Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit vuurpijlen maken Tutorial


yellowcard

Recommended Posts

Beste mensen,

Hier heb ik een Tutorial over hoe je Buskruit Vuurpijlen kunt maken. Simpen, en super effectief.
Deze Tutorial is gemaakt met Power Point, bedankt Duvel voor het idee B) !

Tutorial:
Tuturial_Bp_Vuurpijlen_maken__.ppt


Hier een link naar een topic dat een beetje over Payloads gaat, op Bp vuurpijlen. Hier staat ook een filmpje van een Bp vuurpijl, beschreven in de Tutorial, en een foto.
https://pyroforum.nl/index.php?showtopic=1130

Wat vinden we er van ? Handig ? Bruikbaar ?
Er komt ook nog, over een tijdje, een Tutorial over hoe je Payloads kunt maken, op Buskruit-vuurpijlen.

Groetjes, Yellowcard :lol:

Nieuwe link voor tutorial. (Prophet)

Link to comment

Het is een mooie tut, je had hem me ook al gestuurd via MSN.
Wel een extreem groot bestand, dat valt me enorm tegen. Hoge kwaliteit foto's hè?

Het is me trouwens opgevallen dat PVC inderdaad ongeloofelijk week wordt, bij een vuurpijl van mij laatst die ik terugvond (hij vloog erg recht) kon ik zonder moeite de motor inknijpen.
Echt enorm zwak.

Ik vind het vreemd dat de nozzle er niet gewoon uitvalt als hij zo week is.
Als ik ooit een rocket-tool ga maken dan maak ik die niet op de maat van een PVCbuis maar zoek ik eerst een set kartonnen hulzen en maak hem daarop denk ik.

Link to comment

Bedankt iedereen voor het potitieve commentaar :) .

@ Tyneman, Het is inderdaad een foutje. Ik had 2 foto's gemaakt van de 1e eindstop, eentje van 5g, wat te veel was, en waar ik dus later 3g van heb gemaakt. Alleen nog de oude foto van 5g gebruikt in de tutorial. Er zit dus 3g in, maar op de weegschaal staat 5g maar dat was dus een oude foto :D . En 2e stop 1 gram minder, dus 2 gram :lol: .
Dus inderdaad Tyneman, @ alle mensen: WAAR 5 GRAM STAAT MOET 3 GRAM ZIJN. Bedankt voor de ontdekking B) .

@ RSDZ, je hebt het al 1000 keer gezien op andere sites hoe je vuurpijlen kunt maken van PVC ? Kun je me een paar van die links geven ? Ik had ze namelijk nog nooit gezien. Vet dat de mijne het mooist is B) .

Link to comment
@ RSDZ, je hebt het al 1000 keer gezien op andere sites hoe je vuurpijlen kunt maken van PVC ? Kun je me een paar van die links geven ? Ik had ze namelijk nog nooit gezien. Vet dat de mijne het mooist is :lol: .

Ik had het over vuurpijlen (niet specifiek van PVC) maken, en ik had het ook niet over verschillende sites, ik bedoelde dat ik al heel veel had gelezen over het maken van vuurpijlen.
Link to comment

Die ben ik wel eens tegen gekomen, maar ben er nooit aan toe gekomen het helemaal te lezen, ik zal em es uit printen en toevoegen aan me pyro klapper lezen (ik zie nu dat ie wel heel veel pagina's heeft en een hoop maar heel weinig info bevatten, zou zonde van papier zijn om uit te printen.
Mja, ik had het trouwens ook over tutorials, dat is eerder een boek.

Link to comment
  • 2 months later...

Bedankt Stijn voor het her-uploaden.

En ik heb het over buskruit, dan bedoel ik ook buskruit. Gewoon KNO3:C:S = 75:15:10 dus.
Ahoewel extra Houtskool misschien ook wel mooi is voor wat meer vonken, en Extra houtskool zorgt toch ook voor een langzamere verbrading mensen ?

Fijn dat de mensen er veel aan hebben.
Ik hebt laatst ook eens voor de grap Houtskool uit een uitgebrandde open-haard gebruik in buskruit, en ik moet zeggen dat je hier ( als je het 6 uur gemilled hebt ) super vuurpijlen mee maakt.
Dit is dus ook een (toch wel een iets minder goede) optie.

Groetjes, Yellowcard ;)

Link to comment

Heej , Jep bennerweer. Maar de reden dat ik zolang er niet was kwam omdat het hele internet uit was gevallen en niet vanwege me ongeluk :D . Ik zal binnekort ef alles breed uitleggen met wat foto's enzo. Goed ?

Maar even over mijn Tutorial, daar maak ik gebruik van smalle PVC. Ik heb net even een Vuurpijl gemaakt met Brede (gele) PVC. ID daarvan is ong. 17mm. Ik had een nozzle van 5mm, een core van 8mm en 2 flinke bentoniet eindstoppen. 10g Bp zat er in. Motor woog totaal 25g. 10g Bp, 10g Bentoniet aan eindstoppen, 5g PVC. Stok eraan van 10g zat totaal op 35g vuurpijl.

Resultaat: Een razendsnelle vuurpijl met veel kracht. Hier kan ik denk ik wel ongeveer 100g makkelijk aan payload (=sierboeket) opzetten. En 150g kan ook wel, heb je alleen wat minder snelheid.

Groetjes, Yellowcard

ps. 1e eindstop was 6g Bentoniet, 2e eindstop 4g Bentoniet. PVC rock's ;)

HPIM2051.mpg

Link to comment

Nou, aangezien mij gas op is en ik nog geen nieuw heb gehaald, is dit Houtskool uit een uitgebrandde open-haard. Wat er een beetje over bleef dus :) .
De houtskool zelf is 1 uur gemilled. Toen alles afgewogen en maakte ik een Batch van 60g Bp, 6 uur gemilled. Geeft super-kwaliteit voor vuurpijlen zoals je ziet. En de brand-testjes waren ook erg goed, het spul brand erg snel.

Trouwens, kunnen de MOD's de ge re-uploade versie van Stijn van mijn Tutorial in mijn bezig-post zetten ? Aangezien ik die zelf niet meer kan editten ( ;) ).

De mods kunnen dat zeker, maar willen ze dat ook. :D Als je a.u.b. gebruikt gaat alles vele sneller. :D Het is ondertussen al trouwens al gebeurd. (Prophet)

Link to comment

Leuk die pijlen..

Maar ik denk dat als je een core gebruikt nog het dubbelen uit je pijlen kan halen, gewoon flink wat meal gebruiken en kwaliteits meal, dat werkt nu eenmaal het beste!

Ik krijg met pvc rockets van 13mm id, 5mm nozzle, en core van 3,5 cm al 110 gram de lucht in met hoop herrie en kabaal, en meteen is hij weg. Die pijltjes zijn echt super snel....

Vanavond hoop ik pijl met shell er op van ong. 50 gram af te steken en te filmen...


Groeten bami

Edit: filmpje komt niet op het forum, te slechten kwaliteit.... Maar mijn pijl ging lekker moet alleen nog wat aan de break van me shell's werken.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...