Jump to content
PyroForum.nl

Kclo4 + Thunder Dark Flash Comp

Predjee

Recommended Posts

Posted

Even malen in een koffie molen moet al ruim voldoende zijn om de KClO4 fijn te krijgen.
Ik zou gewoon eens S toevoegen en dan kijken wat er gebeurt werkt het dan wel goed dan zit de oorzaak in je Al ,Miss wel veel te veel oxide vorming.

Posted
Even malen in een koffie molen moet al ruim voldoende zijn om de KClO4 fijn te krijgen.
Ik zou gewoon eens S toevoegen en dan kijken wat er gebeurt werkt het dan wel goed dan zit de oorzaak in je Al ,Miss wel veel te veel oxide vorming.

hmm de pot heb ik wel al een jaar
Posted

Is je KClO4 goed droog ??

Ik durf overigens best te stellen dat m'n KClO4/Al flash de flash uit ene vlinder evenaard , het verbrand ook sneller. Ik gebruik de verhouding 65 /35 of 70/30

Leg eens één gram van je flash powder(zonder zwavel) op een papier , pak vervolgens een blokje hout en druk dit op de flash en wrijf ermee heen en weer ( niet te snel ) . Blijf dit herhalen tot het snel genoeg verbrand . Je zal ook zien dat de grijs tint van de flash door deze bewerking veranderd. Je maakt zo je KClO4 ook fijner trouwens.

Zo kun je erachter komen of je ingrediënten eerst wel fijn genoeg waren.

Posted

Hee Atmosphere, volgens mij deed jij er ook nog wel eens wasbenzine bij en er dan een papje van maken waardoor je het ook zeer intensief kunt mengen zonder dat het echt gevaarlijk wordt, zoals je dat met een droge sas wel kunt verwachten.

Posted

Pff met knal aan open lucht dan heb je wel een zeer goede flash dit heb ik nog nooit gemaakt het brand wel snel maar geen knal zonder opsluiting.
En is dat je eigen Al gemaakt met de walser ?Of wel de "echte'' GD Al.

• 1 month later...
Posted (edited)

Ik heb hier net een filmpje gemaakt van KCLO4 met AL-german dark in de verhouding 70/30.

mp_059.mpg
Zo krijg je een beetje een idee van hoe snel het is, het is trouwens 1 gram.
Hij staat trouwens ook op youtube onder de naam Fireworknl.

Edited by breezer
Posted

Het is wel behoorlijk gemengt maar het KCLO4 heb ik niet fijner gemaakt dan dat het al was.Simpelweg omdat ik het al goed genoeg vind gaan en nog steeks geen ball mill heb.

Posted

Als ik een gram van mijn flash op zo'n blaadje laat afgaan, zit er bijna een gat in. Het zal in ieder geval zelden in brand vliegen. Dit terwijl ik hoogst waarschijnlijk precies dezelfde chemicaliën als jij heb.

Zelfs een minuutje vijzelen op je kaliumperchloraat brengt de snelheid sterk omhoog, al geloof ik best dat het zo ook wel wil knallen.

• 9 months later...
Posted
Met KMNO4 en Mg knalde het bij mij met 1 gram al ongeloofelijk hard plus dat het blaadje kapot was en geen vlam vatten

IDD dat heb ik ook met atomized AL poeder maargoed ik gebruik liever KCIO4
Posted

Idd, jouw meningen voegen echt geen re*t toe aan dit forum, echt niets. En niemand maakt het iets uit of je liever geen KClO4 gebruikt.
En het is toch echt wel KClO4. Met een "l" van Lennard.

Posted

Programa gaat een paar daagjes op post preview. Als de inhoud van de posts ons niet bevalt kan ik hem dan altijd nog bannen, zonder dat hij het forum verder besmeurt met weinig toevoegende info.

• Create New...