Jump to content
PyroForum.nl

Weirdo

Recommended Posts

Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is. :D

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
Aluminum..........................................23 GD
Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

Shell.JPG

Mortier.JPG

Link to comment

Inderdaad stevige knal, met german dark kan je 10 gram gebruiken en de rest oplaten. Waar was je rising tail?
Ik vind het eng, dat het zo makkelijk is om zon 2 inch in mekaar te steken. Met wat tape duurd het maar 10 minuutjes.

Edited by danny db
Link to comment

Mijn risingtail is eraf gevlogen bij de lift, helaas.

Ik had ook German Dark gebruikt en je kon die klap inderdaad wel voelen ja :D .
En wat tape werkt wel, maar hoe beter je paste hoe harder de knal.
Dit is ook de eerste keer dat ik met wheatpaste heb gepaste, meestal paste ik met gomtape.
Ik vind het echt kut op te doen met wheatpaste maar voor salutes is het denk ik wel de beste oplossing omdat je dan echt dik kan pasten.

Link to comment

Het is makkelijk om te maken, maar het blijft leuk :P
Ik ga binnenkort een paar verschillende salutes maken met verschillende flash-soorten erin, mijn doel is een zware harde klap.

Ik ga de flash soort uit "5/8" ID Salicylaat whistle" ook proberen, volgens mij kom ik dan aardig in de buurt van mijn doel.

deze:

50 Kaliumperchloraat
40 Magnalium (-625 mesh)
10 Zwavel

Link to comment

Met Magnalium (-625 mesh) kan je die zwavel wel weg laten. 60 40 mix is zo fucking snel. 1 gram in een wc papiertje knal al echt hard.

Alleen de klank van deze mix is best hoog. Denk dat KNO S GD 60 10 30 een mooie boom geeft in de lucht.

Edited by Warez
Link to comment

het ligt maar net aan de groote van je salute.
ik gebruik:
<10 gram: MgAl flash
10-40 gram: GD flash
100< gram: slowflash of BP

Even over BP, veel mensen vergeten dat in grote hoeveelheden BP (mist goed opgesloten) een hele diepe dreun geeft.

Link to comment

BP reports vereisen wel wat meer opsluiting dan dat. Denk dan eerder aan een (spiraal gerolde!!!) koker met wanden van een centimeter, en dikke eindstoppen van MDF. Die eindstoppen lijm je vast met houtlijm, en daarna gaat er nog een flinke horizontale spiking over. Dan kun je spreken van een goede BP salute. Voor nog meer dreun kan je per 100 gram BP in zo'n ding er nog een gram of 10 aan flash bij gooien, erg mooie dreunen maar het consumeert echt massa's BP.

Overigens is die flash daarboven meer geschikt voor de grotere knallers, en is daar ook specifiek voor ontworpen. Die -625 mesh magnalium is trouwens ook niet echt prettig spul, het is zo reactief dat je een hoopje makkelijk aansteekt met een wierook stokje.

Link to comment
Guest Mijndikkemoeder

Beetje een bump maar goed.
Als je goede eindstoppen wil , binnen paar uur droog en niet meer eruit te krijgen in hulzen van pvc ( niet gebruiken voor iets eig behalve pijlen ) hout , karton.

Je pakt 3 velletjes plee papier en doe er in lijnen constructie lijm op maak er een bolletje van , stamp die aan , volgende ochtend zit je eindstop muur en muurvast. ( het velletje moet de lijm beetje opnemen , en het moet versprijd erop zitten , gewoon beetje kneden )

Ik kreeg hem er pas uit met me rammer en hamer , en nog bleef de eindstop zitten aan het eerste laagje papier.
Perfecte eindstoppen voor BP salutes. Houtlijm is fucking bagger , en hecht juist slecht en de droogtijd is lang.

Zorg dat je handschoentjes draagt die lijm is niet leuk en je krijgt het niet van je vingers af.

grtz.

Link to comment

Bp salutes met PVC? Payloads op pijlen maak je altijd van karton. Je zal niet de eerste zijn bij wie een pijl met payload door een mechanische fout op meters afstand afgaat.

Daarnaast zijn zulke nozzles niet vlamvast, en dus niet bruikbaar voor motoren.

Ik heb wel ervaring met houtlijm/pleepapier bij kartonnen hulsjes voor reports. Dat werkt op zich mooi, maar smeltlijm is inderdaad makkelijker en sneller.

Link to comment

Volgens mij bedoelde hij het meer algemeen, met een kleine verwijzing naar BP knallers (al dan niet met dikke kartonnen hulzen).

Edit: :P Ik moet zelf eens beter lezen geloof ik, het gaat ook over pvc, Hopenlijk gaat nu niet heel pyroforum BP-knallers maken met dikke pvc buizen B)

Edited by High Density
Link to comment
  • 1 month later...
Guest Gekkegerrit

Ik had laatst een salute op een vuurpijl die best hoog ging , dat was 12 gram kno3 / Alu -325 mesh flake / S
En die knal was echt super goed ! Die flash gaat ook best snel vind ik , ik mix kno3 en S in de kogelmolen en daarna de Alu erbij met aceton nat maken en roeren , aceton laten verdampen en het gaat echt snel.

De huls waar het inzat was echt bijna 1 cm dik , eindstoppen van wc papier met constructie lijm, die krijg je er niet uit !

Grtz.

Link to comment
  • 8 months later...
×
×
  • Create New...