Jump to content
PyroForum.nl

1-starmine


RvD2002

Recommended Posts

Bij deze mijn D1-single-shot-starmine. Dit waren de 4e en 5e keer dat ik zoiets probeerde te maken. Vooral nummer 2 vond ik erg leuk!

De compo was simpel bij elkaar gevoegd, 1 minuutje in de koffiemolen gedaan en toen gepumpt tot sterren van 1cm doorsnede bij 1,5cm hoogte. Lift was MP (ook via koffiemolen, 5 min, BBQ) waarbij dextrine is gevoegd en nat is gemaakt (verder niets, alleen laten drogen). 1 gram lift voor 2,4 gram ster. Bovenop de ster was n propje wc-papier gedaan voor drukopbouw, koker was opgerolde wc-rol met onderstop een aangeduwd stuk wc-papier. Nadat alles gevuld was is de opening afgeplakt met 2 plakbandjes.
Iemand verder nog tips?

filmpjecompristarmine1.avi

filmpjecompristarmine2.avi

Link to comment

Leuke reacties, dankje!

Mijn aluminium is 200mesh, de vorm weet ik niet maar ik gok op atomized.
Het filmpje is gecodeerd met een XviD codec, dus als je die even download kun je het filmpje zien.

Een shell lijkt me ook super, alleen daar heb ik nog geen ervaring in. Binnenkort eens proberen om een cake te maken met een fontein middenin en daaromheen dan wat van deze mines (bedankt yellow voor de tips trouwens!). Heb over 2 weken vakantie dus dan kunnen we nog wat experimenteren.

Link to comment
  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...