Jump to content
PyroForum.nl

Politie Vindt Duizenden Kilo's Vuurwerk Vuurwerk


Nitroglycerin

Recommended Posts

http://www.nu.nl/news/1305476/14/rss/Polit...s_vuurwerk.html

NAGELE - De politie heeft woensdag in Nagele (Flevoland) ruim 8500 kilo vuurwerk in beslag genomen. Het vuurwerk lag opgeslagen in een boerderijschuur aan de Monnikenweg, zo maakte de politie bekend.

Bij de actie is een 50-jarige man uit Nagele gearresteerd. Later hield de politie nog een 40-jarige man uit Urk aan. Het onderzoeksteam sluit meer aanhoudingen in deze zaak niet uit.

Legaal en illegaal

De grote partij bestaat uit legaal en illegaal vuurwerk. Zo trof de politie lawinepijlen, vlinderbommen, Chinese rollen en visgranaten aan. "Het is zo veel. Je moet je voorstellen dat het hier gaat om vijftien volle pallets en dan 2 meter hoog."

Volgens de woordvoerder is het vuurwerk tienduizenden euro's waard.


Het seizoen is weer geopend schijnbaar.
Link to comment

Zonde...

Maar kan iemand vertellen wat een Visgranaat is?
Doet me denken aan zo'n film waarin ze dynamiet in het water gooiden om vissen te vangen... :rolleyes:

Maar toch respect dat ze die hoeveelheid nog dat poldertje in hebben kunnne slepen.

Owh ja: Zonde!
(of had ik dat al gezegd? :))

Edited by morpheus
Link to comment

@Morpheus, Die visgranaten sijn denk ik visgraten, en dat zijn vlindermatten. Dus zegmaar een lange timefuse met allemaal vlinders eraan.

Ja erg zonde dat er weer vuurwerk is ingenomen, het gaat hier niet om een klein beetje. Een heleboel mensen hadden er plezier van kunnen hebben.

Link to comment

Dikke lul dat het zonde is. Ik ben heel blij dat ze deze mafkees opgepakt hebben.
Je zal er naast wonen, en die vent maakt een foutje. Woon je gelijk in klein enschede. :rolleyes:
Nu kan Flevoland best een achtergestelde polder zijn, maar een explosie van dit formaat maakt weer een mooi gaatje in de landkaart van NL. En dat gun ik de mensen daar toch niet.

Link to comment

Tja wat moet je er van denken he. Voor de ene is dit natuurlijk alleen maar goed nieuws. Maar als vuurwerk freak vind ik het toch wel balen. Ik bedoel die regels in nederland zijn zo slecht dat er dus een hele grote vraag is naar "zwaarder" vuurwerk. Ipv dat ze jacht gaan maken op deallers die natuurlijk illegaal bezig zijn. Kunnen ze beter in de overheid de regels versoepelen zodat de vraag naar illegaal vuurwerk afneemt. Hierdoor gaat de handel vanzelf dood.
En krijg je dus niet meer dat mensen een achterlijke hoeveelheid ergens op een zolderkamertje opslaan.

Link to comment
Dikke lul dat het zonde is. Ik ben heel blij dat ze deze mafkees opgepakt hebben.
Je zal er naast wonen, en die vent maakt een foutje. Woon je gelijk in klein enschede. :rolleyes:
Nu kan Flevoland best een achtergestelde polder zijn, maar een explosie van dit formaat maakt weer een mooi gaatje in de landkaart van NL. En dat gun ik de mensen daar toch niet.
Een paar opmerkingen bevallen mij hier niet aan.

1. er woonde niemand naast het ging om een:
boerderijschuur aan de Monnikenweg


2. flevoland een achtergesteld gebied? Laat me niet lachen, de meeste mensen zijn jaloers op zo'n gebiedje waar je op vrij veel plaatsen rustig je hobby kan afsteken. Edited by ener
Link to comment
2. flevoland een achtergesteld gebied? Laat me niet lachen, de meeste mensen zijn jaloers op zo'n gebiedje waar je op vrij veel plaatsen rustig je hobby kan afsteken.

En waarom kun je er rustig een hobby als deze beoefenen? Juist, omdat het een achtergesteld, relatief leeg, gebied is. :rolleyes:
Link to comment

Ik kon het niet laten:

ach·ter·stel·len (ov.ww.)
1 minder of geringer schatten dan iemand of iets anders
2 minder bevoordelen, begunstigen <=> voortrekken

Bron: Van Dale

Ontopic: Toch wel zonde van al dat vuurwerk. Ik heb idd ook wel eens van die verhalen gehoord dat het in beslag genomen vuurwerk wordt verkocht (aan de Belgische vuurwerkmarkt!) of gewoon afgestoken.

Link to comment

''Vernietigen'' houd bij de politie vaak niet veel meer in dan de vuurwerkstukken een aantal uren in water onderdompelen, en vervolgens met de zwarte container meesturen. Normaal, veilig en niet milieubelastend... :rolleyes:

Ze gaan al die stukken echt niet afsteken hoor, veel te gevaarlijk, al dan niet levensgevaarlijk in zulke hoeveelheden.

Link to comment

Zo heb ik ooit eens een verhaal gehoord over Alpeco. Dat is een groot handel in belgie. Die geven dan aan de politie door dat er een groote hoeveelheid word gekocht. De politie pakt dan de kopers, neemt het vuurwerk in beslag. En betaald het voor een vergoedingkje weer terug aan alpeco.
Ik weet niet of dit echt waar is.

Link to comment

Dat zou wel erg sneu zijn... :rolleyes:
(en gebeurt dus volgens mij ook echt niet)

Wat ze wel doen is posten bij de groothandels, de kentekens van Nederlandse auto's noteren en ze dan meteen over de grens aanhouden...
Maar dat wordt dan ook gewoon allemaal vernietigd.

Edited by morpheus
Link to comment
''Vernietigen'' houd bij de politie vaak niet veel meer in dan de vuurwerkstukken een aantal uren in water onderdompelen, en vervolgens met de zwarte container meesturen. Normaal, veilig en niet milieubelastend... :rolleyes:

Onderdompelen in water lijkt heel logisch maar dan komen er allemaal zouten vrij die niet erg goed voor het milieu zijn.
En daarna met de zwarte container mee? wat bedoel je daar mee?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...