Jump to content
PyroForum.nl

Ouders...


Recommended Posts

Kas suiker rookbommen vinden me ouders goed, zolang ik niet alles vies maak. En verder, zelf van alles maken met poeder hulzen eindstoppen kokers rollen elektrische dingen/onsteking gloeidraadjes, daar laten ze me gewoon mij gang gaan op mijn kamer, af en toe kijken ze wat ik aan hetb doen ben en dan gaan ze weer weg.
Best wel chille ouders, zoals ze maar weten waar ik mee bezig ben.

Link to comment
  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mijn ouders vallen eigenlijk wel mee. Ik weet dat het tijd kost om vertrouwen op te bouwen, zodat ze rustig mijn gang laten gaan. Mijn vader vind het totaal niet leuk. Ergens begrijp ik het wel, maar het is totaal niet grappig. Ik heb geprobeerd om ze het te laten zien en uit te leggen. Maar dat werkt niet. Ik zit te overwegen om 2 jaar niet mee bezig te houden. Dan ben ik 21 en kan ik echt alles maken wat ik wil.

Link to comment

hmm.. dat zou ik niet doen.. ik ben nu zowat 15 en ik heb redelijk wat vertrouwen van mijn ouders gewonnen door ze gewoon mijn tests te laten zien en daarna het eindresultaat en zo. mijn moeder vind mijn zelfgemaakte fonteinen vaak erg mooi, mijn vader is er bijna nooit (werkt bij Joop van den Ende theaterproducties :P ).

Link to comment
  • Root Admin

Hoog Energetisch vind ik persoonlijk eigenlijk beetje te algemeen om daarmee explosieven aan te duiden, beter vind ik dat HE puur en alleen voor Hoog Explosief staat (of het Engelse High Explosive). Heel veel dingen kunnen hoog energetisch zijn (als ze een hoge concentratie? energie bevatten -> projectiel, deeltje, explosieven stof etc.).

Link to comment

Ik be bijna 19. Dus aardig volwassen. Maar dat betekent niet dat ik alles kan maken wat ik wil.

Ik kom niet verder dan rookbommen en fonteinen. Ik mag buskruit of flash maken, geen vuurpijlen, knalvuurwerk, mortieren etc. 1 knal en het is voorbij. Van knalvuurwerk snap ik het nog wel. Waar het eigenlijk op neer komt: Dat er geen grote vlammen en knallen mogen zijn.

Ik vind het erg flauw dat het daarbij blijft. Ze proberen mij eerder te stimuleren in mij andere hobby's. Ik denk dat ze liever alles weggooien. De laaste keren dat ik probeerde hun te overtuigen dat ik het veilig kon maken liepen uit op ruzie.

Link to comment

tsjah... dat is vervelend, ruzie, gelukkig mag ik eigenlijk alles maken wat ik wil.

M'n vader (tandarts met HBS beta) weet redelijk veel van chemie en van hem mag ik alles wel maken (tot nu toe) maar hij heeft er soms wel z'n bedenkingen over. M'n moeder (psychologe bij justitie, atheneum alfa) weet weinig van chemie, van haar mag ik eigenlijk alles maken (ze heeft er toch geen verstand van, dus je lult 'r toch zo om).

Mazzel dat m'n ouder zijn gescheiden (klink misschien een beetje gek, maar in dit opzicht is het toch zo), ik woon nu bij m'n moeder, maar m'n vader komt wel regematig langs.

Link to comment

Na diep nadenken blijf ik er gewoon mee door gaan. Er komt geen lange pauze. Alleen een half jaar in 2007, maar dan zit ik in australie voor 6 maanden. Ik ga me iets meer op de basis zaken concenteren zoals de hulzen en lont. Zullen mijn ouders wel leuker vinden.

Link to comment

Ik heb mazzel met mijn ouders, mijn vader wil me zelfs helpen met het verkrijgen van chems. Zo kwam ik een keer uit bed en ging ik beneden zitten, begon m'n vader ineens over aliuminiumpoeder. Hij zei: "Ik heb vanochtend even nog gekeken voor Al.poeder op het internet." Hij is ook degene die voor mij alles besteld aangezien ik daar nog te jong voor ben.

Link to comment

Mijn ouders zijn in dit opzicht erg relaxt, Het eerste protest komt nu ik met de buurman een enorme fontein van een paar kg wil proberen. maarja mijn moeder houd ook van vuur en weet niks van sk etc. en ze kopen vaak voor de grap van dat crappy kindervuurwerk voor me(knalewrten zijn gewoon perfect voor binnen :)) maar laat zien dat je niet zomaar loopt te kloten en als je geen id hebt wat er gebeurt laat zien hoeveel afstand je wel niet bewaard. Dat werkt bij mij zo.

Link to comment
Ik heb mazzel met mijn ouders, mijn vader wil me zelfs helpen met het verkrijgen van chems. Zo kwam ik een keer uit bed en ging ik beneden zitten, begon m'n vader ineens over aliuminiumpoeder. Hij zei: "Ik heb vanochtend even nog gekeken voor Al.poeder op het internet." Hij is ook degene die voor mij alles besteld aangezien ik daar nog te jong voor ben.


omg jouw ouders zijn echt te relax, mijn ouder laten wel alles toe, maar ze gaan me noooit van hun leven helpen om aan chems ofzo te komen.
Een vriend van mij ( hij is ook beetje pyro ) zijn vander heef een keer KNO3 voor hem ( en ook een beetje voor mij ) gekocht bij de apotheker, konden we vuurpijlen maken :)
Gewoon tegen de apotheker gezecht dat het voor vuurpijlen was, e ze vrader kreeg het gewoon mee, maar ach, hij is ook volwassen.

Ik heb trouwens vandaag een goede zelfgamaakte beramuda ( driehoekje ) gemaakt, als iemand interesse heeft ( de wat minder ervarenen onder ons ) hoor ik het wel , dan post ik weel een handleiding hoe ik ze maak. Gewoon met zwart stevig papier.
Link to comment
  • 3 weeks later...

ik mag het eigenlijk niet want eerst toen ik het vroeg zeiden ze terroristen gebruiken ook kunst mest :D

dus d8en ze dat ik egt van die terroristen dingen ging maken maar ik doe alles gewoon op mijn kamer.

nu hopen dat ze niet mijn kamer binnen komen en de laden open maken of als ik net bezig ben met iets te maken.

maar over 1,5 jaar mag ik egt alles :) dat hebben mun ouders al verteld want mun vader was toen die 15 was ook met chemicalien bezig en dan geeft ie mij al die dingen :) woot.

Link to comment

Ik zit wel CHILL bij men ouders. Men vader was op zen 15 zelf al gefacineerd door chemie,en is zelf ook beginnen experimenteren. Al sinds ik 6 jaar ben deed men vader kleine basis proefjes met me. Heb dan wat beginne rondlezen,en opmen 11 jaar had ik men eerste "kruit" gemaakt.
Aangezien men vader een andere wetenschappelijke tak gekozen heeft dan zijn hobby intresse. Vind hij het fantatstisch dat zen zoon de zelfde intresse heeft en hier waarsschijnlijk zen beroep zal van maken.

Ik kan hem er echt alles over vragen, is bereid met mij rond te zoeken naar labo benodigdheden,en chemicaliën.Hoewel met men laatste AP experiment werd hij even boos door men hoge Yield.Ik detoneer Zogoed als alles in men achtertuin.(werk wel enkelexperimenteel met kleine dosissen hoewel de knallen regelmatig iets te hard zijn ) :)

Enkel kan hij beetje moeilijk over wegmet men voorliefde voor Pyro/HE's/LE's...

Het gaat zelf zo ver dat ik Komend jaar een eigen ruimte krijg vor men hobby veilig ,en met alle nodige materiaal kunnen uit te oefenen.
Juist men bronnen om overal aan te komen is nog een beetje het probleem. (hierbij een oproep voor mensen van Oost-Vlaanderen die misschien me paar goede adressen kunnen bezorgen via PM)

Men moeder is er totaal tegen en kan,zal het nooit begrijpe waarom haar zoon gefacineert is door chemie/pyro/explosieven/wapens.


Maar ja dat heb je dan vooral met de Moeders denk ik. Ze zien overal het gevaar van en zijn iets te bezorgt.


P.S. : voor iemand het vraagt ik ben 18


GREETZZ

Link to comment

:evil: MIJN OUDERS HEBEN VANDAAG AL MIJN PYRO SPULLEN INGEPIKT ! :evil: !!
Alles !!! ik kwam uit school, deed mijn laadjes open en zag dat alles weg was! echt ik kan ze niet begrijpen, zo erg was ik niet ?
heeft iemand een goed idee wat ik tegen ze kan zeggen dat ze het weer terug geven ? bedankt.

Heb medelijde... droevige greoten yellow

Link to comment
:evil:  MIJN OUDERS HEBEN VANDAAG AL MIJN PYRO SPULLEN INGEPIKT ! :evil:  !!
Alles !!! ik kwam uit school, deed mijn laadjes open en zag dat alles weg was! echt ik kan ze niet begrijpen, zo erg was ik niet ?
heeft iemand een goed idee wat ik tegen ze kan zeggen dat ze het weer terug geven ? bedankt.

Heb medelijde... droevige greoten yellow


Deed je het stiekem, wisten ze er dus niet van ? Ik denk als je dat doet moet je iets hebben wat je kan afsluiten(heb ik ook)... maar als ze het niet weten en ze ontdekken het denk je dat je een terrorist word misschien :)
Link to comment

×
×
  • Create New...