Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Korte vraag:

Wie weet er wat meer over de statische/geleidende eigenschappen van latex/nitril handschoenen?

Ik gebruik altijd latex handschoenen tijdens het diaperen van flash, dit om eventuele statische vonk overslag te voorkomen (uiteraard in combinatie met een geaarde antistatische armband en goede luchtvochtigheid).


Maar is dit wel juist? Klopt mijn mening dat latex niet geleid en daarmee vonkoverslag vanaf de vingers voorkomt?

Link to comment
Ik gebruik altijd latex handschoenen tijdens het diaperen van flash


Als je deze gebruikt,lijkt het me zowieso verstandig dat je jezelf aard met behulp van je polsband.
Als je deze dus niet zou gebruiken,isoleer je jezelf van het te diaperen flash. (Waarmee het zelfs eerder mis zou kunnen gaan door een gaatje in je handschoen.) :(

Ik gebruik zelf nooit,althans bij dit mengsel handschoenen of iets dergelijks.
In deze tijd van het jaar let ik alleen op het droge vriesweer waardoor je dus sneller statisch geladen zou kunnen worden. (Dus meng ik niks.)
Diaperen doe ik ook niet,ik doe alles bij elkaar in een papieren koffiebeker en laat dit op mijn sterremolen onder een hoek alles 2 minuutjes door elkaar schuiven. ^_^

Suc6 en angst is een slechte raadgever. (Soms) ;)
Link to comment
  • 2 weeks later...

Even een kort vraagje over Blesser AP prime,

Ik heb deze prime gerold over mijn strobe star cores en ben van plan daar willow overheen te rollen alleen nu vroeg ik me af of willow (of welke charcoal streamer dan ook) heet genoeg brand om de prime te doen ontsteken. Of zou ik hier nog een laag bp overheen moeten rollen?

Het probleem is dan dat mijn stars erg groot worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link to comment

Waarom heb je gekozen voor AP prime van Blesser? Dit is namelijk belangrijk om te weten voordat je een goed antwoord kan geven.

Als jij de prime hebt gekozen met reden waarvoor hij is bedoeld dan moet je namelijk hele andere methode toepassen als dat je het gekozen hebt omdat het je wel wat lijkt.

Link to comment

De reden is voornamelijk dat het chems bevat die ik in huis heb. Er zijn ook wel speciale composities voor strobe maar die bevatten chems waar ik momenteel niet aan kan komen.

En ik dacht dat dit met 5% Mgal wel heet genoeg zal branden om de strobe te doen ontsteken.

Ik zal er idd een klein schepje bp op gooien voordat de willow erom heen gaat just to be sure.

Nog even iets anders, Ik heb dus die strobe cores gedraaid gisteren en na afloop begonnen ze behoorlijk te stinken naar rotte eieren. Zelfs met de prime laag erom heen ruiken ze nog. Is dat normaal? (ik heb nog 0 ervaring met strobe)

Link to comment

Okay duidelijk, deze prime is namelijk bedoeld om Amoniumpechloraat compoos te primen. Als je daar een Nitraat compo overheen rolt gaat het elkaar bijten.

Dan had je namelijk de AP prime moeten voorzien van een NC laagje. ;)

Wat ik je kan aanbevelen is een 50/50 steppriming over je AP compo te rollen alvorens de streamer er over te rollen. 50AP/50streamer en dan 100 streamer.

Voor het primen van strobe heb ik silicon prime gebruikt. Meal 5%dex en +10%silicon en daarover Meal 5%dex en daarover een wolk meal zonder dex. De laatste meal als stoflaag. Hierdoor wordt de oppervlakte ruwig. De laatste stoflaag moet je dan ook niet te lang doorrollen.

Link to comment

Nee dude, Het gaat om Amoniumperchloraat. (dat zit neem ik aan niet in jouw strobe) en dit zit ook niet in AP prime.

Amoniumperchloraat en een nitraat zoals in KNO3 geeft problemen. Amoniumnitraat wordt gevormd en dat trekt ook weer vocht aan.

Als je dat met een metaal in contact brengt geeft dat problemen. Spontaan ontbranden is dan niet uitgesloten.

Link to comment

Ik wil wel wat meer weten over het uiteenvallen van koolwaterstoffen. (En oxidatoren)

Sinds sommige koolwaterstoffen hun zuurstof aan de oppervlakte lijken te dragen,

ben ik opzoek naar wat leesvoer van of en hoe dit dan uiteenvalt.

Welke banden als het ware zwak en sterk zijn tenopzichte van nieuwe moleculen. Heeft iemand een tip?

Edited by pyrohiero
Link to comment

Ik snap je vraag niet helemaal, maar als je wilt weten wat de verbrandingsproducten zijn van bepaalde stoffen kun je met FAST al een heel eind komen. Mocht je daar niet genoeg aan hebben dan heeft rocketier nog een interessant, deels wetenschappelijk geschreven artikel, over pyrotechniek wat dieper ingaat op de scheikunde achter pyro.

Link to comment

Thanks! Maar the file is damaged?. (Zal zo eens beter zoeken) Maar om specefieker te wezen, zijn er vergelijkingen mogelijk waarbij je niet aleen zegt HC+2*O2=CO2/H2O. Maar eerder een uitdrukking in elektrische ladingen en/of temperatuur waarbij het ene radicaal minder geldig is als een ander.

Edited by pyrohiero
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...