powders V :
      Potassium perchlorate 66
      Aluminum, dark pyro 8
      Aluminum, bright flake 26
      Titanium, 30 mesh 11
      salute.avi

Have fun,

Greetz,
      Jaap
    • By Weirdo
      Ik heb vandaag mijn eerste petalshell afgeschoten, ging wel goed, maar ik was in een luie bui bij het pasten, dus had maar 4 laagjes gedaan, in het vervolg doe ik er 6.

3 gram booster 7/3
      35 gram lift+Ti
      MCRH break
      timefuse

Je ziet de timefuse niet, maar dat komt omdat ik deze 2 helften ff snel gevult heb voor de foto.

Ik heb een 2 inch hemi gebruikt als former, ik heb de 4 inch met MCRH gevult, 2 inch hemi eringedouwt met veel kracht, nog een beetje opgevult, 2 inch hemi eruit gehaald, pleepapiertje erin en gevult met stars.

Gepaste, gecrosmatcht en lift staat klaar.

Shell op mortier.

Filmpje

4__C8_D1petal.MP4
    • By Jaap - chloraaap
      Beste Pyrofanaten,

Feestje in het mooie zuiden!
      Daar hoort natuurlijk een mooie shell bij!

Beetje brak gefilmd...

4 inch
      Outerstars: van tt naar rood, blauw en groen.
      Innerstars: tt+%10 titanium

Rising tail: Kamuro

Enjoy!

Groeten,

Jaap
    • By Methodologisch
      Ok, besloten om ook maar eens een beetje met die PVC motortjes te knutselen.

Motortje is 90 mm lang 3/4 inch PVC buis met 3.3 mm nozzle. Propellant is 18 gram 60:30:10 KN/C(wilgen)/S gemalen in koffiemolen, brandtijd ca 3 seconden, totale impuls ca 13 Ns. Report is 10 gram 2:1 Kperc + dark german Al. Delay was 4:1 BP/bentoniet, ca 3 mm hoge colum bovenop de BP geramd, en ca. 2 sec. Totale brandtijd was zo groot mogelijk gemaakt om de meeste hoogte te winnen. (Minste last van luchtweerstand) Uit de tijd tussen knal en flits kun je opmaken dat de pijl op zo'n 330 meter hoogte zat. Volgens "Rocksim" zou de optimale delay zo'n 5-7 sec zijn voor maximale hoogte, dus hier valt nog wel wat te verbeteren...
      Lawine_pijl_driekwart_inch_PVC_met_18_g_BP_als_drijflading_en_10_gr_KClO4_Al_report__nozzle_3_3_mm_compressed.avi
    • By ThaYankee
      met oud en nieuw ff een paar mooie shells afgestoken (nog voor de mist gelukkig) waaronder deze 4 inch.
      de inner petal is d1 glitter en het buitenste effect is tigertail naar rood/groen.
      4_inch___oud_en_nieuw_2007_2008.wmv
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Als actief analist had je je waarschijnlijk blauw betaald... De prijzen die ik in het labo zie passeren voor eenvoudige verbindingen vs de prijzen voor de technische graad die gangbaar is in de pyro wereld verschillen enorm. Los daarvan maak je inderdaad beter KClO4. Wil je de link voor de elektroden eens PM'en? Dat lijkt me te goedkoop om waar te zijn, maar ik ben benieuwd! @admin: Indien dit onder 'vragen naar bronnen' valt, mijn excuses. Verwijder maar.
    • Deze compo werkt goed. Geeft echt een vonkenspray, met dextrine krijg ik keiharde lontuiteindes potassium perchlorate.............................47 Titanium..........................................47 Dextrin...........................................6 
    • Wat zit er in je normale prime? Wat metaal erbij knalt de temperatuur sowieso mooi omhoog. Klootte jaren terug wel eens met thermiet en had hiervoor een KClO3 prime met flink wat mgal er door.  Anders fencepost prime misschien? Deze gebruikt silica ipv metalen dacht ik.
    • Welkom! Wat doe je in vredesnaam met KClO3? ik ken daar maar weinig toepassingen voor binnen de Pyro.
      Perchloraat is veel gangbaarder, veiliger en ook dmv electrolyse te bereiden.    
    • Hallo, ik ben een oude chemisch analist van 62 jaar. Geïnteresseerd in vuurwerk, vooral siervuurwerk. De knallers laat ik aan de jeugd over, wel een keer een flash gemaakt van KnO3 met Mg. KnO3 kan ik gemakkelijk aankomen, ik bestel het via mijn horeca onderneming (houdbaarheid en kleuring rundvlees). KClO3 is een ander verhaal, die moet ik zelf maken langs electrolytische weg. Een hekel punt waren de elektroden, Titanium mesh en MMO mesh. Na wat zoeken op het internet geschikte elektroden gevonden in China van een goed formaat voor de prijs van een goed glas bier! Ik ben ze nu aan het uitproberen en houden zich goed. Mijn 40Amp. regelbare voeding heb ik uit Duitsland voor ca. EURO 160,-- . Was ik maar actief analyst, dan hoef ik geen KClO3 zelf te maken!   Groet, Romualdus
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online