Jump to content
PyroForum.nl

1" Aerial Shell tutorial


Weirdo

Recommended Posts

Goeden dag\ochtend\middag\avond\nacht.

Ik was vanmiddag een 1 inch shell aan het maken omdat ik toevallig nog een 1 inch hemi had liggen.
Dus ik dacht daar neem ik wel een paar fototjes van.


Dit is de hemi, van een knetterballetje,een red bull of zo, en een stukje 3 mm viscolont (goed primen).


je neemt een stukje schilderstape, en taped hem iets boven het midden.


Met een hot gleu pistool zet je het lontje vast in een gaatje die je erin hebt gemaakt.


Daarna als de lijm droog is vul je hem met stars, ik heb bij het lontje witte "test" stars gedaan, en in de andere helft TT stars.


daarna vul je de rest van de ruimte met een burst charge, ik heb pulverone met een klein beetje flash gebruikt, en dat grove aluminium dat je ziet was een testje, om te kijken of je een soort van titanium salute core krijgt in je effect. (werkt dus niet :lol: )


daarna sluit je de 2 halve hemi's tot zover dat mogelijk is :), bij mij ging het nogal kut want ik had hem iets te vol gedaan, maar dat maakt niet uit, met geweld los je alles op :P


Je gaat hem dan pasten, ik heb gewoon strokies gomtape gebruikt die van lonje tot lontje gaat, ik denk wel een laag of 2 - 3, maar ik heb om de laag de hemi over mijn tafel "heen gerold" met heel veel kracht, zodat je een soort van geperst karton laagje hebt, het ziet er ovegerens ook veel strakker uit.


hij is gepaste.


daarna rol je een liftcupje van ongeveer zo groot, een beetje lastig uit te leggen hoe groot dat is, maar je moet daar zelf een beetje achter komen.


dan doe je er een kartonnetje in die er precies in past en knip je hem zo in.


Dan vouw je hem zo dicht, aangezien ik gomtape gebruikte hoefte ik alleen maar dat randje af te lebberen en dicht te vouwen, maar je kan het ook met hot gleu doen of houtlijm.


Daarna doe je de lift erin (bij mij 2 gram pulverone) en knip je de bovenkant hetzelfde in als je onderkant, lebber (of lijm) je het liftcupje erop met het lonje al tegen de shell aangetaped, als je goed kijkt zie je bij mij het lonje zitten.


Daarna het liftcupje GOED meepasten, anders vliegt ie niet goed genoeg de lucht in, en maak je hem een beetje mooi en zo, labeltje erop, en hij is klaar.


Dit is hem naast de mortier met labeltje, let vooral op de decoratieve gordijnen op de achtergrond :P, de mortier van trouwens de binnenkant van een zilverfolierol, dat past precies, je hoort hem er dan gewoon in 'glijden'

En natuurlijk nog effe het filmpje, alleen een beetje jammer dat je TT niet zo goed ziet op de camera, maar in het echt zag je hem wel goed.
MOV00016.mp4

*edit: nog wat foutjes eruit gehaald


Latah!!

Edited by Weirdo
Link to comment

Mooi gedaan hoe je alles heb gefilmd, we love it.

Maar kom op minimaal 5 laags gepast voor een 1''? Ik zelf gebruik +/- 6lagen voor 3".
Je zou wat slo flash moeten gebruiken zal je wel verschil in break zien.
We praten hier natuurlijk wel 1" ,dan kan je op herhaaldelijke zelfde werkwijze de breaks nog zien variëren.

Nogmaals erg leuke tut;)

Link to comment

@redox.
Ik heb het verkeerd uitgelegd, ik bedoel 2,5 lagen :lol:, ik moest het nog door 2 delen omdat ik nu met lange stroken werkte, en ik normaal bij 3 inches en zo korte strookjes die van lontje tot onderkant gaan, ik zal hem meteen ff editen.

En die grove stukjes alluminium werkte helaas niet echt, het zal vast wel wat meer lichtopbrengst hebben gelevert, maar meer ook echt niet :).

Link to comment
  • 1 month later...

Dit is een zeer mooie tutorial ik ga zeker eens proberen een shell de lucht in te krijgen. Dat heb ik altijd al eens willen doen.
Ik hoop dat het een suck6 wordt maar het zal voor in de vakantie zijn want ik heb nu examens en moet nu gaan leren.

-Greets DESTROYER-

Link to comment
Best wel fun man :lol: Dragon eggs zelf gemaakt of crackling mines gehaald> Ziet er wel geinig uit. Nu een 2" proberen. Ik zal je zeggen dat is nog meer fun.


dankje
Bedoel je met crackling mines die groene balletjes (die hier als hemi's worden gebruikt), dan niet ik heb het uit een ander soort 'kindervuurwerk' eigenlijk een star met crackling stars erin verwerkt en een londje erin heb zo een paar doosjes gratis gekregen na nieuwjaar samen met heel wat andere 'bucht' (strijkers,...) Met een 2 incher ben ik nu bezig, ik heb namelijk net zelf een redelijk goede 2" hemi gemaakt, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem af te maken
grts gilles Edited by gilles
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hehe,
Wel leuk dat mensen mijn tutoriul nuttig vinden, ik vind het ietsies te klein, ik hou me liever bezig met 3 inch of zo.
Maar wel erg leuk om mee te beginnen.
@gilles,
Die 1 inch shells zijn zeker fet, ging meteen de eerste al goed?

Link to comment
Guest Ericz

Ik vind het zeker niet te klein :D Want als je er meer naast elkaar zet heb je toch wel de grootste legale ( :D ) soort van dan pot van de straat :D
En ik vond het boeket ook zeker niet tegenvallen , het kan aan mij liggen maar het was toch aardig groot :D
En die crackeling balletje , die losse hemi'tjes heb ik nog in overvloed ^^

grtz.

Link to comment
  • 2 months later...

Haha, geweldig :D
Echt heel mooi, ik ben zelf ook fan van gewoon de crackling mines de lucht in te schieten :D

Nog even een tip voor de mensen die geen crackling mines hebben (zo als ik :D ):

Hier kun je ze bestellen:(Een bepaalde website die ik hier postte, omdat ik de regels niet heb gelezen)
Ja, ik weet het ze zijn duur... maar je moet er wat voor over hebben :D
Je kunt er echt heel harde salutes meee maken en dan is het de prijs dubbel en drwars waard.

Link to comment
×
×
  • Create New...