Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hallo,

Laatst had ik aluminium poeder gemaakt.
Dit Poeder zit nu opgelost in water.
Nu ik het wou filteren met een koffie filter ging het aluminium er doorheen.
Nu vraag ik me af, Wat is de mesh van een koffie filter?

Het scheiden is nu gedaan met behulp van droog koken.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Beste leden,
Heeft iemand wel eens flash gerold als eerste laag of core en daarna een andere compositie zoals TT plus misschien wat titanium.
Flash compo:

Potassium perchlorate 66
Aluminum, dark pyro 8
Aluminum, bright flake26
Titanium, 30 mesh 11

Ik ben zelf wat aan het experimenteren en 5% dextrine toegevoeged om de flash compo goed te kunnen rollen.
Hebben mensen hier ervaring mee eventueel tips?

Groeten,

Jaap

Edited by Jaap - chloraaap
Link to comment

Als ik me niet vergis lijken veel "silver"-stars qua compositie ook veel op flash.

Voorbeeldje :
Bleser Silver Flitter #14
Potassium perchlorate 33
Aluminium (dark) 61
Dextrin 6
Add 25% alcohol / 75% water (cont. 2% boric acid)

En wat ik daarvan weet is dat ze moeilijk ontsteken en dus goed geprimed moeten worden.

Zou ook erg voorzichtig te werk gaan, ivm gevoeligheid maar die snap je zelf ook wel denk ik ;)

Link to comment

Ik weet dat het gedaan is/gedaan wordt hier maar kan er geen duidelijk topic over vinden dus mischien weet iemand waar het staat of kan het zo uitleggen. Ik probeer namelijk sterren te rollen met de hand maar het werkt belabberd. Ik heb al verschillende kommen e.d. geprobeerd maar de compositie zelf blijft als een plak aan de bodem zitten.

Edited by pindabrein
Link to comment
Ik weet dat het gedaan is/gedaan wordt hier maar kan er geen duidelijk topic over vinden dus mischien weet iemand waar het staat of kan het zo uitleggen. Ik probeer namelijk sterren te rollen met de hand maar het werkt belabberd. Ik heb al verschillende kommen e.d. geprobeerd maar de compositie zelf blijft als een plak aan de bodem zitten.

Ik heb geen ervaring met stars rollen maar dit lijkt er op dat je te nat rolt en te veel comp gebruikt.. In het begin kunnen de stars nog maar weinig comp opnemen en dus moet het met heel kleine beetjes gestrooid worden.

Waarschijnlijk komen zo de Echte High-Rollers met wat meesterlijke tips, ik ben een rolN00b ;)
Link to comment

Ben geen high-roller maar als het als een plak op de bodem ligt,klopt het wat Sjeef zegt.
Veel te nat.
Je cores (heel licht) vochtig maken en poederen.
Daarna proberen door te rollen tot je cores niks meer opnemen,ietsje sprayen en weer rollen.
Wanneer je geen sas poeder meer in je kom hebt weer sproeien (ook weer heel weinig) en sas toevoegen en rollen.

Is trouwens zat op internet over te vinden succes.
Oefening baart kunst. ;)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...