Jump to content
PyroForum.nl

Fusing van whistle rockets


Recommended Posts

Wat ik gemerkt heb bij het lanceren van whistles is dat de manier van fusing belangrijk is.
Wanneer de core iets te hoog in de tube wordt ontstoken is er een vrij grote kans dat de raket cato'd.
Ik heb zelf al verscheidene manieren van fusen uitgeprobeerd maar nog niet een methode gevonden die me 100% bevalt.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- Het uiteinde van de fuse omknakken en deze in de core steken.
- Een hoek van 90 graden in de fuse vouwen en deze in de tube klemmen zodat de 90 graden bocht net de whistle grain raakt.
- Side fusen door een gaatje te boren in de tube ter hoogte van het begin van de grain en hier de fuse insteken zodat het puntje van de fuse net de whistle raakt.
- De fuse in de tube lijmen met het puntje tegen de whistle grain.

Weet iemand nog een andere praktische en effectieve manier om de whistle te ontsteken die ik nog zou kunnen uitproberen?

Edited by azure
Link to comment
  • 1 year later...

Wowsers snelle reactie heren. :)

Bedankt voor je creatieve vaardigheden HD.
Is me duidelijk nu. Heeft dat kleine stukje B-match minder invloed dan de Visco.
Ik bedoel waarom zit dat stukje B-match er nog aan.??

En Sjeef, heb je kans dat dat laatste stukje er gewoon afvalt als het door de schilderstape heen gebrand is.??
Of dek je het geheel nog af met tape,en is dit een opengewerkte versie.?

Ik heb wel pas gehoord dat je gewoon je visco kan dubbelvouwen en erin steken.

Daar heb ik ook al verscheidene cato`s door gehad. (denk ik althans.)

Ik ga beide manieren van jullie proberen i.i.g. :lol: Edited by Lontje
Link to comment

Cato's komen echt niet door de visco die je dubbelvouwt en in de fuel laat klemmen en ook niet door een te zware payload.
Die schilderstape methode werkt alleen met visco die zichzelf voortstuwt.

Er zijn ook mensen die denken dat een cato door een te zware payload komt :)

Edited by cojonesm
Link to comment

Ik knik de visco ook gewoon dubbel in de core.
Dan plak ik de visco direct onder de motor aan de stok vast.
Werkt quick and easy.

Catootjes komen hoofdzakelijk van beschadigingen in je mix. De core moet glad en schoon zijn.
Gelijkmatige persing is ook van belang. Zorg voor een goede perssleeve. Bij het uitnemen van de spindel eerst lichtjes draaien tot deze los komt.
Het uitnemen moet ook rustig en recht gebeuren zodat ook dit niet de core beschadigd.

Kadootjes komen overigens van Sinterklaas :)

Edited by Rocketier
Link to comment
Catootjes komen hoofdzakelijk van beschadigingen in je mix.


Ja kan natuurlijk ook het geval zijn.
Het rare is,dat ik voorheen nooit last heb gehad van cato`s.
En nu zaten er drie bij op tien pijlen. :)

Dan ga je twijfelen en zoeken naar wat er fout zou kunnen zijn.
Aangezien ik voor de rest alles standaard in elkaar zet,zelfde fuel,zelfde spindle increments en persdruk.

Ik heb er namelijk geen zin in om veel tijd te spenderen aan een header, om die daarna op de grond te zien mislukken.
Zonde van de tijd en chems.

En mijn Ego loopt een deuk op. :lol:
Link to comment
×
×
  • Create New...