Jump to content
PyroForum.nl

Pyro like a Maniac


Pyromaniak

Recommended Posts

Hallo!

Zo als belooft, mijn film van afgelopen O&n :)

De eerste 2 shells zijn nog test shells van een paar dagen voor O&N maar ik dacht dat die er ook wel bij konden.

Ik ben het nieuwe jaar begonnen met iets nieuws voor mij, namelijk een 24 shots starmine cake! Zoiets heb ik nog nooit gemaakt.

Tijdens het maken is de schietlont erg vaak geknakt en verbogen dus ik had er al weinig vertrouwen in dat deze het hele traject zou volhouden, En mijn voorspelling kwam uit jammer genoeg. Wel had ik me er op voor bereid door aan de 2 uiteinden een normale lont te maken zodat als hij zo falen ik hem nog aan de andere kant aan kon steken xD en dat heb ik ook gedaan. Alleen is deze niet meer gefilmd.

Verder zijn er een aantal shells die tot mijn verbazing wel zijn ontstoken maar helemaal niet ontploft. Het was duidelijk te zien dat de lont werd ontstoken maar de shell vervolgens niks deed.

Ik gebruik standaard time fuse die ik prime met een klodder bp+ti. Ik heb de volgende dag ook het weiland doorzocht en heb de 4" terug kunnen vinden.

De lont was inderdaad ontstoken zoals dat hoort maar heeft gewoon niet de burst charge ontstoken in de shell.

Het is toch niet gewoonlijk om de lont ook binnen in de shell te primen?

Ik ga er van uit dat dit ook bij de 3" shells het geval was.

Iemand een idee?

Maar al met al vond ik het zeer geslaagd :) Ik heb nog wel wat verbeter puntjes gevonden maar das niet zo heel erg van belang geweest.

Link to comment

Mooi showtje hoor, die strobe is goed, die veline blauw komt echt heel goed uit de verf.
Leuk om te zien dat je mine's en shells combineert.

Leuk zo die reacties op de achtergrond, ook als het misgaat, weten zij veel ha ha :D

Dat gedoe met timefuse heb ik ook wel eens last van, ik snijd het schuin af en zelfs dan wil het nog wel eens falen, boven de 6 inch doe ik daarom alles dubbel met een back up fuse, deze crossmatch ik aan beide zijde's
Welke Timefuse gebruik jij? die met dat rode draadje of monetti?
Ik gebruik een passfire tube die ik volstort met pulverone, misschien moet ik gewoon terug naar BM en iets van NC-lak en pulver dip, TF is monetti, de liftzijde is altijd met de top-hat methode en extra met hotglue, dat gaat aardig volgens mij.

Het is toch niet gewoonlijk om de lont ook binnen in de shell te primen?

Normaal gesproken word alles gecrossmatched volgens mij, maar ik vind dat dikke elende beneden de 4"

Al met al moet ik dat nog es ff flink uit diepen, ik haat retour shells

Edited by High Density
Link to comment

Mooi !
Je hebt een paar zeer mooie kleuren ! Je blauw komt er zeer goed uit, en zo helder rood en groen ! Welke groene compo is dat ?
Ik vraag me ook af hoe je het voor elkaar krijgt dat de comets een kleur en staart hebben ? Gewoon 2 comets aan elkaar ?
Wel jammer dat ze er steeds afvielen, in plaats van mee te gaan met de shell...
Bij de rode shell leek het alsof er wat sterren blind sloegen, of er gewoon weinig in zaten.

Ik heb geen idee waarom de timefuse niet werkte, ik gebruik die met 2 rode draadjes, geen prime langs de binnenkant, en elke shell heeft al gewerkt...

Keep up the good work !

Link to comment

Dank voor de reacties :)

Ik gebruik idd de timefuse met het rode draadje. Het zou misschien kunnen dat er vocht in de fuse is getrokken maar dan is het nog vreemd want bij die ene shell die ik terug vond was wel de lont geheel door gebrand. Maar ik ga voortaan maar mijn lont binnen in de shell ook crossmatchen. Beter het zekere voor het onzekere.

De red/green 4" shell ging denk ik ook niet helemaal goed, de break is niet symmetrisch en het lijkt er idd op dat er sterren blind sloegen.

De rising comets schoten is keer op keer af :/ dus dat is ook nog een verbeter puntje. Ik heb een strookje karton op maat van de ster geknipt en deze rond gebogen zodat ik de ster er klem in kon drukken. Het karton heb ik ingesneden en op de shell geplakt met hot glue. Mja dat is dus niet ideaal.

Haha ik bedenk me serieus nu pas dat de rising star er natuurlijk bij het begin wel klem in zit maar als deze brand natuurlijk los komt xD slimheid...

Zo leer je altijd weer wat :P

Ik gebruik altijd ruby en emerald red en green voor zowel de stars als comets. En de comets zijn gemaakt van de leftovers van de stars met 5% Ti toegevoegd, dat maakt die mooie staart. Gewoon met de hand een flinke bal van gedraaid en klaar :D

Link to comment
×
×
  • Create New...