Jump to content
PyroForum.nl

Elementen verzameling uitbreiden


superman21

Recommended Posts

Beste medemembers,

Ik ben sinds het elementen verzameling topic van flamekeeper ook maar begonnen met verzameling, en ben op dit moment al in het bezit van 14 zeer zuivere elementen in mooie kleine monsterpotjes met draaidop. Op ebay vond ik een winkel die verschillende (d-block)metalen aanbood in verschillende vormen. In overleg met het moderator team heb ik toestemming gekregen een soort van inkoopactie voor mede verzamelaars te starten, om de verzendkosten te drukken, en omdat de aanbieder vaak per 50-150 gram verkoopt wat voor mij alleen veeeeel te veel is. Ik gebruik ongeveer 5-10 gram per potje.

Het gaat hier om de volgende elementen >99,1%:
Antimoon Sb brokje
Cadmium Cd staafje
Chroom Cr brokje
Kobalt Co brokje
Hafnium Hf brokje
Indium In schilfers
Lood Pb korrels
Molybdeen Mo staafje
Molybdeen Mo folie
Niobium Nb folie
Nikkel Ni korrels
Wolfraam W folie snippers
Tantaal Ta schijfjes
Titaan Ti staafje
Yttrium Y klein blokje
Jood I kleine bolletjes in glazen ampul uit mijn eigen collectie

Eventueel kan ik ook Pt draad mee bestellen, maar dat kost per cm ongeveer 8 euro. Als je dat wilt hebben, moet je het maar laten weten.

De kosten zullen per door mij verdeeld sample ongeveer 2-3 euro zijn, maar zullen precies vastgesteld worden als ik precies weet wat besteld gaat worden. Voor dat geld krijg je dan, afhankelijk van het element, je deel volgens gelijke verdeling. Dit zal per persoon ongeveer 2-10 gram zijn. Als je meer wilt hebben, kun je dat laten weten, minder ook. Alles wat overblijft houd ik zelf, zodat niet iedereen te veel moet betalen voor spul wat je toch allemaal niet kunt gebruiken.

Ik ga alleen bestellen waar belangstelling voor is, want anders wordt het voor mij veel te duur, en ik ben maar een arm studentje... Als iemand interesse in (een) bepaald(e) element(en) heeft, kan hij/zij(:P) dit laten weten via PM, zodat ik het zal noteren. Als iemand vragen heeft, graag stellen via dit topic, want dan heeft iedereen er tenminste iets aan.

Ik hoop dat er interesse is in deze actie. En nogmaals, om verwarring te voorkomen, meld ik even dat deze actie is goedgekeurd door het moderator team en dat ik dus niet de regels overtreed.

Veel plezier met verzamelen allemaal (die dat aan het doen zijn)...

Link to comment

Wat ik nog vergeten te zeggen was, is dat ik ook jood in de aanbieding heb, in gelimiteerde maten. Ik ben mijn jood over gesloten glazen ampullen aan het verdelen, omdat het in mijn potjes een grote troep geeft. Jood is dus ook bestelbaar per ampul, waar ik er vier van beschikbaar heb. Mocht je dit ook willen, zet deze dan ook maar in je lijstje (ik heb hem hierboven even bijgezet). Een ampul bevat ongeveer 0,8 gram, en kost één euro. Wie het eerst komt, het eerst maalt

Om tot een betere indicatie van de prijs te komen kun je deze voor jezelf vast een beetje uitrekenen. Dit is de link naar de ebay shop: klik.

Hieruit heb ik de elementen uit het lijstje hierboven geselecteerd, simpelweg omdat grote blokken metaal niet zo handelbaar zijn als mooie kleine staafjes of korrels. Klik op het element dat je wilt hebben en zoek het gewicht op. Reken de prijs dan even om naar 5-10 gram, en reken om naar euro's. Vervolgens nog iets van 20-50 cent erbij rekenen voor de verzendkosten naar Nederland, en per gehele bestelling nog de verzendkosten van mijn huis naar het jouwe... Een staafje van 10 gram cadmium wordt bijvoorbeeld ongeveer 1 euro inclusief verzendkosten naar Nederland, exclusief verzendkosten naar je huis.

Hopelijk zijn hiermee wat onduidelijkheden opgehelderd.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Richard

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar informeer anders eens op Chemixtry. Daar zijn wat meer chemie lui. Daar is ook een topic over. Wellicht heeft Woelen interesse.

Link to comment
×
×
  • Create New...