-
Similar Content
-
By cojonesm
Teruggevonden in een backup. Back to basic... Let op: ik maak geen base's meer.
Complete Tut Rocket With Report-1.mp4 (Source: http://www.pyrobin.com/files/complete%20tu...th%20report.wmv)
-
By Snooby
Loodnitraat is een belangrijke stof bij het vervaardigen van diverse HE's, waaronder uiteraard loodazide. Omdat ik het bijna niet gebruik heb ik genoeg aan enkele grammen, vandaar dat ik het liever zelf maak dan een kg oid te moeten kopen. Let op bij het maken van loodnitraat omdat het giftig is en mogelijk kankerverwekkend. Draag daarom handschoenen en een stofmaskertje. Doe de synthese buiten omdat loodnitraat samen met het water dat je verdampt mee de lucht in kan stuiven.
40 ml salpeterzuur 67% aangedund met water tot 60 ml. Daarna zo'n 30 gram daklood erbij en verhitten in een oliebad. Zo loopt de temperatuur rustig op tot 125 graden (ongeveer). Reactie laat zich duidelijk herkennen door het vrijkomen van NoXgassen (bruin, giftig). Als de reactie tot zijn einde loopt doe je er wat water bij en filtreer je eventuele loodresten. Daarna damp je de oplossing rustig in (voor mensen met geen magneetroerder, gebruik een oliebadje om redelijk gecontroleerd de oplossing uit te koken, en meteen het loodnitraat te drogen).
Echter, na 2 x opnieuw uitdampen (waaronder eentje met filtratie van de heldere loodnitraatoplossing) blijft mijn loodnitraat een zeer lichte groene gloed houden..
Ik vroeg mij dus af of jullie denken dat dit invloed kan hebben bij het maken van LA.. Ik gebruik namelijk zoveel mogelijk zuivere stoffen. Het is iig geen kopernitraat aangezien dit niet in daklood voorkomt. Ik heb het daklood niet helemaal goed gewassen dus mogelijk komt het van wat plantresten oid. Het betreft een zeer kleine verontreiniging, maar ik wilde jullie ook even wat over loodnitraat vertellen, hehe. Grt
-
By Duvel
Omdat ik erg geintresseerd ben in crackling stars, wilde ik ze ook maken.
En JA, ik weet dat loodoxide (Pb3O4) heel giftig is.
En JA, ik heb er theorie over.
Maar goed, ergens had ik gelezen dat je het ook zelf kan maken, door lood boven een salpeterzuur bad te hangen, en dan het zuur verhitten zodat de dampen op het lood neerslaan.
Maar ik dacht zelf aan iets anders, ik had iets gelezen over een loodaccu en toen kwam ik op het volgende idee .
Is dit mogelijk d.m.v. elektrolyse:
H2SO4(aq) + 3Pb (s) --> Pb3O4(s) + 2H(g) + S(s) ???
De anode & cathode zijn van lood (vandaar het lood in het schema hier boven).
Commentaar en antwoorden zijn welkom.
-
By Sobrero
Hallo,
Mijn naam is Maxime (Max voor de vrienden ) en ik zit in 5 Latijn wiskunde 8 (ben dus 17). Net examen wiskunde gehad trouwens!
Mijn interesses zijn o.a. LE en rocketry, maar vooral HE en de algemene scheikunde. Ik voel me dus in de eerste plaats een amateurchemicus/madscientist. Neemt niet weg dat ik al een beetje basispyro onder de knie heb zoals sterretjes en -mortieren, flash en rookbommen.
Daarnaast zijn m'n hobby's muurklimmen, windsurfen en muziek beluisteren. Ik hou vooral van (de betere) techno, maar ik ben ook fan van de rockgroep 'The Bloodhound Gang'.
Mocht er bij bepaalde mensen een belletje gaan rinkelen: ik ben 'still alive...' vanop chemixtry.
-
By pyromania
heej mensen ik las op een site van een potlood rookbom
ik klikte op de link maar er kwam niks
weet iemand hier meer van ??
hoe maak je zo iets
bestaat het ??
grz pyromania
-
By jurrrrr
Hallo,
Ik had wat vraagjes over Dragon Eggs (Ik kan wel een heel verhaal gaan ophangen dat ik aan het rondkijken was enzo maar daar hebben de meeste mensen niet zo'n zin in neem ik aan ), dus hier de vraagjes (& weetjes):
- Dragon Eggs is toch de crackling die je meestal hoort bij een vuurpijl op het einde!?
- Hoe werken Dragon Eggs en wat zijn de compo's? Ik weet al wel dat ze vaak bestaan uit Pb3O4 (Loodtetraoxide) en/of Bi2O3 (Bismuthoxide).
- Hoe werken Dragon Eggs en waarom geven ze crackling?
- Zou je de crackling ook kunnen vervangen door iets anders? Bijvoorbeeld snelle flash of een relatief ongevoelige primary (SA)?
Jurrrrr
PS: Ik heb niet superveel kunnen vinden, agz Google allemaal domme Dragon spelletjes laat zien en wiki en pyrowiki ook niet bijster veel info hadden...
EDIT: Loodoxide -> Loodtetraoxide
-
By dennisman
was al een tijdje bezig met het zelf coaten van metalen en hier het resutaat:
Een looddioxide anode gecoat op een geperforerde stalenstrip.
Als er mensen zijn die er meer van willen weten zal ik er een tut ofzo over maken.
-
By Keesthemad
Gegroet beste mede-pyro'ers.
De laatste tijd is mijn interesse in thermiet dermate gestegen dat ik een video wil gaan maken met alle soorten thermiet die ik me bedenken kan. Als uitgangspunt wil ik 10 gram maken per soort en deze dan opnemen op film en dit compileren tot een kleine video. Nu heb ik enkele vragen en hoop dat er mensen zijn die bereid zijn mij te assisteren.
Ik ben zelf niet in het bezit van een goede videocamera, ik heb enkel mijn telefoon en die is niet toereikend voor mijn doel.
Uitgangspunt van het experiment is het vergelijken van de brandsnelheid, lichtopbrengst, ontstekingswijze en bruikbaarheid binnen de pyrotechniek.
Ik ging er eerst vanuit dat pyro en thermiet twee verschillende dingen waren en dat deze niet te combineren vielen, tot mijn oog op titaniumthermiet viel, deze zeer langzaambrandende thermiet heeft een extreem hoge lichtopbrengst, waarbij enkele grammen je gedurende een halve minuut kunnen verblinden en het ook niets te doen heeft met spetters metaal, het lijkt eerder te gloeien.
Zoals ik al gezegd had wil ik zoveel mogenlijk thermieten maken, tot nu toe heb ik er slechts enkele gemaak waaronder Ijzer 3 oxide, loodmenie, titanium en koperthermiet. Ik wil in ieder geval de volgende thermiet soorten gaan maken, en of ze het doen zien we dan wel (als het goed is wel volgens elec. pot.):
FeO
Fe2O3
Fe3O4
CuO
CoO
PbO
PbO2
Pb3O4
TiO2
Sb2O3
Cr2O3
NiO
MnO2
SnO
V2O5
HgO
...
Van deze zal er vast een zijn die niet goed reageert maar daar kom ik wel achter tegen die tijd. De meeste van deze stoffen heb ik of kan ik zo aan komen, dat is niet het probleem. Het probleem is dat er iemand moet zijn die mij even moet assisteren en bereid is hier een dagje voor op te geven, met als beloning een lekker hertog jan primator'tje.
Vriendelijke groet, Jeroen.
PS. weet je nog een leuk oxide, of één die ik toch maar even moet proberen, vertel het me. Het kan niet giftig of gek genoeg (zie onderste).
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.