Jump to content
PyroForum.nl

Starmines En Fonteinen...


Mark

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb een paar filmpjes gemaakt, van 2 avonden.

De eerste avond heb ik een starmine, flare en fontein gemaakt en afgestoken.

De starmine bestond uit: 1,4 gram pulverone, als lift, en 6 bp sterren, 75/15/10 mix met 5% nc lak. (edit, zie net dat ik blauwe stars geschreven had... :S)
De flare was gemaakt met: 50(kno3) 20(Al) 30(S) mix, grof gemengd, met greenmix als ontsteking.
De fontein was: 60/25/15 greenmix met 1 gram fe2o3 en 1 gram Al per 100 gram mix.

Ik hoopte dat de Al voor mooie schitteringen zou zorgen, dat deed het dus niet. :rolleyes:


De 2e avond was beter, de camcorder gedraaid voor beter zicht, helaas wat veraf.

Deze keer weer een starmine, dit keer met gekochte sterrenmix, mijn eerste rolled stars.
De flare was niet helemaal goed. Weer op dezelfde manier gemaakt.
En 2 fonteinen, 1 met Al schilfers, en een met crackling. De crackling heb ik ook gekocht,
van een vriend die wat professioneler bezig is met pyrotechniek dan ik.

Ik zou zeggen, kijk de filmpjes en reply als je het wat vind. Als je het waardeloos vind mag je ook replyen hoor :)

Mark.

En weer een (edit). ik zie dat de filmpjes erg slecht zijn geworden, ik kan ze ook anders omzetten? Misschien divx.
Mark.

edit. filmpjes verwijderd. komen morgen terug.

Edited by Mark
Link to comment

Ziet er zeker niet verkeert uit, zijn dit je eerste stuken vuurwerk?
Wat Superman al zei, knip je naam even uit de filmpjes, het blijft een illegale hobby. En had je je al voor gesteld in het 'Ik ben' topic, het ziet er naar uit dat we weer een pyro erbij hebben...

-B.

EDIT: Sorry, ik zag net dat je je al voorgesteld had...

Edited by -.B.-
Link to comment

:rolleyes: Jup, ik ben gepakt, maar ik blijf wel posten, ik was waarschijnlijk gepakt omdat ik net een vuurpijltje had afgestoken. De buren waren mij denk ik zat:( maarja, ik ga door! Waarschijnlijk onder een andere naam, of gewoon onder deze naam. ze vonden me omdat ik bezig was, niet via internet.

M.

Link to comment

Ik krijg vandaag nieuws over boetes, en ja ik stak die vuurpijl thuis af... Niet zo slim... :rolleyes:
Ik denk dat het wel meevalt, want die agent heeft mijn kno3 en lont niet ingenomen, omdat ik zei dat die legaal
te krijgen waren voor modelraketten. Ik maak vandaag of morgen mijn nieuwe inlognaam aan.
Edit! Was net op het politiebureau, spullen teruggekregen, maar een boete van 120 euro vanwege te vroeg afsteken.
Ze vonden het blijkbaar niet al te gevaarlijk! Ik ben in ieder geval blij! Verder geen strafblad erbij... Dus ik mocht weer gaan.
En voor iedereen hier op het forum; ze waren gewoon aan het controleren, niet via internet dus.
M.

Edited by Mark
Link to comment

Dus als ik het goed begrijp ben je gepakt omdat je thuis een vuurpijl afgestoken had, dus niet omdat je je naam hier openbaar maakte... Laat dit een les zijn en steek nooit thuis wat af... Dit geeft eigenlijk alleen maar problemen.
Het enigste wat ik thuis afsteek zijn wat testjes met wat meal en andere mixjes om te kijken wat de kwaliteit is, en dit is binnen omder een speciale afzuig kap. Je kunt beter te voorzichtig zijn dat te onvoorzichtig. :rolleyes:

Succes verder met je boete, oja, weet die agent dat je het zelf gemaakt had? Want dan krijg je een veel hogere straf dan dat je het vroegtijdig afsteekt en hier staat vaak een taakstraf op van een paar uur...

-B.

Edited by -.B.-
Link to comment

Volgens mij is het maken van 1 vuurpijl niet strafbaar. omdat je dan onder de 500 gram blijft ,en je het kwijt kunt onder de noemer feest en scherts vuurwerk met een beetje geluk.
Ik kan iedereen adviseren om je testjes toch in de tuin te doen. en niet onder een afzuigkap in huis .. want die kleine testjes hebben de buren nooit last van, lijkt me .Om lastige telefoontjes te voorkomen.
En vuurpijlen , ik heb ook pijlen gehad waarvan de payload in de tuin van de buren ontplofte. Dus ik weet niet hoe jij woont, maar testen van pijlen en raketten is het mischien verstandiger om een veldje op te zoeken.

Hee blijft wel vreemd dat ze kno3 enzo hebben gezien , terwijl ze kwamen voor het afsteken van een vuurpijl ( die was toch gewoon over van vorig jaar) of heb je ze zelf een rondleiding gegeven. Volgende keer geen uitleg geven en mond houden.

Edited by Jason
Link to comment
Volgens mij is het maken van 1 vuurpijl niet strafbaar. omdat je dan onder de 500 gram blijft


Een vuurpijl mag in NL toch maar maximum 40gram PTS bevatten? Ik dacht dat die 500gram gelde voor 'cakes'? Edited by Guest
Link to comment

:) De zakken met kno3, met grote letters erop, lagen in de keuken... via de keuken kom je ons huis binnen, en ik liet ze binnen. Ik moet nu 120 euro boete betalen, vanwege te vroeg afsteken/overlast...

Ik weet het, het klinkt fout, maarja, ik had mijn spullen binnen gezet, in de keuken omdat ik de kast aan het uitruimen was. Alles in het zicht, maarja... De volgende keer beter oppassen dus. :o

Ik heb mijn spul weer terug, behalve 1 zak fe2o3, die wilden ze onderzoeken :rolleyes:

Ik vind het raar dat ik alles bijna weer terug heb, maar nu hoef ik het niet meer te kopen:P Even voor de duidelijkheid, ik heb gezegd dat alles voor modelraketten was, even wat laten zien, wat foto's van wat raketten van mij, en ze gaven alles weer terug! Ze zeiden dat ik voortaan op het voetbalveld moest lanceren:P

Hoe bedoel je geluk gehad...

M.

Edit: die zak fe2o3 was denk ik verdacht omdat ik niet kon aantonen dat het voor modelraketten was.

Edited by Mark
Link to comment

Kno3 voor je aquarium zei ik eens :rolleyes: Voor Lucht toevoer.

Mijn Fe203 voor mijn klei werkjes , waar ik net mee wou beginnen .

Suiker voor in de koffie Hmmmmm.

Dat zijn mijn smoesjes

Greetz, eric

Link to comment

Ik zit me hier sowieso af te vragen.. Stonden ze voor je deur met een huiszoekingsbevel ofzo, of waarom liet je ze binnen, en je had in principe ook gewoon kunnen zeggen dat jij het niet was, want hoe willen ze je nou wat maken, gewoon altijd volhouden en nooit toegeven.

Link to comment
  • 1 month later...
×
×
  • Create New...