Jump to content
PyroForum.nl

Zo we gooien het even op tafel.


danny db

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja 1693 posts in twee jaar is ook wat veel he !

Laat je aub niet misleiden door mijn registratiedatum, ben hier namelijk al veel langer hoor. Die datum komt doordat mijn account (en ook die van de andere mods) gereset is geweest nadat PF gehackt was en de modaccounts verwijderd waren.
Voor de rest is er gewoon ook een groot gedeelte van die posts gemaakt in het modgedeelte dat jullie niet kunnen zien, dus het is niet zo dat ik gewoon doelloos het forum onderspam. :blush:

Verder vind ik het geen slecht idee moesten jullie een soort van lijst kunnen maken met topics die absoluut niet meer op PF thuishoren. Actieve topics die zeker moeten worden opgeschoond mogen er ook altijd bijzitten.
Link to comment

Een dergelijke opschoon actie is nog niet zo heel erg lang geleden geweest.
Er is toen al veel verwijderd.

Topics zoals dat over AP zijn bijv echt om te janken.
Als je er iets zinnings over wilt vinden moet je eigenlijk daar al niet zijn.
Wel denk ik dat heel erg veel fora hier last van hebben.
Een simpele oplossing hiervoor zou kunnen zijn er gewoon een slotje op gooien en een nieuw topic openen.
Mensen kunnen dan het oude topic nog wel door lezen.
Mocht er dan echt iemand wat zinnings over te zeggen hebben dan kan dat in een nieuw topic komen waar de toezicht beter te hanteren is.


Spam vraagt een beetje om spam (let me explain)
Ik denk dat het een soort van ketting reactie is.
Van een aantal fora ken ik het effect dat als iemand een maal een domme/inhoudloze opmerking heeft gemaakt dat het topic bijna direct gedoemd is.
Er komen talloze kansloze reply's en voor je het weet heb je een topic van 8 pagina's lang dat niemand meer leuk vind om door te lezen.
Heelaas staat hier dan nogwel zinning info tussen soms.
Enige manier om hier vanaf te komen denk ik is dat mensen zelf een besef moeten hebben wanneer ze iets zinnings gaan zeggen.


Ook ik heb een tijdje terug zo'n PM gehad waarin veel onbehoorlijk taal gebruik werd toegepast.
Dit was omdat ik iemand af rade iets heel doms te gaan doen, dat van de attitude dat ken ik.
Lijkt een beetje de nieuwe omgangs regeling in dit land.
Toen ik net op dit forum was keek ik heel erg goed uit dat ik niet iets vreselijks doms zei en afgezeken werd.
Een bepaalde discretie mis ik dan ook wel bij nieuwe leden.


Ik snap dat de mods een moeilijke klus hebben.
En ik vind ook dat de leden daar bestwel rekening mee mogen houden.
Basic dingen als reporten en vervolgens geen replys meer.
Post gewoon alleen als je denkt iets toe te kunnen voegen of als je een goeie vraag hebt.

*Offtopic*
Prophet :blush:
Lang niet gezien.
Godverdomme ik weet eindelijk waar ik die bij van jou eerder heb gezien :blush:
Dat is nog eens scheikunde.

Edited by User1
Link to comment
  • Root Admin
Verder vind ik het geen slecht idee moesten jullie een soort van lijst kunnen maken met topics die absoluut niet meer op PF thuishoren. Actieve topics die zeker moeten worden opgeschoond mogen er ook altijd bijzitten.
Ik denk dat het verleden proberen te verbeteren vrij zinloos werk is, we zitten al over de 45K posts. Wellicht kan door beter gebruik te maken van google nuttigere informatie terug gehaald worden van het forum.

Bijvoorbeeld alleen recente posts: (hoger niveau?)
http://www.google.nl/search?hl=nl&tbo=...mp;ved=0CDMQpwU

Of alleen afbeeldingen:
http://www.google.nl/images?imgtbs=s&h...zuu&start=0

?
Link to comment

Dat van google is idd heel handig, dan kom je ook gelijk op de goede pagina van een topic (handig bij het korte vragen topic). @gamekeeper is het mogelijk om bij de registratie de regels minimaal 1 minut ofzo in beeld te weergeven zonder door te kunnen klikken of is dat te veel gedoe?

Link to comment

Iedereen meteen op postreview zetten of het onmogelijk maken om in de eerst 7 dagen na de registratie een topic te openen. Hierdoor zullen ze hoop ik wat meer in de topics gaan rondzoeken en bestaande algemene topics tegenkomen om hun vraag in te stellen.
Ook kan er een voorbeeldvraag getoond worden zoals: 'Op mijn potje Aluminium staat dat het spontaan kan ontbranden in lucht, wat moet ik nu doen? ' Deze vraag hoort in het topic Aluminiumpoeder . Je kan dit spoonfeeden noemen misschien maar iedereen moet een beetje gestuurd worden op een nieuwe plaats.

Link to comment

Dit is wat mij opvalt bij dit forum:

Our members have made a total of 45.618 posts
We have 1.776 registered members

1776 leden en ik zie meetstal maar een man 20 online, en meestal nog de zelfde ook. Krijg dus de indruk dat jan en alleman zich maar aanmeld om even snel vragen te stellen.
Als het mijn forum zou zijn, zou ik het aanmelden voor nieuwe leden beperken tot 3 dagen per maand, zo hou je alleen de mensen over die echt willen.
Forum beperkt zichtbaar maken voor gasten, zo dat ze een beetje een indruk kunnen krijgen waar dit forum over gaat maar meer ook niet.
Veel gestelde vragen als een toppic bovenaan laten staan, zo dat je nieuwe leden kan doorverwijzen naar en sticky toppic. bv Hoe maakt ik BP, en wat kan ik beter niet doen met flash... ga zo maar door.
En een info stukje wat altijd boven aan staat met domme vragen die niet mogen gesteld worden door leden, zo als ''Hoe maak ik een pijpbom'' en al dat soort dingen.
Hoe meer info er kant en klaar voor handen is, deste minder stomme en de zelfde vragen worden gesteld.

Link to comment
Forum beperkt zichtbaar maken voor gasten, zo dat ze een beetje een indruk kunnen krijgen waar dit forum over gaat maar meer ook niet.

Dan gaan ze, denk ik, nog sneller registreren om juist te kunnen zien wat er allemaal op het forum staat.
Veel van die leden zijn ook bots die het forum ooit geteisterd hebben of mensen met meerdere accounts die ondertussen gebannen zijn e.d.
Link to comment
Oke, er is intussen genoeg tijd geweest om voorstellen te doen. Zou het niet mooi zijn als er nu iets mee wordt gedaan?


Wat meer concreet a.u.b?

Wat ik denk dat er al verbeterd is:
- De regels worden veel duidelijker getoond als je je registreert.
- De mods treden meer op, ook strenger en consequenter (denk ik toch).
- Er worden meer posts verwijderd (of aangepast etc.) om de topics schoon te houden of schoon te maken.
- Oude/nutteloze topics worden nu ook vaker verwijderd of samengevoegd met andere i.p.v. ze te negeren.

Deze twee laatste verbeteringen zullen jullie niet zo snel merken natuurlijk. Maar deze zouden op langere termijn toch duidelijk moeten worden.
Wat meer topics sticky maken moet inderdaad nog gebeuren, we zullen er dan ook op letten dat we af en toe de juweeltjes eruit sticky maken.

EDIT: Je mag natuurlijk altijd zeggen als ik bij deze opsomming hierboven ergens mis ben eh. :blush:
Link to comment

Ohoh, sorry :blush: . Dat wist ik niet. Of het allemaal echt goed werkt zullen we straks in december pas ontdekken als er weer een grote aanvoer van kewls is.
In ieder geval ben ik blij dat er echt wat is gedaan is :blush:

edit: Ik merk af en toe dat er posts van me worden verwijderd die ik toch niet als volledig onnuttig beschouw (zoals vandaag in het filmpjes topic). Ondanks dat dit misschien onder het nieuwe beleid om het niveau van het forum op te krikken valt, ervaar ik het als onaangenaam en kwetsend.

Edited by explomaan
Link to comment
Edit: Ik merk af en toe dat er posts van me worden verwijderd die ik toch niet als volledig onnuttig beschouw (zoals vandaag in het filmpjes topic). Ondanks dat dit misschien onder het nieuwe beleid om het niveau van het forum op te krikken valt, ervaar ik het als onaangenaam en kwetsend.


Hmm, ik snap wat je bedoeld. Goed dat je het aanhaalt. Ik moet toegeven dat desbetreffende actie van mij afkomstig was. Soms wordt er misschien al iets te snel op de 'delete' knop geklikt. Ik probeer het evenwicht nog wat te vinden en niet teveel goede posts te verwijderen. Het is dus niet zo dat we ineens echt niks meer tolereren. Af en toe kan er een beoordelingsfout optreden natuurlijk. :blush:
Link to comment
Het is dus niet zo dat we ineens echt niks meer tolereren. Af en toe kan er een beoordelingsfout optreden natuurlijk. wink.gif


Natuurlijk hangt het er ook vanaf waar de tolerantiegrens ligt van een mod, ik bedoel, jullie zijn ook maar een mens, dit hoeft niet perse een beoordelingsfout te zijn, ook in de ogen van de moderator. Een post waarvan een moderator denkt "ja dit gaat hem dus niet worden" kan de member die de desbetreffende post heeft gezet denken dat het echt niet terecht is.. Dus het gaat soms dan alsnog om een mening, helemaal 100,000% objectief zal een moderator niet kunnen beoordelen. Omdat hij/zij eigen "normen en waarden" heeft.
Link to comment
Dus het gaat soms dan alsnog om een mening, helemaal 100,000% objectief zal een moderator niet kunnen beoordelen. Omdat hij/zij eigen "normen en waarden" heeft.

Ja inderdaad, dat is zo. Maar soms heb je van die situaties waarbij je op het eerste zicht denkt: "Die post is niet goed genoeg, die verwijder ik." En waarvan je dan achteraf denkt: "Oei, nu heb ik eigenlijk een fatsoenlijke post verwijderd." Die situaties probeer ik gewoon te minimaliseren want logischerwijs gaan zulke dingen op de zenuwen van members werken. :blush:
Link to comment
1- Als het mijn forum zou zijn, zou ik het aanmelden voor nieuwe leden beperken tot 3 dagen per maand, zo hou je alleen de mensen over die echt willen.
2- Veel gestelde vragen als een toppic bovenaan laten staan, zo dat je nieuwe leden kan doorverwijzen naar en sticky toppic. bv Hoe maakt ik BP, en wat kan ik beter niet doen met flash... ga zo maar door.
3- En een info stukje wat altijd boven aan staat met domme vragen die niet mogen gesteld worden door leden, zo als ''Hoe maak ik een pijpbom'' en al dat soort dingen.
Hoe meer info er kant en klaar voor handen is, deste minder stomme en de zelfde vragen worden gesteld.

Het 1ste vind ik niet echt zo'n goed idee, maar je zou het misschien zo kunnen maken dat wanneer een persoon 1 week niet meer is ingelogd een mail aankrijgt als waarschuwing dat zijn account over 3 dagen wordt verwijderd. Natuurlijk gaan mensen ook op vakantie voor 2 weken en noem maar op, daar zou je hoop ik iets voor kunnen maken dat die mensen die op vakantie gaan, tijdig laten weten van wanneer tot wanneer ze op vakantie gaan en er dan voor zorgen dat hun account niet verwijderd word. Dit is natuurlijk mijn idee, jullie kiezen...

Het 2de en 3de vindt ik een goed idee want ik was 2 maand geleden geregistreerd, wist zo goed als niks van de pyrotechniek en ik kreeg direct de volle laag aan klachten omdat ik domme topics had gezet en noem maar op. Het kwam zelfs zover dat ik een maand gebanned werdt omdat ik gewoon uit gewoon om bronnen vroeg, mensen zijn dit eenmaal gewoon van in het echte leven. Als ze niet weten waar iets te kopen gaan ze het automatisch vragen aan vrienden, kennissen of mensen die er iets van af weten. En dat was mij overkomen, maar ik vondt wel dat jullie groot gelijk hadden om mij te bannen om dat ik al meer als 1 keer er om gevraagd heb, achja nu ben ik het niet meer, ik weet al wat meer omdat ik veel in het forum geneusd heb dusja...
Deze 2de en 3de idee zou zeker geen kwaad kunnen (;
Link to comment
  • 1 year later...

Even ouwe koeien uit de sloot halen.

1 jaar later, na het zitten rond de tafel. Tijd voor een evaluatie. Dus wat is jullie mening van wat er verandert is of juist niet? Is het beter dan 1 jaar geleden of niet? Wat is jullie mening?

Edited by Moreno666
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...