Jump to content
PyroForum.nl

shithousekiller

Gebruikers
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

2.146 profile views

shithousekiller's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Ze zijn niet allemaal perfect rond, dat geef ik toe. De shells met 2 lagen van dit waren echter wel mooi rond. Dat in 2 verdelen zie je heel goed in die laatste, en hier was dat te wijten aan het niet volledig vullen van de shell, ik had het verwacht, dit komt niet door het pasten.
  2. Weet ik, er was een vergunning voor particulierenvuurwerk, dus niet voor dit, maar zo zal er toch geen politie ed op afkomen omdat ze weten dat ze veel lawaai kunnen verwachten voor zo'n schieting, of de kans is toch stukken kleiner. Ook was dit kilometers ver van enige beschaving, een landbouwersstreek.
  3. Er was een vergunning aangevraagd om vuurwerk af te steken, vlak voor een trouw worden in onze streken duizenden knallers afgestoken (echt letterlijk duizenden, van die groene van 7-8 cm lang) en soms vuurwerk, waar ik hier voor zorgde. enkele shells van vorige maand, ook zo gepaste: http://www.youtube.com/watch?v=Do9-hSNIEyA
  4. hier heb ik nu 11 shells die op deze manier gepaste zijn: eerste 7: http://www.youtube.com/watch?v=Do9-hSNIEyA volgende 4: http://www.youtube.com/watch?v=3i1hEGMKudI De eerste telt eigenlijk niet mee, het was een test. Alle andere 10 shells zijn op deze manier gepaste.
  5. http://www.pyroguide.com/index.php?title=Spolette Wees niet lui, zoek eens op dit forum! Ik post wat hieronder staat omdat ik al een antwoord getypt had voor ik doorhad dat er al een topic over was. Dit hoeft zeker geen nieuw topic! ik maak het altijd zo: Ik neem een strook craftpapier van 6x50cm, draai dit rond een bout van 6 mm en pers er met de hand 5 cm meal in, telkens ongeveer 0.5 cm tegelijk persen. Hiermee doe ik mijn test; ik kijk hoeveel seconden mijn meal erover doet om 5 cm te branden, aan de hand daarvan bepaal ik de lengte nodig om 4.25 seconden delay te geven in mijn 4 inch shells. Dit is meestal ongeveer 4.5-5.5 cm voor 4.25 seconden. Dit doe ik voor iedere batch meal, want dit verschilt van batch tot batch. Ik maak er dan ook telkens 20 tegelijk, zodat ik niet telkens de brandsnelheid hoef te bepalen. Ik maak dan een gat in een hemi die iets kleiner is dan mijn spolette, doe de spolette erin zodat deze 1 cm onderaan uitsteekt en lijm dan aan beide kanten dit vast met hot-glue. Je moet wel zoeken hoelang je delay moet zijn voor een 2 inch. Let wel op bij kleine spolettes dat je geen flowerpot krijt omdat je spolette niet lang genoeg is. (blow-trough) Een kleinere diameter is dan aangeraden of visco. Dit doe ik zo en ik heb toch al ongeveer 15 shells afgeschoten, met nog geen enkele blindganger of flowerpot.
  6. er is toch iets mis, zo zal je heel lang mogen draaien hoor! In je kogelmolen moeten de media als het ware vallen, ik zou er zoiezo 1/2 tot 3/4 media in doen en niet met glas werken, want als het breekt en je mealstofwolk komt de kooltjes van je motor tegen, krijg je (als het binnen is) , met wat tegenslag, een enorme stofexplosie, wat me toch niet zo tof lijkt. @weirdo: ik zou er toch niet gerust op zijn dat mijn motor zo dicht bij m'n molen staat, een klein beetje meal die ontsnapt en het komt meteen je motor tegen... @iedereen: zorg er altijd voor dat je molen draait zodat als je deksel hapert, dat het niet lost komt te draaien! Dit zal wel logisch klinken maar als je hem per ongeluk eens 180° draait... Een kogelmolen is en blijft toch een gevaarlijk ding, draai vochtig als je het niet buiten kan (maar dan kleeft het bij mij al aan mn trommel vanaf 2% water ofzo) dus ik draai buiten en droog. Iemand nog tips ofzo voor een starmolen? ik heb dit ooit geprobeerd om te bouwen, maar m'n loden korreltjes kleven altijd samen van het minste dat ik doe...
  7. Dat hoort zo, (die vent in dat filmpje zegt het ook). De verbinding kno3 en suiker geeft een hygroscopisch (vochtaantrekkend) geheel, en met honing wordt het nog eens meer hygroscopisch. Ofwel bewaar je het luchtdicht ofwel doe je het zo: Nadat ik mijn brandstof maak giet ik het meteen in mijn casing waar al een stop op zit. Dit laat ik een 15 min afkoelen tot het steenhard is en dan sla ik er de ander stop op. Dit is dan volledig luchtdicht. Als ik het dan nodig heb boor ik mijn core net voor gebruik, ik heb ook nog nooit problemen gehad met het boren, zorg gewoon dat je brandstof niet warm is en haal je boor er om de 0.5 cm uit zodat de verspaande brandstof er telkens meteen uit kan. Leg hiervoor desnoods je brandstof eerst in de koelkast. grtz
  8. Ben ik hier de enige die een serieuze fout opmerkt in zijn proces? Ik heb vroeger heel vaak raketjes gemaakt en voor zover ik weet gaat je brandstof er enorm op achteruit als je de suiker karameliseerd, dit mag je echt niet doen! Het mengsel moet zo wit mogelijk blijven. Het maken van r-candy (gesmolten) is niet moeilijk, maar je moet het goed doen. Zo deed ik het altijd: benodigdheden: 57 % kno3 29 % suiker 13 % honing 1 % Fe2O3 +30% water Die ijzeroxide maakt echt een groot verschil, het verdubbelt bijna de brandsnelheid. Ik volg ongeveer het proces van jamesyawn, een uitgebreide video-uitleg kun je hier vinden: http://www.jamesyawn.net/modelrocket/mrmov...ant-5-31-07.wmv Die corn syrup mag je vervangen door honing, dit is om de brandstof langer kneedbaar te maken. Laat in geen geval je suiker karameliseren, dit is nefast voor de werking van je raket.
  9. Hier ben ik dan met de compilatie, het zijn 7 shells die gapaste zijn zoals in mijn tutorial op dit forum. http://www.youtube.com/watch?v=Do9-hSNIEyA crysanthemum 6 salute, 40 grams kclo4/Al Hardt Green #4 met 3 cirkels van bleser purple Lancaster Red met een gewijzigde shimizu blue #2, 50/50 Lancaster Red bleser purple salute with 80 grams KClO4/Al gewijzigd blauw: kalium perchlorate 63 copperoxide 13 red gum 10 pvc 14 De shells hadden een whistle booster (5g) break met meal coated grass seeds, en een pulverone lift van 1/10 van hun gewicht Alle shells wogen ongeveer 320 gram, dus 32 gram lift gemiddeld, dus ongeveer een gemiddeld gewicht van 350 gram. De kleuren zagen er in het echt veel beter uit, mijn camera heeft ze verpest alleen de groene shell met 3 cirkels paars had de kleuren zoals op de camera, maar dan was deze nog niet scherp gesteld, en slecht gefilmd. Ik hoop dat iemand dit toch een beetje mooi vind edit: het filmpje er nu ook zo bijgedaan in de bijlage: vuurwerk_wavi.avi
  10. En dit was geen goede batch ? Ik heb zelf geen ervaring met D1 maar het zag er niet slecht uit vond ik... Wat was er dan precies mis mee?
  11. Je break is natuurlijk ook pulverone en geen MCRH, dit is normaal perfect doenbaar zonder booster, mits je pulverone snel genoeg is. Maar het is verdorie wel een mooie break! Laatst was hier in klein west-vlaanderen ergens in een dorpje een behoorlijk grote vuurwerkshow, met vooral 4" en 6" dacht ik, en die zagen er qua break niet zo goed uit, en de sterren waren niet uitgedoofd toen ze de grond raakten! Ik denk dat dit komt door slecht gedroogde sterren. Vanavond geef ik een show(tje) van 6 ronde shells van 4", waaronder 2 salutes. Ik ging er eerst 10 doen maar de andere 4 bewaar ik nog even voor de huwelijksverjaardag van mijn ouders Het zal gefilmd worden om te bewijzen dat mijn manier van pasten niet alleen snel maar ook goed is B)
  12. Dat zul je na 7 september, ik zal dan een 5-10 tal 4" shells in elkaar steken voor de schieting van de trouw van mijn neef. Ik zal deze manier over heel de lijn toepassen, maar wel een dubbele laag glasvezel + whistle booster. Als sterren wordt het blauw rood paars geel en heel misschien een D1 glitter, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Geen groen, want ik ben tot de vaststelling gekomen dat mijn compo daarvoor niet goed is. (zie topic organisch gekleurde sterren) Ik ben zelf al overtuigd, jullie zullen dat ook wel zijn na dat weekend, ik zal het zeker filmen. :P
  13. @ cojonesm: Ik heb zonet de shell van de tutorial afgestoken, die was weer mooi symmetrisch! Ik heb het wel niet gefilmd omdat er net familie was die het wou zien. Ik snap wel dat je kritisch bent maar een grote moeite is het niet om zelf eens te proberen, je zult het je niet beklagen. @ danny db: Je hebt inderdaad wel ergens gelijk, de break is niet fantastisch groot, al is het wel van een grote afstand opgenomen. Je moet ook wel rekening houden met het feit dat ik geen booster heb gebruikt en maar een laag glasvezeltape, ik kan zeer gemakkelijk nog een laag doen, en dit weer zeer symmetrisch, wat in combinatie met een flash booster zeker een mooi resultaat zal geven.
  14. Hier ben ik zoals beloofd met mijn tutorial: Dit is een tutorial voor mensen die met weinig tijdsverlies een mooie symmetrische break willen bekomen. benodigdheden; -glasvezeltape (zoals deze : http://www.copenhagenprof.nl/userfiles/gaas_tape(2).jpg, niet die van pyro-stuff, hoewel dat ook zou kunnen werken) -gewone schilderstape -hot glue -een ongepaste shell Ik gebruik een 4" shell met spolette (5,5 cm goed voor 4,25 s delay), C6 sterren (niet goed gedroogd) en MCRH break zonder booster (een booster kan slecht pastewerk camoufleren) Snij stukken glasvezeltape af van iets meer lengte dan de omtrek van je shell, kleinere shells moeten minder brede repen hebben. Kleef de eerste reep gewoon vanaf je timefuse tot je bijna volledig errond bent, zoek dan waar de timefuse in de weg zit voor je tape en maak daar een gaatje in je tape en kleef het erover, zodat je tape volledig rond je shell is. Wrijf hard over de tape, zodat deze mooi rond de shell gaat. https://pyroforum.nl/uploads/post-2716-1251318037.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2716-1251318041.jpg Doe dit nogmaals, maar dan 90° verdraait op je eerste reep. Blijf dit doen tot alles bedekt is, zorg dat het wel symmetrisch blijft. Bedek daarna met schilderstape je volledige shell, zodanig dat als je er hard over wrijft, de textuur van de glasvezel er niet meer doorheen zichtbaar is. (3-4 lagen) Als je dit goed wil doen, doe het dan via 3 strip pasting methode, maar dan met de schilderstape. Druk de tape hard aan! https://pyroforum.nl/uploads/post-2716-1251318056.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2716-1251318060.jpg volgende stap is heel belangrijk: omdat door het geweld van je lift dit wel eens zou kunnen afscheuren langs de fuse (omdat er weinig lagen rond zijn), bedek je de kant van de timefuse het best met een laagje lijm, zodat je omhulsel niet kan weggeblazen worden. Je kan evt een tweede laag glasvezeltape op de eerste doen en dan pas met schilderstape eroverheen gaan, voor extra sterkte voor een salute ofzo. Voila, moeilijk is het niet, even nog een lelijk bekertje maken met 1/10 van het gewicht in pulverone en de lont klaarmaken en we zijn er. Ik zal deze schat waarschijnlijk morgen aansteken, ik had geen zin meer om met m'n mortier door de mais te lopen.
  15. Will do, nu meteen zal ik daar werk van maken. Als het goed lukt zal ik een tutje zetten met foto's, in tekst alleen is het moeilijk te beschrijven.
×
×
  • Create New...