Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts


Misschien is het ook mogelijk met 30 mm comets in een 4".
Zou ti-sponge 250 mu volstaan?


Uiteraard is het mogelijk om een 4" met 30mm comets uit te voeren.
Alleen zal je Ti van 250mu minder lang blijven hangen. (Zoiets als de laatste 2 shells)
11-16 mesh is als het goed is ongeveer 1500mu. Edited by ETR
Link to comment
  • 1 month later...

Kan Bickford time fuse zonder huls in een shell worden gelijmd, of moet ik de lont door een buisje laten lopen?
Heb shells altijd met visco getimed maar wil nu eens wat anders, en het werkt een stuk sneller als ik niet elke keer buisjes om de visco heen moet rollen. ^_^

Link to comment
  • 2 weeks later...

Aluminium wordt op papier gelijmd, in stukken gesneden, verhit in zuurstofloze oven en daarna gemilled. Vandaar de koolstof.

Als ik het goed heb...

Aluminum is made into a very thin sheet. It is then glued to a piece of paper. The paper is shredded down to a fine powder (probably around 200 mesh or so). Then it is put into a kiln and the paper is burned off. This is what gives it it’s dark color. The powder is then hammer milled to make even finer. They end up averaging around 8micron or smaller depending on the time allocated for processing.

Edited by Tim5
Link to comment

Volgens mij is iedere Alcohol-soort geschikt, IPA is volgens velen de beste keuze, alleen dit is duurder en er is moeilijker aan te komen.
Voor "gewone" alcohol is een ritje naar de supermarkt genoeg. En naar mijn mening volstaat spiritus (ethanol) immers perfect.

Mvg,

Link to comment

Ligt eraan wat voor binder je gebruikt.
Als je met red gum of phenolic resin wilt binden moet je liefst alcohol nemen met een zo laag mogelijk watergehalte.
Bio ethanol zou dan geschikt zijn daarvoor.
Als je de alcohol alleen gebruikt om de oppervlakte spanning van water af te halen, of de droogtijd in te korten van bijv dextrine gebonden sterren, is spiritus (waar een deel water inzit) goedkoper.

Link to comment

De koolstof zorgt er juist voor om oxidatie tegen te gaan, daardoor wordt het nog reactiever.
Het papier zorgt ervoor dat tijdens het fijnmalen/versnipperen van het aluminium (voordat het de oven ingaat) het niet oxideert, het is continu beschermd tegen zuurstof. Het 'aluminiumfolie' zit dus tussen 2 vellen papier in. ;)

Edited by Tim5
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...